Hyundai popłynie w świat przez Gdańsk

Port Gdańsk będzie centrum dystrybucyjnym samochodów Hyundai.

Publikacja: 08.01.2017 19:48

Hyundai popłynie w świat przez Gdańsk

Foto: materiały prasowe

W tym tygodniu auta wyprodukowane w fabryce w czeskich Nosovicach zostały załadowane na statek EMS Highway, który zainicjował nowy regularny serwis żeglugowy typu Ro-Ro na trasie Gdańsk – Tilbury. Szacuje się, że rocznie ekspediowanych będzie z Gdańska ok. 50 tys. samochodów koreańskiego producenta.

Serwis obsługiwany przez statki japońskiej globalnej firmy żeglugowo-logistycznej Kawasaki Kisen Kaisha, znanej na rynku jako K-Line, będzie transportował auta Hyundai z Gdańska do Tilbury raz w tygodniu. Samochody z Nosovic będą dowożone do portu transportem kolejowym. Wybór Gdańska dokonany przez Koreańczyków nie był przypadkowy: Hyundai korzystający dotąd z belgijskiego portu Zeebrugge, podjął decyzję o zmianie logistyki przewozów swoich aut produkowanych w Czechach ze względu na bardziej korzystną lokalizację gdańskiego portu i atrakcyjną ofertę cenową przewozów.

3-letni kontrakt z Hyundaiem został podpisany przez jednego z czołowych operatorów logistycznych branży motoryzacyjnej – firmę Adampol S.A. Dwa lata temu utworzyła ona spółkę-córkę w Nosovicach, poszerzając w ten sposób zakres działalności o pełną obsługę logistyczną pojazdów produkowanych w czeskiej fabryce, której roczne zdolności produkcyjne wynoszą 350 tys. samochodów. Adampol obsługuje tam dziennie ponad 1300 samochodów. W ramach świadczonych usług jak składowanie, woskowanie, czy serwis, spółka odpowiada także za transport pojazdów na wszystkie najważniejsze rynki motoryzacyjne w Europie i poza nią.

Decyzja Hyundaia o wyborze Gdańska na jeden z głównych europejskich portów dystrybucyjnych to także potwierdzenie rosnącego znaczenia portu w obsłudze jego naturalnego zaplecza, tj. rynku czeskiego. Według zarządu portu, jest także początkiem sukcesywnego odbudowywania znaczenia Gdańska w logistycznym łańcuchu przewozu produktów branży motoryzacyjnej, którego apogeum przypadało na lata 2007/2008. Dotąd w Porcie Gdańsk obsługiwano pojazdy takich koncernów jak Toyota, Chevrolet, Volkswagen, Mitsubishi, Audi czy Nissan. Realizacja kontraktu z Huyndaiem to również ponowny powrót do Gdańska aut w relacji eksportowej. Prognozowana wielkość załadunków będzie jedną z najwyższych w historii. Rekordowym pod tym względem był rok 2008, kiedy w Gdańsku w eksporcie obsłużono ponad 51 tys. aut.

Wcześniej port w Gdańsku powiększył siatkę regularnych połączeń o statki Ro-Ro narodowego przewoźnika saudyjskiego – firmy Bahri. Specjalizuje się ona w przewozach drobnicy, paliw, chemikaliów oraz suchych ładunków masowych, świadcząc od blisko 40 lat usługi transportowe w rejonie Półwyspu Arabskiego i południowej części Azji a także wschodniego wybrzeża Ameryki Północnej oraz północnej części Europy.

Kontrakt z Bahri jest związany z kilkuletnią umową na dostawy cystern, jaki producent wagonów kolejowych w Polsce zawarł z saudyjskim operatorem kolejowym. Cysterny dostarczane są z południa Polski do Portu Gdańsk na szynach skąd bezpośrednio wtaczane są na specjalistyczne roll trailery i na nich załadowywane na statek. Operacje przeładunkowe realizuje spółka Port Gdański Eksploatacja, natomiast obsługę agencyjną statków prowadzi Wilhelmsen Ships.

W tym tygodniu auta wyprodukowane w fabryce w czeskich Nosovicach zostały załadowane na statek EMS Highway, który zainicjował nowy regularny serwis żeglugowy typu Ro-Ro na trasie Gdańsk – Tilbury. Szacuje się, że rocznie ekspediowanych będzie z Gdańska ok. 50 tys. samochodów koreańskiego producenta.

Serwis obsługiwany przez statki japońskiej globalnej firmy żeglugowo-logistycznej Kawasaki Kisen Kaisha, znanej na rynku jako K-Line, będzie transportował auta Hyundai z Gdańska do Tilbury raz w tygodniu. Samochody z Nosovic będą dowożone do portu transportem kolejowym. Wybór Gdańska dokonany przez Koreańczyków nie był przypadkowy: Hyundai korzystający dotąd z belgijskiego portu Zeebrugge, podjął decyzję o zmianie logistyki przewozów swoich aut produkowanych w Czechach ze względu na bardziej korzystną lokalizację gdańskiego portu i atrakcyjną ofertę cenową przewozów.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście