Korea blokuje sprzedaż Volkswagenów

PSA Peugeot Citroen osiągnął w I półroczu zysk netto 571 mln euro po 3 latach strat, Renault niemal podwoił zysk netto do 1,39 mld euro. Wyniki półrocza obu francuskich producentów samochodów świadczą, że wyszli z kryzysu w Europie

Publikacja: 02.08.2016 14:15

Korea blokuje sprzedaż Volkswagenów

Foto: Bloomberg

Renault sprzedał po 6 miesiącach 1,38 mln pojazdów różnych marek (+0,8 proc.), zwiększył zysk netto do 1,39 mld z 749 mln rok temu osiągając największą rentowność od 10 lat i poprawił obroty o 12 proc. do 22,1 mld; dział samochodowy zanotował 21 mld (+12,4 proc.). Nissan należący w 43 proc. do Francuzów dołożył się jednak do zysku operacyjnego sumą 979 mln euro. Sprzedaż podzespołów: silników, skrzyń biegów parterom: Nissanowi, Daimlerowi, Pplowi i Smartowi zapewniła po 6 miesiącach 1,1 mld euro.

W Europie dobrze sprzedawały się Clio IV i jego pochodna, sportowo-użytkowy Captur (52 tys. sztuk). Pojawienie się nowego kompaktowego SUV Kadjar, a w 2016 r. nowej wersji Mégane powinno wzmocnić tendencję i pokryć fasko handlowe nowego Twingo.

Poprawa wyników jest konsekwencją mniej więcej równej proporcji zmniejszenia kosztów i wzrostu popytu. Ten ostatni powinien być coraz większy, obecnie wchodzimy w zakręt — stwierdził szef pionu finansowego, Dominique Thormann i przypomniał, że w minionym roku poprawa wynikała wyłącznie z cięcia kosztów.

Renault skorzystał na większym wolumenie sprzedaży i wyższych cenach — zwłaszcza w Rosji i Brazylii — dla wyrównania spadku kursów walut w niektórych krajach. Na niższych cenach i słabszym euro grupa straciła 283 mln euro.

Bilans półrocza potwierdził postęp w realizacji planu „Drive the Change”, przedstawionego w 2014 r., który zakłada dojście w 2017 r., rok później niż przewidywano wcześniej, do obrotów 50 mld euro i marży operacyjnej ponad 5 proc. wielkości obrotów.

Poprawa w Europie nie zmienia jednak tego, że sytuacja w Ameryce Łacińskiej, ważnym rynku dla Renaulta, jest mocno niepokojąca. Innymi problemami są koszty wdrożenia nowej surowszej normy emisji spalin w Europie, Euro 6, kwestia wydolności kooperantów w razie zwiększenia popytu bardziej od założonego w planach.

Renault sprzedał po 6 miesiącach 1,38 mln pojazdów różnych marek (+0,8 proc.), zwiększył zysk netto do 1,39 mld z 749 mln rok temu osiągając największą rentowność od 10 lat i poprawił obroty o 12 proc. do 22,1 mld; dział samochodowy zanotował 21 mld (+12,4 proc.). Nissan należący w 43 proc. do Francuzów dołożył się jednak do zysku operacyjnego sumą 979 mln euro. Sprzedaż podzespołów: silników, skrzyń biegów parterom: Nissanowi, Daimlerowi, Pplowi i Smartowi zapewniła po 6 miesiącach 1,1 mld euro.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana