BMW: za wcześnie na plany po Brexit

Prezes BMW, Harald Krüger stwierdził, że za wcześnie jeszcze planować ewentualne zmiany dotyczące Mini i Rolls-Royce, jeśli Brytyjczycy zadecydują o wyjściu z Unii

Publikacja: 14.05.2016 09:55

BMW: za wcześnie na plany po Brexit

Foto: Bloomberg

– Nie ma sensu spekulować o planie B — powiedział na dorocznej konferencji w Monachium. — Jeśli W. Brytania zadecyduje o wyjściu z Unii Europejskiej, to BMW wykorzysta następujący okres przejściowy 2 lat na zadecydowanie, co dalej — dodał.

Członek zarządu ds. sprzedaży i były szef Rolls-Royce, Ian Robertson wołałby, aby W. Brytania pozostała w Unii, ale dodał, że jego firma nie opracowała planów na ewentualność wyjścia. — Nie ma planu B. Wykonuję swoją część popierania kampanii pozostania w Unii — dodał na marginesie tej konferencji.

Wyjście z UE nie byłoby dobre z powodu długofalowej niepewności o zezwolenia na pracę obywateli UE na Wyspach i Brytyjczyków na kontynencie. W fabryce Mini w Oxford pracuje 4500 ludzi 70 narodowości, w Goodwood, gdzie powstają auta Rolls-Royce 1600 pracowników pochodzi z 30 krajów. BMW nie chciał powiedzieć, czy przeniesie więcej produkcji Mini na kontynent, ograniczona produkcja tych samochodów trwa już w Holandii i Austrii.

Firma VDL Nedcar z Holandii też nie chciała wypowiadać się, czy zyskałaby na Brexicie. Jej dyrektor Joost Govaarts powiedział, że przyszłość firmy zależy głównie od tego, czy potrafi produkować samochody na warunkach konkurencyjnych. — Mamy własne know-how dotyczące produkcji i filozofię wynikającą z pracy dla kilku firm samochodowych, m.in. dla Volvo, Mitsubishi i Daimlera — dodał.

VDL ma oprócz linii produkcyjnej własną tłocznię blach, montownię karoserii i lakiernię, więc wiele zadań może wykonywać na miejscu. — Możemy oszczędzać na kosztach transportu i opakowania wytłaczając elementy na miejscu. Ostatecznie liczy się cały model biznesowy i łączny koszt produkcji samochodu — wyjaśnił Govaarts.

Zapytany, czy niepewność polityczna wynikająca z Brexit, z wahań kursów walut i chwiejności popytu są czynnikami, które mogą pomóc takim kooperantom, jak VDL zyskiwać nowe zamówienia odpowiedział: — Jestem pewni naszych perspektyw wzrostu czy to z BMW czy na skutek możliwości zyskania nowych klientów.

– Nie ma sensu spekulować o planie B — powiedział na dorocznej konferencji w Monachium. — Jeśli W. Brytania zadecyduje o wyjściu z Unii Europejskiej, to BMW wykorzysta następujący okres przejściowy 2 lat na zadecydowanie, co dalej — dodał.

Członek zarządu ds. sprzedaży i były szef Rolls-Royce, Ian Robertson wołałby, aby W. Brytania pozostała w Unii, ale dodał, że jego firma nie opracowała planów na ewentualność wyjścia. — Nie ma planu B. Wykonuję swoją część popierania kampanii pozostania w Unii — dodał na marginesie tej konferencji.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana