SUV-y i Opel pozwoliły Peugeotowi zapomnieć o Chinach

Grupa PSA osiągnęła w 2017 r. skok sprzedaży pojazdów o 15,4 proc., bo sukces handlowy wersji sportowo-użytkowych Peugeota i konsolidacja Opla/Vauxhalla pokryły uporczywy spadek sprzedaży w Chinach.

Publikacja: 16.01.2018 16:21

SUV-y i Opel pozwoliły Peugeotowi zapomnieć o Chinach

Foto: Bloomberg

Druga grupa samochodowa w Europie, za Volkswagenem, bo wyprzedziła Renaulta, sprzedała na świecie 3,632 mln samochodów osobowych i lekkich furgonetek. Renault przegrał w Europie, ale dzięki pięciu markom łącznię był największą francuską firmą na świecie ze sprzedażą 3,76 mln pojazdów.

Dobry wynik grupy PSA zapewnił Peugeot (+10,4 proc.), który sprzedał na świecie prawie 600 tys. SUV 3008, 5008, 2008 i 4008 z łącznej liczby 2,12 mln. – To rekord od czasu powstania tej marki – podkreślił jej dyrektor generalny Jean-Philippe Imparato.

Również Citroen, który podjął śmiałą rewolucję w stylistyce dla odmłodzenia wizerunku i odróżniania się od Peugeota skorzystał na pojawieniu się pierwszych SUV Aircross, które wraz z nowym C3 pozwoliły mu zwiększyć sprzedaż o 3 proc. w Europie i o 7,5 proc na świecie, bez Chin. Z rynkiem chińskim jego sprzedasz zmalała o 7,5 proc.

Marka DS ma nadal problem ze znalezieniem dla siebie miejsca wobec przewagi marek aut niemieckich. W dalszym ciągu chce mieć własną sieć salonów i aspiruje do segmentu premium, ale jej sprzedaż zmalała w roku o 38,5 proc. do niecałych 53 tys.

W Europie grupa PSA sprzedała 2,38 mln samochodów, prawie o 450 tys. więcej niż rok wcześniej, z czego na Opla/Vauxhalla przypadło od 1 sierpnia 376 400 sztuk. W regionie Bliskiego Wschodu i Afryki sprzedaż skoczyla o 61,4 proc. do 618 800, w tym 26 800 aut Opla.

W Chinach i Azji Płd.-Wsch. Francuzi sprzedali 387 tys. samochodów, o 37,7 proc. mniej wobec ponad 600 tys. w 2016 r., bo odczuli mocno konkurencję marek chińskich, co zmusiło ich do dogłębnej restrukturyzacji oferty i sieci dystrybucji. Rynek chiński był największy w 2014 r. dla grupy z Sochaux, teraz spadł na trzecie meijsce, za Francją i i Iranem. W regionie Indii-Pacyfiku sprzedaż wzrosła o 31 proc. do 26 100 sztuk.

Ameryka Łacińska pozwoliła ulokować 206 300 samochodów, o 12,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Największą dynamikę osiągnęła marka DS (21,6 proc.) dzięki Argentynie, przed Citroenem (13,8) i Peugeotem (11,1).

Region Euroazji, do którego zaliczono Rosję (+38 proc.) i Ukrainę (+62) zakończył rok z wynikiem 15 200 sztuk, co oznacza wzrost sprzedazy o 45 proc.

Szef Imparato podkreślił, że 2017 był wyjątkowym rokiem dla Peugeota, który sprzedał rekordową liczbę i zwiększył udział rynkowy w pięciu na sześć regionów. Szefowa Citroena Linda Jackson stwierdziła, że 2017 r. zapoczątkował dynamikę ofensywy nowych produktów tej marki: C3 (pełny rok), nowego Jumpy i SpaceTourer, SUV C3 Aircross w Europie i C5 Aircross w Chinach. Dla Yvesa Bonnefonta z DS, 2017 był istotnym etapem w rozwoju marki z pierwszymi zamówieniami na DS7 Crossback, DS nowej generacji.

Wiceprezes Opla/Vauxhalla ds.sprzedaży i marketingu, Peter Kuespert powiedział, że był to przejściowy rok dla obu marek z bezprecedensową ofensywą produktów, która pozwoli oferować odmłodzoną gamę w 2018 r. i być obecnym we wszystkich segmentach.

Druga grupa samochodowa w Europie, za Volkswagenem, bo wyprzedziła Renaulta, sprzedała na świecie 3,632 mln samochodów osobowych i lekkich furgonetek. Renault przegrał w Europie, ale dzięki pięciu markom łącznię był największą francuską firmą na świecie ze sprzedażą 3,76 mln pojazdów.

Dobry wynik grupy PSA zapewnił Peugeot (+10,4 proc.), który sprzedał na świecie prawie 600 tys. SUV 3008, 5008, 2008 i 4008 z łącznej liczby 2,12 mln. – To rekord od czasu powstania tej marki – podkreślił jej dyrektor generalny Jean-Philippe Imparato.

Pozostało 83% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Akcje Specjalne
Mapa drogowa do neutralności klimatycznej
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Archiwum
Toyota wstrzymuje testy po tragicznym wypadku Ubera