Renault globalnym graczem w furgonetkach

Renault wykorzystał pokaz koncepcyjnego pick-upa Alaskan do przedstawienia nowej strategii, która ma go przekształcić z regionalnego lidera w segmencie pojazdów dostawczych w globalnego producenta.

Publikacja: 07.09.2015 07:56

Renault globalnym graczem w furgonetkach

Foto: materiały prasowe

– Naszym nowym celem jest przekształcenie Renault w wiodącego światowego producenta — oświadczył wiceprezes Renaulta, szef pionu pojazdów dostawczych, Ashwani Gupta na spotkaniu w centrum wystaw w paryskiej La Villette ze 150 dziennikarzami z 25 krajów. — Dysponujemy dobrym punktem wyjścia do realizacji tego celu: nowymi rynkami, nowymi produktami, bogatym doświadczeniem w obsłudze klienta oraz umowami o współpracy. Jesteśmy gotowi do realizacji tej strategii, której wyrazem jest nasza nowa marka ekspertów Renault Pro+ — dodał.

Renault, lider od 17 lat na rynku furgonetek w Europie wchodzi w segment pick-upów, który stanowi 38 proc. światowego rynku (pojazdy do pół tony 3 proc., tonowe 17 proc. i większe 18 proc.) i w najbliższych latach będzie mocno rosnąć. W skali światowej przypadało w I półroczu na jego pojazdy dostawcze 3,5 proc. rynku.

Dwa pick-upy

Francuzi zaczynają ofensywę dwoma modelami: Duster Oroch (0,5 t nośności) dla Ameryki Łacińskiej, pokazanym w czerwcu w Buenos Aires, który będzie produkowany od końca 2015 w brazylijskiej fabryce Renaulta, i Alaskan o ładowności 1 tony odwzorowanym częściowo na strukturze NP300 Navara Nissana. W Paryżu pokazano wersję koncepcyjną. Seryjne auto będzie różnić się niewiele od konceptu, zostanie pokazane w I półroczu 2016, a jego produkcja ruszy w Barcelonie (u Nissana), w Cordobie (Argentyna, u Renaulta) i w Aguascalientes (Meksyk, u Nissana). W sprzedaży pojawi się na całym świecie, poza USA i Kanadą, gdzie dominują większe wersje. Będzie oferowane w różnych konfiguracjach (np. kabiny podwójne albo pojedyńcze) zależnie od rynków. A. Gupta uchylił się od odpowiedzi o zakładanej wielkości sprzedaży czy ceny.

Alaskan jest pojazdem spełniającym normy estetyczne w segmencie pick-upów, o wzornictwie charakterystycznym dla Renaulta. W atletycznie przetłoczonych bokach nadwozia uwagę wybijają się mocno zarysowane nadkola i 21-calowe felgi. Z przodu zwracają uwagę powiększone logo, maska z 4 mocnymi przetłoczeniami, światła w kształcie bumerangu w układzie full LED. Jednostką napędową jest 4-cylindrowy silnik wysokoprężny 2,3 dCi z podwójnym turbodoładowaniem, o mocy 160 albo 190 koni, montowany już w innych pojazdach. Układ przenoszenia napędu na tylne kola albo na cztery przewidziano za pośrednictwem ręcznej przekładni 6-stopniowej albo automatycznej 7-biegowej.

Partnerstwa

Szlagierem handlowym w 2014r. był Renault Duster, w około 100 krajach sprzedano prawie 400 tys. sztuk. Plan zwiększenia sprzedaży furgonetek zapewni współpraca z partnerami.

Nissan i Renault pracują nad jednotonowym pick-upem dla Renaulta, w którym wykorzystane zostaną niektóre elementy konstrukcyjne Nissana NP300. Nissan, Daimler, General Motors Europe i Renault Truck mają wspólne produkty i komponenty oraz wykorzystują doświadczenie Renaulta. Francuzi nawiązali też współpracę z Fiatem: na bazie podwozia Trafica zakład w Sandouville rozpocznie w połowie 2016 r. produkcję dostawczego modelu Fiata.

Marka Pro+

Renault rozwija Renault Pro+, markę ekspertów wyspecjalizowanych w obsłudze nabywców i użytkowników samochodów dostawczych, oferującą produkty i usługi dostosowane do potrzeb tej grupy odbiorców.

Do dziś Pro+ było wyspecjalizowaną siecią Renault, zapewniającą obsługę dostosowaną do potrzeb klientów użytkujących samochody dostawcze. Obejmowała ona salony z dużą sprzedażą tego typu modeli. Nowa wersja marki będzie zapewniać wsparcie podczas całego procesu obsługi klienta, zarówno przed zakupem pojazdu, w trakcie zakupu, jak i po nim – od wyszukiwania informacji w Internecie po przeglądy i naprawy pojazdu. Uprości to i ułatwi obsługę klienta.

Renault Pro+ będzie oferować ponad 640 wersji pojazdów dostosowanych do potrzeb klientów, z szeroką możliwością ich zabudowy, innowacje w rodzaju lusterka panoramicznego (wide view) likwidującego martwe pole, „mobilne biuro” w Trafic i Master — podstawki pod urządzenia elektroniczne i podłączenia do zasilania do prowadzenia pracyi biurowej podczas postoju.

Niektóre usługi, np. finansowanie samochodów modyfikowanych dostępne we Francji czy w Polsce, zostaną wprowadzone na szerszą skalę. Inne specyficzne usługi będą wprowadzane odpowiednio do potrzeb klientów, zróżnicowanych w zależności od kraju: specjalna oferta leasingu na samochody modyfikowane, ubezpieczenie dla drobnego rzemiosła, program sprzedaży samochodów używanych, itd. Specjalną ofertę usług dla użytkowników samochodów dostawczych proponuje obecnie 600 dealerów na świecie.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego