Polska branża motoryzacyjna ma dobrych menedżerów

Liderzy. Przemysł motoryzacyjny w Polsce rośnie m.in. dzięki sprawnemu zarządzaniu przedsiębiorstwami. Prezentujemy szefów firm, które w branży wyróżniają się skalą działania, dobrymi wynikami czy profilem produkcji.

Publikacja: 06.02.2018 21:00

Polska branża motoryzacyjna ma dobrych menedżerów

Foto: materiały prasowe

– Gianluca Guarnieri

dyrektor finansowy, członek zarządu Grupy Magneti Marelli w Polsce

Gianluca Guarnieri zdobył międzynarodowe doświadczenie w Chinach jako dyrektor finansowy Grupy Magneti Marelli. W następnych latach był odpowiedzialny za audyt wewnętrzny HQ Grupy we Włoszech. Od 2007 roku jest odpowiedzialny za finanse Grupy MM w Polsce, koordynując politykę rozwoju i inwestycji zakładów produkcyjnych, jak również centrum dystrybucji Aftermarket.

Magneti Marelli posiada w Polsce sześć zakładów, w których pracuje ponad 3,7 tys. osób. W czterech zakładach w Sosnowcu produkowane są głównie lampy i reflektory, systemy wydechowe, deski rozdzielcze i zderzaki oraz systemy zasilania paliwem i zbiorniki. W Bielsku-Białej zlokalizowano produkcję elementów zawieszenia i amortyzatorów.

– Robert Gałązka

prezes i dyrektor generalny Nexteer Automotive Poland

Robert Gałązka kieruje ponad 1500-osobowym zespołem, pracującym w gliwickim i tyskim zakładzie firmy – jednych z największych fabryk koncernu pod względem zatrudnienia i produkcji na świecie. Zdobywał doświadczenie, zarządzając oddziałami takich organizacji, jak: Valeo, Schneider Electric i EDF. Nexteer Automotive Poland produkuje elektryczne układy kierownicze (EPS), m.in. dla: BMW, FCA, Opla czy PSA Group. W 2016 roku w polskim oddziale powstała jednostka badawczo-rozwojowa, w której ponad 150 inżynierów tworzy i testuje nowe rozwiązania z zakresu sterowania pojazdami dla globalnych klientów Nexteer. Układy EPS są podstawą do produkcji zarówno elektrycznych, jak i autonomicznych samochodów, testowanych już przez Nexteer w USA i Europie.

– Janusz Soboń

prezes Kirchhoff Polska

Janusz Soboń pracuje w Kirchhoff Polska od początku działalności firmy. Od dziesięciu lat jest prezesem tej spółki, która należy do Kirchhoff Automotive – prywatnego przedsiębiorstwa należącego do niemieckiej rodziny Kirchhoff. Ma ono 30 zakładów w 11 krajach. Polski oddział grupy pod względem zatrudnienia należy do największych. W ciągu 18-letniej działalności w Polsce firma Kirchhoff znalazła się w czołówce polskich dostawców dla światowych producentów samochodów. Ma zakłady w Mielcu oraz w Gliwicach, gdzie pracuje blisko półtora tysiąca osób. Do 2015 roku zainwestowała w Polsce przeszło 160 milionów euro. Kolejny zakład powstał w Gnieźnie. Specjalizuje się on w procesach spawania i zgrzewania metalowych elementów konstrukcyjnych nadwozi i podwozi do aut osobowych i dostawczych.

– Tomasz Miśniakiewicz

prezes i dyrektor finansowy Aptiv w Polsce (Delphi Poland zmienia nazwę na Aptiv)

Tomasz Miśniakiewicz jest absolwentem Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej oraz Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Związany z firmą od 1997 roku, gdy rozpoczął pracę na stanowisku kontrolera finansowego w zakładzie w Błoniu koło Warszawy (obecnie Delphi Technologies). Aptiv w Polsce zatrudnia obecnie 4600 osób w swoich dwóch zakładach w Gdańsku oraz w Jeleśni, a także w nowoczesnym centrum badawczo-rozwojowym w Krakowie, gdzie 1300 inżynierów od 17 lat pracuje nad technologiami do samochodów przyszłości, w tym aktywnym bezpieczeństwem. Krakowski oddział firmy, gdzie zlokalizowanych jest również kilkuset pracowników w ramach grupy Shared Services, cały czas prowadzi rekrutację.

– Ryszard Jania

prezes Pilkington Automotive Poland oraz Country Manager NSG w Polsce

Ryszard Jania związany jest z firmą od 1995 roku. Uhonorowany tytułem Top Managera branży motoryzacyjnej w Polsce oraz Odkrycie Roku 2017 w Biznesie Podkarpacia. Członek Podkarpackiej Rady Innowacji oraz prezes zarządu klastra Wschodniego Sojuszu Motoryzacyjnego. Pilkington Automotive Poland to część koncernu NSG Group w ramach Grupy Automotive. Jeden z największych producentów szyb samochodowych na świecie, którego zakłady mieszczą się w Sandomierzu i Chmielowie.

W oparciu o najnowocześniejsze technologie produkowane są w nich wysokiej jakości innowacyjne szyby zarówno dla samochodów osobowych, jak i ciężarowych największych globalnych marek motoryzacyjnych.

– Gianluca Guarnieri

dyrektor finansowy, członek zarządu Grupy Magneti Marelli w Polsce

Pozostało 98% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana