– Naszym nowym celem jest przekształcenie Renault w wiodącego światowego producenta — oświadczył wiceprezes Renaulta, szef pionu pojazdów dostawczych, Ashwani Gupta na spotkaniu w centrum wystaw w paryskiej La Villette ze 150 dziennikarzami z 25 krajów. — Dysponujemy dobrym punktem wyjścia do realizacji tego celu: nowymi rynkami, nowymi produktami, bogatym doświadczeniem w obsłudze klienta oraz umowami o współpracy. Jesteśmy gotowi do realizacji tej strategii, której wyrazem jest nasza nowa marka ekspertów Renault Pro+ — dodał.
Renault, lider od 17 lat na rynku furgonetek w Europie wchodzi w segment pick-upów, który stanowi 38 proc. światowego rynku (pojazdy do pół tony 3 proc., tonowe 17 proc. i większe 18 proc.) i w najbliższych latach będzie mocno rosnąć. W skali światowej przypadało w I półroczu na jego pojazdy dostawcze 3,5 proc. rynku.
Dwa pick-upy
Francuzi zaczynają ofensywę dwoma modelami: Duster Oroch (0,5 t nośności) dla Ameryki Łacińskiej, pokazanym w czerwcu w Buenos Aires, który będzie produkowany od końca 2015 w brazylijskiej fabryce Renaulta, i Alaskan o ładowności 1 tony odwzorowanym częściowo na strukturze NP300 Navara Nissana. W Paryżu pokazano wersję koncepcyjną. Seryjne auto będzie różnić się niewiele od konceptu, zostanie pokazane w I półroczu 2016, a jego produkcja ruszy w Barcelonie (u Nissana), w Cordobie (Argentyna, u Renaulta) i w Aguascalientes (Meksyk, u Nissana). W sprzedaży pojawi się na całym świecie, poza USA i Kanadą, gdzie dominują większe wersje. Będzie oferowane w różnych konfiguracjach (np. kabiny podwójne albo pojedyńcze) zależnie od rynków. A. Gupta uchylił się od odpowiedzi o zakładanej wielkości sprzedaży czy ceny.
Alaskan jest pojazdem spełniającym normy estetyczne w segmencie pick-upów, o wzornictwie charakterystycznym dla Renaulta. W atletycznie przetłoczonych bokach nadwozia uwagę wybijają się mocno zarysowane nadkola i 21-calowe felgi. Z przodu zwracają uwagę powiększone logo, maska z 4 mocnymi przetłoczeniami, światła w kształcie bumerangu w układzie full LED. Jednostką napędową jest 4-cylindrowy silnik wysokoprężny 2,3 dCi z podwójnym turbodoładowaniem, o mocy 160 albo 190 koni, montowany już w innych pojazdach. Układ przenoszenia napędu na tylne kola albo na cztery przewidziano za pośrednictwem ręcznej przekładni 6-stopniowej albo automatycznej 7-biegowej.
Partnerstwa
Szlagierem handlowym w 2014r. był Renault Duster, w około 100 krajach sprzedano prawie 400 tys. sztuk. Plan zwiększenia sprzedaży furgonetek zapewni współpraca z partnerami.