Grupa samochodowa podała, że przyjęła propozycję Th.Stega wzięcia na siebie całej odpowiedzialności za te testy prowadzone w 2014 r, a ktore ujawnił „New York Times”.
Tymczasowe obowiązki szefa pionu PR przejmie Jens Hanefeld odpowiadający w grupie za sprawy związane z polityką międzynarodową i i europejską.
Prezes zarządu Matthias Mueller uznał w poniedziałek wieczorem w Brukseli, że „metody użyte w Stanach przez EUGT były złe – niemoralne i odrażające. Przykro mi, że Volkswagen został wciągnięty w tę sprawę jako jeden ze sponsorów EUGT.
– Podczas weekendu zrozumieliśmy, że raz jeszcze daleko nam do odzyskania straconego zaufania. Musimy żyć z tymi wpadkami i stawić im czoło – powiedział w pierwszej reakcji na rewelacje amerykańskiego dziennika. Jego zdaniem, publikacja w NYT świadczy, że VW musi poprawić swe normy etyczne, zobowiązał się podjąć niezbędne działania po zakończeniu przez grupę śledztwa o pracy EUGT.
Badanie wykonane na zlecenie tego organu może zadać kolejny cios technologii wysokoprężnej, w którą niemiecki sektor motoryzacji duzi zainwestował. Mueller i prezesi innych niemieckich firm samochodowych i kooperujących, m.in. Daimlera i Continentala mieli omawiać w Berlinie sposoby przejęcia inicjatywy po ujawnieniu skandalicznych testów. Mieli też wybrać nowego prezesa organizacji producentów VDA.