Druga grupa samochodowa w Europie, za Volkswagenem, bo wyprzedziła Renaulta, sprzedała na świecie 3,632 mln samochodów osobowych i lekkich furgonetek. Renault przegrał w Europie, ale dzięki pięciu markom łącznię był największą francuską firmą na świecie ze sprzedażą 3,76 mln pojazdów.
Dobry wynik grupy PSA zapewnił Peugeot (+10,4 proc.), który sprzedał na świecie prawie 600 tys. SUV 3008, 5008, 2008 i 4008 z łącznej liczby 2,12 mln. – To rekord od czasu powstania tej marki – podkreślił jej dyrektor generalny Jean-Philippe Imparato.
Również Citroen, który podjął śmiałą rewolucję w stylistyce dla odmłodzenia wizerunku i odróżniania się od Peugeota skorzystał na pojawieniu się pierwszych SUV Aircross, które wraz z nowym C3 pozwoliły mu zwiększyć sprzedaż o 3 proc. w Europie i o 7,5 proc na świecie, bez Chin. Z rynkiem chińskim jego sprzedasz zmalała o 7,5 proc.
Marka DS ma nadal problem ze znalezieniem dla siebie miejsca wobec przewagi marek aut niemieckich. W dalszym ciągu chce mieć własną sieć salonów i aspiruje do segmentu premium, ale jej sprzedaż zmalała w roku o 38,5 proc. do niecałych 53 tys.
W Europie grupa PSA sprzedała 2,38 mln samochodów, prawie o 450 tys. więcej niż rok wcześniej, z czego na Opla/Vauxhalla przypadło od 1 sierpnia 376 400 sztuk. W regionie Bliskiego Wschodu i Afryki sprzedaż skoczyla o 61,4 proc. do 618 800, w tym 26 800 aut Opla.