Harald Krüger, szef BMW
Harald Krüger, szef BMW
materiały prasowe BMW

BMW ma za sobą najlepszy rok w historii. 2017 to dla koncernu rekordowa sprzedaż, rekordowe zyski, ale i rekordowe inwestycje.

Atmosfera na corocznej konferencji urządzonej w siedzibie głównej koncernu, słynnym czterocylindrowym wieżowcu nie mogła być lepsza. Dobrego nastroju nie mogły popsuć nawet zarzuty prokuratury i urządzone dobę wcześniej, z setką jej pracowników przeszukiwanie biur. Chodzi diesle i możliwą manipulację wskazaniami testów 11,4 tys. aut. BMW odpiera zarzuty i twierdzi, że chodzi o „błędnie wgrany program”.

W 2017 roku sprzedano rekordową ilość modeli BMW, Mini i Rolls-Royce – w sumie nieco ponad 2,4 mln samochodów i 164 tys. motocykli. Harald Krüger, szef bawarskiego koncernu określa BMW „numerem jeden w segmencie premium”.  Najważniejszym rynkiem dla niemieckiej marki są Chiny. Sprzedano tam aż 595 tys. samochodów. Mimo takich liczb BMW na pewno nie zaniedba klientów w Europie. Na Starym Kontynencie w 2017 roku sprzedano 1,1 mln aut.

W 2017 roku BMW zainwestowało niebotyczne 4,69 miliarda euro, czyli o miliard euro więcej niż rok wcześniej. Jeszcze więcej wydano na badania i rozwój – 6,1 miliarda euro. To również miliard euro więcej niż w 2016 roku. Obroty firmy wzrosły do 98,68 miliarda euro przed opodatkowaniem. Mimo olbrzymich inwestycji koncern osiągnął po raz pierwszy w historii zysk w wysokości ponad 10 miliardów euro. BMW dzieli się swoimi zyskami z akcjonariuszami i pracownikami. Wypłaty będą spore. Zostanie na nie przeznaczone 30,2 proc. rocznego zysku netto. Dla przykładu główni akcjonariusze, Stefan Quandt (25,8 proc. akcji) i Susanne Klatten (20,9 proc. akcji) otrzymają przelew w wysokości 1,12 miliarda euro. Każdy z wykwalifikowanych pracowników firmy otrzyma 9455 euro premii.

Konferencja to również dobry moment na przedstawienie planów na przyszłość. W najbliższym czasie pojawi się dwadzieścia nowych i zmodernizowanych modeli koncernu BMW. Jeszcze w tym roku premierę będzie miała nowa generacja systemów audio-informacyjnych, komunikacyjnych i wspomagających kierowcę. W przyszłości BMW stawia na auta elektryczne. W roku 2018 planowana jest sprzedaż 140 tys. elektryków i modeli plug-in. Do roku 2025 w ofercie będzie 12 w pełni elektrycznych modeli, a już w bieżącym roku BMW zaprezentuje trzy elektryczne koncepty. W 2020 pojawi się seryjny iX3, a po nim i4. Wszystkie mają być produkowane w Niemczech. Nowa generacja baterii ma zapewnić zasięg pomiędzy 550 a 700 km.

Mogą Ci się również spodobać

ESL One: Mercedes szuka nowych klientów. Premiera CLA Coupe

Mercedes w poszukiwaniu nowych klientów zaprezentował po raz pierwszy w Polsce Mercedesa CLA Coupe ...

Volkswagen ID concept - protoplasta VW I.D., który wyjedzie na drogi w 2020 r. Baterie do całej rodziny tego modelu będą powstawały w zakładach LG Chem w Polsce

Niemcy szukają w Polsce akumulatorów do elektryków

Niemcy chcą rozmawiać z Polską o współpracy w produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych. To ...

Jeep Cherokee: Zmarszczki wygładzone

Wystarczyły trzy lata, by Cherokee doczekał się liftingu. To głównie wygładzenie „zmarszczek”, w tym ...

Punkt poboru opłat w Balicach na autostradzie A4

(Prawie) bez bramek na polskich autostradach

Już w lipcu szlabany na autostradzie A4 między Katowicami i Krakowem otworzą się automatycznie. ...

Suzuki Swift II

Historia Suzuki Swifta. Jak popularny mieszczuch zmieniał się przez dekady?

Historia motoryzacji pełna jest modeli produkowanych przed dekady, które wciąż cieszą kierowców. Takim autem ...

Samochody Baojun E100 electric na placu fabryki SAIC-GM-Wuling Automobile Co. w Liuzhou

Europejczycy inwestują w samochody elektryczne w… Chinach

Europa pozostaje daleko w tyle za Chinami zarówno w produkcji samochodów elektrycznych, jak i ...