A- Audi, czyli oczywiście SUV
Q5, który zobaczyliśmy w Paryżu, to pomniejszony Q7. Czy to oznacza, że limuzyny odchodzą w przeszłość ? Niekoniecznie – odpowiada prezes Audi, Rupert Stadler. Będziemy je produkować i proponować tak długo, jak tylko będzie dla nich miejsce na rynku. Stąd na paryskim stoisku niemieckiej marki także RS3.
Od Audi Q5 Sportback nie mogli się w Paryżu „odkleić” Azjaci, Koreańczycy i Chińczycy. I to wcale nie dziennikarze, ale wyraźnie konkurencja z sąsiednich pawilonów. Kilku oglądających wymierzało dokładnie wnętrze auta, przypominając do złudzenia b. prezesa Grupy Volkswagena, Martina Winterkorna, który złościł się, gdy zobaczył, że koreański Hyundai miał lepsze rozwiązana, niż marki jego grupy.
B- Brexit, czyli wielka niepewność
Koncerny motoryzacyjne, które produkują swoje auta w Wlk Brytanii nie ukrywają, że żyją w wielkiej niepewności. Prezes Renaulta/Nissana Carlos Ghosn nie ukrywa, że wstrzymuje się z inwestycjami w Wlk Brytanii, bo nie zna warunków na jakich ten kraj odłączy się od Unii Europejskiej. – Na razie nasza fabryka w Sunderland funkcjonuje normalnie. Pracuje tam 6 tys. osób. Co ciekawe to właśnie miasto, gdzie Nissan jest największym pracodawcą w ogromnej większości głosowało za wyjściem z Unii Europejskiej. O tym, że na razie produkcja aut w Wlk Brytanii, to „business as usual” mówią także szef marki MINI Sebastian Mackensen , oraz Roland Krueger, prezes Infiniti. Japońska marka postawiła na Sunderland, jako na miejsce produkcji modeli z serii Q30, flagowych dla rynku europejskiego.
C- Citroen się rozwija
Podrasowany Cactus, który, mało brakowało zostałby Autem roku 2016 ( ale pokonała go gliwicka Astra), to gwiazdka stoiska francuskiej marki. Auto muskularne, estetyczne, z przyszłością. Umieszczone w gigantycznym pawilonie stoisko Citroena pokazuje jak ważne miejsce zajmuje ta marka na francuskim rynku. Bez przeładowania ozdobami, bez ogłuszającej muzyki. Oprócz Cactusa jeszcze model C3 WRC, auto już zupełnie nowej generacji, bardzo sportowa wersja C3. Na razie model koncepcyjny, ale jasno komunikujący,że oto Citroen wraca do FIA Rally Championship. Takich planów szef grupy PSA, Carlos Tavares nie ukrywał od dawna. Sam zresztą jeździł w rajdach.
D – Discovery, gwiazda Land Rovera
Land Rover Discovery znajdzie się na rynku wiosną 2017. Auto zostało zbudowane na tej samej platformie, co Range Rover i Range Rover Sport, co pozwoliło na zmniejszenie wagi auta.