Sprzedaż nowych samochodów w Europie Zachodniej zwiększyła się w maju o 14 proc. do 1 068 733 — podała LMC Automotive na podstawie danych krajowych i własnych prognoz. W całym roku rynek powinien dojść do 14 086 353 sztuk, o 5,7 proc. więcej niż w 2015 r. — Dodatkowy dzień roboczy w kilku krajach dał imponujący wzrost sprzedaży. Ewidentną poprawę osiągnęły Włochy, choć dobrze wypadły też Niemcy i Francja — stwierdził analityk tej firmy, Emiliano Lewis.
Niemcy
Na największym rynku europejskim nastąpił skok sprzedaży o 11,9 proc. do 286 931 nowych pojazdów, a po 56 miesiącach o 6,8 proc. do niecałych 1,4 mln — podał urząd motoryzacji KBA z Flensburga.
Na samochody benzynowe przypadło 52,3 proc. rynku, wysokoprężne 46,3 proc., a z napędem alternatywnym (elektryczne, hybrydowe, gaz ziemny) 1,4 proc. Volkswagen ma w dalszym ciągu największy udział w rynku — 19,3 proc. w maju i 20,3 proc. od początku roku mimo spadku sprzedaży odpowiednio o 0,6 i 1,8 proc.
Francja
Nie słabnącą atrakcyjność pojazdów sportowo-użytkowych przyczyniła się do kolejnej poprawy rynku, który w całym roku ma szansę dojść do 2 mln. Według danych organizacji producentów CCFA i Dataneo, rejestracja nowych pojazdów skoczyła o 22,3 proc. do 175 834 sztuk, a od 1 stycznia rynek zwiększył się o 10,5 proc. do 875 079 sztuk.
Po średnim kwietniu firmy francuskie odzyskały wigor poprawiając się o 29,3 proc. wobec rywali z zagranicy (+14,9). Najlepiej wypadł Renault z wynikiem 34 proc, (32,6 proc. firma matka, 30,3 Dacia), przed PSA z 25,6 proc. (23,1 Peugeot, 30 Citroen, 25,6 DS).