Rodzina Benettonów zainteresowana Ducati

7800 pracowników, dystrybucja produktów w 70 krajach na całym świecie i ponad 2,073 mln euro obrotu tylko w 2015 roku. Tak w dużym skrócie, w liczbach przedstawia się obraz włoskiej firmy Brembo – specjalisty w dziedzinie układów hamulcowych.

Publikacja: 24.07.2017 10:12

Rodzina Benettonów zainteresowana Ducati

Foto: Bloomberg

Jedną z wartości Brembo, to globalny charakter marki. Widać to doskonale na przykładzie zakładów produkcyjnych firmy rozmieszczonych w różnych krajach, w tym w Polsce – w Częstochowie (obróbka i montaż zacisków hamulcowych), w Niepołomicach (obróbka dzwonów dla lekkiej tarczy hamulcowej) i w Dąbrowie Górniczej (produkcja lekkiej tarczy hamulcowej klasy Premium).

Dobrym przykładem obrazującym dynamiczny rozwój marki i inwestycje w nowe technologie jest dąbrowska fabryka, która została uruchomiona w 2003 r., a obecnie stanowi również centrum udoskonalania i przy pomocy techników wspiera uruchamianie zakładów Brembo na całym świecie.

Warto również wspomnieć o 100-milionowej tarczy hamulcowej, którą w bieżącym roku wyprodukowano w Dąbrowie Górniczej. Jak przyznaje prezes zarządu Brembo Alberto Bombassei – jest to milowy krok i wynik, poprzez który doceniani są pracownicy grupy na całym świecie. Oczywiście firma nie skupia się jedynie na dąbrowskiej fabryce – dla przykładu inwestycje związane z zakładem w Niepołomicach, takie jak np. zakupienie nowych maszyn, wyniosą w najbliższym czasie ponad 130 mln złotych.

Dynamiczny rozwój

Obecnie planowane są kolejne inwestycje związane z zagłębiowskim oddziałem, w którym na dzień dzisiejszy zatrudnienie znajduje 1200 osób i wspiera inne odlewnie grupy. Plan zakłada powstanie nowej odlewni na terenie Dąbrowy Górniczej, a wartość projektu to około 160 mln zł.

Przedstawiciele marki, podkreślają że bardzo ważną kwestią w odniesieniu do wartości firmy są prace badawczo-rozwojowe, na które przeznacza się 5 proc. obrotu i 10 proc. zasobów ludzkich. Oprócz nich duże znaczenie mają szkolenia pracownicze, organizowane zarówno wewnętrznie, jak i przez firmy zewnętrzne oraz coroczne programy dla nowo zatrudnionych osób i szkolenia dla mechaników (Akademia Hamulcowa Brembo).

Prestiż i innowacje

Oprócz wspomnianych wcześniej działań związanych z pracami badawczo-rozwojowymi i inwestowaniem w kapitał ludzki, nie sposób oprzeć się wrażeniu, że duży wpływ na obecne postrzeganie włoskiej firmy miał szereg sukcesów w wyścigach samochodowych, jakie odnieśli partnerzy prezentowanej marki.

Wystarczy wspomnieć chociażby o Ferrari, z którym Brembo współpracuje w zakresie wyposażania bolidów Formuły 1 od ponad 40 lat. W tym roku Brembo Racing jako pierwsze brało udział w testach hamulców z użyciem dwóch specjalnych dynamometrów, dzięki czemu dokładnie odwzorowuje się siły działające na bolid F1 w trakcie wyścigu. Firma znana jest także z innowacyjności – jako pierwsza w produkcji tarcz hamulcowych zastosowała technologię utwardzenia lakieru promieniami UV (dzięki temu tarcze charakteryzują się większą odpornością na wilgoć i korozję, w tym na odkształcenia), a wraz z firmą Daimler technologię produkcji tarcz z żeliwa i stali, dzięki czemu elementy te są o kilkanaście procent lżejsze od standardowych.

Geneza powstania firmy sięga 1961 r. Już cztery lata później firma prowadzona przez Emilia Bombassei podpisała umowę na dostawę układów hamulcowych z Alfa Romeo. Zaufanie którym uznany producent samochodów obdarzył niewielką wówczas manufakturę opłaciło się i z biegiem lat Brembo nawiązało współpracę z kolejnymi potentatami w branży motoryzacyjnej takimi jak między innymi Mercedes-Benz, Ferrari, BMW, Volkswagen, Porsche czy Audi. Dziś, firma plasuje się na pozycji lidera, a jej produkty wykorzystywane są przez coraz większą liczbę odbiorców. Dobrym przykładem niech będzie fakt zwiększenia obrotu w pierwszym kwartale tego roku, w odniesieniu do roku 2015 o prawie 32 proc.. Obecnie firma posiada pięć oddziałów: Auto&Truck (układy hamulcowe), części zamienne (podzespoły układu hamulcowego), tarcze i układy hamulcowe do motocykli oraz sportowe układy hamulcowe używane w wyścigach i tuningu. W ofercie można znaleźć także koła do motocykli.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana