Obie grupy przyspieszyły konwergencję w 2014 r. tworząc 4 duże wspólne działy: inżynierii, produkcji, zakupów i spraw osobowych. Teraz podano, że zamierzają częściowo połączyć działania dotyczące kontroli jakości i kosztów; te ostatnie podlegają działom finansów. Badają podobne możliwości w działach sprzedaży, marketingu, planowania produktów i usług posprzedażnych.

Synergie obu grup, pozwalające oceniać proces zbliżania się ich do siebie, zwiększyły się w 2014 r. do 3,8 mld euro z 2,9 mld rok wcześniej, wraz z wykorzystaniem wspólnych płyt podłogowych i ze zwiększeniem produkcji dla partnera.

„W sektorze motoryzacji następuje szybko ewolucja, co wymaga od Renaulta i Nissana wykorzystania sojuszu jako praktycznego narzędzia biznesowego. Czekająca nas droga to większa konwergencja, więcej wspólnej pracy” — oświadczył prezes Carlos Ghosn w komunikacie z okazji 2-dniowej narady pracowników kadrowych.

W 2015 r. synergie pochodzące głównie z zakupów, projektowania i produkcji pojazdów zwiększyły się do 4 mld euro — dodał Renault-Nissan, a według oszacowań C.; Ghosna w bieżącym roku powinny dojść do 5 mld euro.