Pakiet w firmie matce Mercedesa-Benza ma wartość ok. 3,8 mld euro według obecnego kursu akcji. Daimler odmówił tej sprzedaży, ale poinformować chińską firmę, że może kupować jego akcje na wolnym rynku.
Chińskie firmy samochodowe szukają gorączkowo różnych umów, bo zależy im na zwiększeniu produkcji pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in przed wejściem w życie ostrych limitów sprzedały, zapowiedzianych przez władze w Pekinie. Osoby znające sposoby rozumowania Geely twierdzą, że ta firma chciałaby uzyskać dostęp do technologii produkcji baterii do aut elektrycznych Daimlera, także zawiązać z nim spółkę j. v. produkcji e-aut w Wuhanie, stolicy prowincji Hebei. Geely ma cały czas nadzieje, że uda si jej zawrzeć jakąś umowę w najbliższych tygodniach.
Przedstawiciele obu firm spotykali się w ostatnich tygodniach w Pekinie z inicjatywy Geely. Chińska firma o oficjalnej nazwie Zhejiang Geely Holding Group proponowała wtedy objęcie 3-5 proc. udziałów, gdyby Daimler emitował nowe akcje po niższej cenie. Nie było od razu wiadomo, jakiego rodzaju dyskonto Geely miała na myśli, ani też czy jest zdecydowana kupić je na wolnym rynku.
Rzecznik Geely odmówił skomentowania tych informacji, a rzecznik Daimlera stwierdził, że jego firma jest zadowolona z obecnej struktury akcjonariatu, ale dodał, że powita nowych inwestorów, zainteresowanych długoterminowo.
Gelly o kapitalizacji 32 mld dolarów jest czołową chińską marką z 5 proc. udziału rynkowego — według oceny Nomura Securities. Kupno 5 proc. dałoby jej trzecie miejsce wśród udziałowców, za Kuwait Investment Authority (6,8 proc.) i BlackRock (6 proc.)