– W związku z sukcesem handlowym tego modelu (ponad 400 tys. sprzedanych w 2015 r.,) i biorąc pod uwagę wykorzystanie mocy w Bursie (Turcja) i wkrótce we Flins, gdy będzie tam powstawać Micra, postanowiliśmy produkować ten samochód także w Novo Mesto w Słowenii — powiedział dziennikowi „Le Monde” José Vicente de los Mozos. — Chodzi nam o pełne wykorzystanie mocy obecnych fabryk i o dodatkową produkcję w Słowenii w reakcji na popyt na rynku — dodał.
Słoweński zakład montujący już poprzednie wersje Clio produkuje obecnie Twingo i Smarta w wersji 4-osobowej. Od lutego 2017 uruchomi na tej samej taśmie produkcję Clio 4, który w ubiegłym roku stał się najbardziej popularnym na świecie pojazdem Renaulta, wyprzedzając taniego Dustera 4×4. Zdaniem de los Mozos, Novo Mesto mogłoby montować 50-70 tys. sztuk rocznie. We Flins powstaje prawie 130 tys., a w Turcji ponad 280 tys. wraz z wersją kombi. Zakład w Dieppe wypuścił w ubiegłym roku 5 tys. sztuk w wersji sportowej.
Na początku 2010 r. hipotezy o zlokalizowaniu produkcji Clio czwartej generacji znalazły się na pierwszych stronach prasy francuskiej, prezes Carlos Ghosn musiał tłumaczyć się w Pałacu Elizejskim. Sześć lat później Flins wytwarza jedną trzecią tych aut sprzedawanych w Europie, ale docelowo będzie musiało odstąpić część swych mocy nowej wersji Micry, nie zaprzestając montowania elektrycznego Zoe.