Renault globalnym graczem w furgonetkach

Renault wykorzystał pokaz koncepcyjnego pick-upa Alaskan do przedstawienia nowej strategii, która ma go przekształcić z regionalnego lidera w segmencie pojazdów dostawczych w globalnego producenta.

Publikacja: 07.09.2015 07:56

Renault globalnym graczem w furgonetkach

Foto: materiały prasowe

– Naszym nowym celem jest przekształcenie Renault w wiodącego światowego producenta — oświadczył wiceprezes Renaulta, szef pionu pojazdów dostawczych, Ashwani Gupta na spotkaniu w centrum wystaw w paryskiej La Villette ze 150 dziennikarzami z 25 krajów. — Dysponujemy dobrym punktem wyjścia do realizacji tego celu: nowymi rynkami, nowymi produktami, bogatym doświadczeniem w obsłudze klienta oraz umowami o współpracy. Jesteśmy gotowi do realizacji tej strategii, której wyrazem jest nasza nowa marka ekspertów Renault Pro+ — dodał.

Renault, lider od 17 lat na rynku furgonetek w Europie wchodzi w segment pick-upów, który stanowi 38 proc. światowego rynku (pojazdy do pół tony 3 proc., tonowe 17 proc. i większe 18 proc.) i w najbliższych latach będzie mocno rosnąć. W skali światowej przypadało w I półroczu na jego pojazdy dostawcze 3,5 proc. rynku.

Dwa pick-upy

Francuzi zaczynają ofensywę dwoma modelami: Duster Oroch (0,5 t nośności) dla Ameryki Łacińskiej, pokazanym w czerwcu w Buenos Aires, który będzie produkowany od końca 2015 w brazylijskiej fabryce Renaulta, i Alaskan o ładowności 1 tony odwzorowanym częściowo na strukturze NP300 Navara Nissana. W Paryżu pokazano wersję koncepcyjną. Seryjne auto będzie różnić się niewiele od konceptu, zostanie pokazane w I półroczu 2016, a jego produkcja ruszy w Barcelonie (u Nissana), w Cordobie (Argentyna, u Renaulta) i w Aguascalientes (Meksyk, u Nissana). W sprzedaży pojawi się na całym świecie, poza USA i Kanadą, gdzie dominują większe wersje. Będzie oferowane w różnych konfiguracjach (np. kabiny podwójne albo pojedyńcze) zależnie od rynków. A. Gupta uchylił się od odpowiedzi o zakładanej wielkości sprzedaży czy ceny.

Alaskan jest pojazdem spełniającym normy estetyczne w segmencie pick-upów, o wzornictwie charakterystycznym dla Renaulta. W atletycznie przetłoczonych bokach nadwozia uwagę wybijają się mocno zarysowane nadkola i 21-calowe felgi. Z przodu zwracają uwagę powiększone logo, maska z 4 mocnymi przetłoczeniami, światła w kształcie bumerangu w układzie full LED. Jednostką napędową jest 4-cylindrowy silnik wysokoprężny 2,3 dCi z podwójnym turbodoładowaniem, o mocy 160 albo 190 koni, montowany już w innych pojazdach. Układ przenoszenia napędu na tylne kola albo na cztery przewidziano za pośrednictwem ręcznej przekładni 6-stopniowej albo automatycznej 7-biegowej.

Partnerstwa

Szlagierem handlowym w 2014r. był Renault Duster, w około 100 krajach sprzedano prawie 400 tys. sztuk. Plan zwiększenia sprzedaży furgonetek zapewni współpraca z partnerami.

Nissan i Renault pracują nad jednotonowym pick-upem dla Renaulta, w którym wykorzystane zostaną niektóre elementy konstrukcyjne Nissana NP300. Nissan, Daimler, General Motors Europe i Renault Truck mają wspólne produkty i komponenty oraz wykorzystują doświadczenie Renaulta. Francuzi nawiązali też współpracę z Fiatem: na bazie podwozia Trafica zakład w Sandouville rozpocznie w połowie 2016 r. produkcję dostawczego modelu Fiata.

Marka Pro+

Renault rozwija Renault Pro+, markę ekspertów wyspecjalizowanych w obsłudze nabywców i użytkowników samochodów dostawczych, oferującą produkty i usługi dostosowane do potrzeb tej grupy odbiorców.

Do dziś Pro+ było wyspecjalizowaną siecią Renault, zapewniającą obsługę dostosowaną do potrzeb klientów użytkujących samochody dostawcze. Obejmowała ona salony z dużą sprzedażą tego typu modeli. Nowa wersja marki będzie zapewniać wsparcie podczas całego procesu obsługi klienta, zarówno przed zakupem pojazdu, w trakcie zakupu, jak i po nim – od wyszukiwania informacji w Internecie po przeglądy i naprawy pojazdu. Uprości to i ułatwi obsługę klienta.

Renault Pro+ będzie oferować ponad 640 wersji pojazdów dostosowanych do potrzeb klientów, z szeroką możliwością ich zabudowy, innowacje w rodzaju lusterka panoramicznego (wide view) likwidującego martwe pole, „mobilne biuro” w Trafic i Master — podstawki pod urządzenia elektroniczne i podłączenia do zasilania do prowadzenia pracyi biurowej podczas postoju.

Niektóre usługi, np. finansowanie samochodów modyfikowanych dostępne we Francji czy w Polsce, zostaną wprowadzone na szerszą skalę. Inne specyficzne usługi będą wprowadzane odpowiednio do potrzeb klientów, zróżnicowanych w zależności od kraju: specjalna oferta leasingu na samochody modyfikowane, ubezpieczenie dla drobnego rzemiosła, program sprzedaży samochodów używanych, itd. Specjalną ofertę usług dla użytkowników samochodów dostawczych proponuje obecnie 600 dealerów na świecie.

– Naszym nowym celem jest przekształcenie Renault w wiodącego światowego producenta — oświadczył wiceprezes Renaulta, szef pionu pojazdów dostawczych, Ashwani Gupta na spotkaniu w centrum wystaw w paryskiej La Villette ze 150 dziennikarzami z 25 krajów. — Dysponujemy dobrym punktem wyjścia do realizacji tego celu: nowymi rynkami, nowymi produktami, bogatym doświadczeniem w obsłudze klienta oraz umowami o współpracy. Jesteśmy gotowi do realizacji tej strategii, której wyrazem jest nasza nowa marka ekspertów Renault Pro+ — dodał.

Pozostało 89% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana