Motoryzacyjne negocjacje na Automotive CCE Day w Opolu

Przeszło 900 biznesowych spotkań przedstawicieli branży motoryzacyjnej zorganizowano w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (WSSE) podczas Automotive CEE Day w dniach 14-25 kwietnia.

Publikacja: 16.04.2016 16:52

Motoryzacyjne negocjacje na Automotive CCE Day w Opolu

Foto: materiały prasowe

To jedno z najważniejszych spotkań B2B w Europie Środkowo-Wschodniej, które gromadzi nie tylko przedstawicieli sektora motoryzacyjnego, ale również branż powiązanych. Tegoroczna edycja odbyła się w opolskim Centrum Wystawienniczo-Kongresowym.

Uczestnicy wydarzenia odbyli nawet kilkadziesiąt spotkań biznesowych z potencjalnymi kontrahentami lub partnerami. Przykładowo, opolska fabryka pojazdów i quadów Polaris otrzymała 60 zaproszeń do rozmów. Według Krzysztof Zapora z Polaria, takie spotkania pomagają w nawiązaniu kontaktów biznesowych, które mogą przerodzić się w stałą współpracę. – Coraz więcej naszych produktów powstaje w Europie, dlatego szukamy poddostawców również w Polsce – powiedział. – Spotkanie pomaga w znalezieniu kooperantów, co zajmuje dużo czasu gdy poszukujemy ich na własną rękę – dodaje Justyna Kołodziejska-Kwiecień, dyrektor zakupów z GKN Driveline, działającego w podstrefie Oleśnica brytyjskiego producenta półosi i wałów napędowych do samochodów osobowych. Zdaniem Małgorzaty Koba z firmy Log-Tech z Sycowa produkującej konstrukcje do transportu części motoryzacyjnych, Automotive CEE Day jest szansą na pozyskanie większych klientów i zleceń. – Możemy także promować naszą markę, gdyż oprócz umówionych rozmów, uczestnicy odwiedzają również nasze stoisko – mówi Koba.

Przemysł motoryzacyjny dominuje na terenie WSSE. Jest tu blisko 50 przedsiębiorstw reprezentujących ten sektor. Są wśród niech koncerny Volkswagen i Toyota, jak i średnie oraz małe firmy. Inwestycje branży warte są ponad 11 mld zł. W sumie na terenie WSSE działa ponad 180 firm. Przedsiębiorcy zainwestowali blisko 22 mld zł, co pozwoliło na stworzenie 44 tys. miejsc pracy.

Strefa posiada 1300 ha dostępnych terenów inwestycyjnych. Ulgi podatkowe wahają się od 25 proc. do 55 proc. kosztów inwestycji lub 2-letnich kosztów zatrudnienia nowych pracowników. Ich wysokość zależy od lokalizacji i wielkości firmy. Strefa oferuje również inwestorom usługi dodatkowe, jak: bezpłatne szkolenia, udział w targach i spotkaniach B2B oraz dołączenie do grupy zakupowej, która obniża koszt opłat za energię.

WSSE dla zachęcenia kolejnych inwestorów buduje gotowe hale pod wynajem. Najnowszym obiektem jest hala w Dzierżoniowie o powierzchni 5,6 tys. metrów kwadratowych. Zostanie wyposażona w suwnicę o nośności 10 ton. Przy obiekcie powstaje budynek biurowy o powierzchni 600 metrów, rampy przeładunkowe oraz parking.

W 2014 roku wałbrzyska strefa wybudowała cztery hale przemysłowe: w Bolesławcu, Wałbrzychu, Kłodzku i Nowej Rudzie. Wszystkie zostały zagospodarowane przez inwestorów. Obecnie budowane są kolejne trzy: prócz hali w Dzierżoniowie powstają jeszcze hale we Wrześni i w Twardogórze. Z ubiegłorocznych zapowiedzi przedstawicieli administracji państwowej wynika, że w najbliższych latach na terenie WSSE ma powstać nawet 10 hal przemysłowych dostępnych dla inwestorów. Nowe hale powstaną także wzdłuż planowanych dróg ekspresowych oraz autostrad. Obiekty mają zostać wybudowane w Bolkowie i Wądrożu Wielkim.

To jedno z najważniejszych spotkań B2B w Europie Środkowo-Wschodniej, które gromadzi nie tylko przedstawicieli sektora motoryzacyjnego, ale również branż powiązanych. Tegoroczna edycja odbyła się w opolskim Centrum Wystawienniczo-Kongresowym.

Uczestnicy wydarzenia odbyli nawet kilkadziesiąt spotkań biznesowych z potencjalnymi kontrahentami lub partnerami. Przykładowo, opolska fabryka pojazdów i quadów Polaris otrzymała 60 zaproszeń do rozmów. Według Krzysztof Zapora z Polaria, takie spotkania pomagają w nawiązaniu kontaktów biznesowych, które mogą przerodzić się w stałą współpracę. – Coraz więcej naszych produktów powstaje w Europie, dlatego szukamy poddostawców również w Polsce – powiedział. – Spotkanie pomaga w znalezieniu kooperantów, co zajmuje dużo czasu gdy poszukujemy ich na własną rękę – dodaje Justyna Kołodziejska-Kwiecień, dyrektor zakupów z GKN Driveline, działającego w podstrefie Oleśnica brytyjskiego producenta półosi i wałów napędowych do samochodów osobowych. Zdaniem Małgorzaty Koba z firmy Log-Tech z Sycowa produkującej konstrukcje do transportu części motoryzacyjnych, Automotive CEE Day jest szansą na pozyskanie większych klientów i zleceń. – Możemy także promować naszą markę, gdyż oprócz umówionych rozmów, uczestnicy odwiedzają również nasze stoisko – mówi Koba.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana