Samochód to nie zawsze wysokie koszty

Leasing z wysoką wartością wykupu zapewnia nie tylko niskie raty, ale i mobilność.

Publikacja: 06.06.2016 11:51

Finansowanie coraz częściej stanowi element pakietu mobilności.

Finansowanie coraz częściej stanowi element pakietu mobilności.

Foto: VW

W wielu branżach pojazd jest niezbędnym narzędziem codziennej pracy. Od sprawności firmowych samochodów często zależy jakość obsługi klientów i terminowość dostaw. Jak firma może zapewnić pracownikom mobilność?

Nie każdy przedsiębiorca potrzebuje wysokich miesięcznych rat za auto, aby „robić” koszty. Dla firm często istotniejsze są niskie raty, które pozwalają zwiększyć płynność finansową przedsiębiorstwa bez rezygnowania z innych inwestycji oraz angażowania własnych środków.

Rozwiązaniem mogą być nowoczesne produkty finansowe takie jak Profit Lease, czyli leasing z wysoką wartością wykupu oferowany przy finansowaniu użytkowych pojazdów Volkswagena. Przez cały czas umowy firma płaci niskie miesięczne raty, a po okresie od dwóch do pięciu lat może zadecydować, czy wymienić używanego Volkswagena na nowego. Przedstawiciele VW podkreślają, że wykup następuje po cenie uzgodnionej w momencie podpisywania umowy.

Obejmuje ona nie tylko spłatę wartości samochodu, ale także pakiet przeglądów na trzy lata i 120 tys. km przebiegu. Przedstawiciele marki wskazują, że polisy w ramach oferty Volkswagen Financial Services obejmują szeroki pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych: od OC i AC po NNW, Assistance i Zieloną Kartę. Zatem Profit Lease to nie tylko nowoczesne finansowanie, ale i cały pakiet zapewniający przedsiębiorcy mobilność i bezpieczeństwo.

Pewność i wygoda

Proszący o anonimowość przedsiębiorca wskazuje, że dzięki leasingowi Profit Lease z zerową opłatą wstępną, stać go było na nowy samochód. Leasing z wysoką wartością końcową i z niskimi ratami miesięcznymi sprawił, że nowy VW Crafter był w zasięgu możliwości finansowych.

– Robię sporo kilometrów, jeżdżę po całej Polsce i z nowym autem mam pewność że dojadę i wrócę. Co więcej, dzięki wykupionemu ubezpieczeniu mam zastępczy samochód – tłumaczy przedsiębiorca.

Zakłada, że po trzech latach wykupi samochód za 40 tys. zł. – Tyle samo zapłaciłem kilka lat wcześniej za używany samochód, którym jeździłem blisko 5 lat. Był on bardzo zużyty i zawodny, dlatego tym razem zdecydowałem się na nowy samochód – tłumaczy przedsiębiorca.

W pakiecie otrzymał w cenie auta 3 lata przeglądów łącznie z maksymalnym przebiegiem do 120 tys. km. – Mam nadzieję, że Crafterem pojeżdżę dłużej niż pięć lat – śmieje się.

Skąd się bierze niska rata?

Niska rata w leasingu z wysoką wartością wykupu bierze się z tzw. wartości końcowej samochodu, zwanej też rezydualną. Wartość rezydualna samochodu (w skrócie: RV) to jego prognozowana, przyszła wartość. Stanowi największy, około 50-procentowy składnik tzw. TCO, czyli całkowitych kosztów użytkowania samochodu. – Wysoka wartość rezydualna świadczy o renomie marki, niezawodności modelu i jego walorach użytkowych, a więc zaufaniu do marki lub modelu na rynku wtórnym. Można więc uznać wartość RV za obiektywny wskaźnik jakości do ceny – wskazuje Marcin Kardas, który w firmie Eurotax zajmuje się wyceną samochodów użytkowych. Przyznaje, że samochody dostawcze tracą wartość nieco wolniej od osobówek.

Wartości rezydualne są wyznaczane przez rynek, ale bazując na doświadczeniu te wartości są także wyliczane przez wyspecjalizowane firmy jak Infoexpert i Eurotax.

Te samochody najmniej tracą na wartości

Z danych Eurotax wynika, że wśród lekkich aut dostawczych (furgonów) najmniejszą utratą wartości charakteryzuje się VW Caddy. Wersja z 2-litrowym, 75-konnym dieslem po trzech latach i przebiegu 36 tys. km rocznie zachowuje 60 proc. wartości. Z mocniejszym, 102-konnym silnikiem auto zachowuje po takim samym okresie 59 proc. wartości.

Średnia wartość rezydualna dla 44 wersji VW Caddy przekracza 54 proc., natomiast kolejny samochód w rankingu Eurotax, Dacia Dokker, zachowuje niecałe 52 proc. wartości.

Opinia

Monika Marszałek, Brand Manager w Departamencie Sprzedaży Volkswagen Financial Services

Jednym z kluczowych oczekiwań osób prowadzących działalność gospodarczą i korzystających na co dzień z samochodów użytkowych marki Volkswagen jest, obok niezawodności pojazdów, pełna mobilność. Zapewnia ją m.in. kompleksowa oferta finansowa PROFIT Lease, z promocyjną stawką ubezpieczenia komunikacyjnego i pakietami przeglądów w cenie.

Klienci korzystający z oferty PROFIT Lease spłacają w miesięcznej racie tylko utratę wartości samochodu, a nie wartość całego auta – dzięki temu miesięczna rata jest nawet o połowę niższa od raty w klasycznym leasingu z niskim wykupem. Dodatkowo dzięki możliwości zerowej opłaty wstępnej klient nie musi angażować swoich środków na początku kontraktu. Taka konstrukcja produktu sprawia, że samochód już od pierwszego dnia pracuje na miesięczną ratę.

Przedsiębiorcy nie muszą się martwić jak sprzedać samochód po okresie eksploatacji, ponieważ na koniec umowy oddają go i biorą kolejny, odpowiedni do rosnących potrzeb rozwijającej się firmy. O tym, czy oddadzą auto, czy je wykupią, nie muszą decydować przy podpisaniu umowy, ale dopiero na koniec kontraktu. Przez cały czas jeżdżą nowym, niezawodnym i bezpiecznym autem, a ich biznes jest dzięki temu zabezpieczony. W aktualnej ofercie klienci otrzymują również pakiet przeglądów w cenie auta. Wystarczy więc tylko tankować i jeździć.

W wielu branżach pojazd jest niezbędnym narzędziem codziennej pracy. Od sprawności firmowych samochodów często zależy jakość obsługi klientów i terminowość dostaw. Jak firma może zapewnić pracownikom mobilność?

Nie każdy przedsiębiorca potrzebuje wysokich miesięcznych rat za auto, aby „robić” koszty. Dla firm często istotniejsze są niskie raty, które pozwalają zwiększyć płynność finansową przedsiębiorstwa bez rezygnowania z innych inwestycji oraz angażowania własnych środków.

Pozostało 91% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana