Polska branża motoryzacyjna ma dobrych menedżerów

Liderzy. Przemysł motoryzacyjny w Polsce rośnie m.in. dzięki sprawnemu zarządzaniu przedsiębiorstwami. Prezentujemy szefów firm, które w branży wyróżniają się skalą działania, dobrymi wynikami czy profilem produkcji.

Publikacja: 06.02.2018 21:00

Polska branża motoryzacyjna ma dobrych menedżerów

Foto: materiały prasowe

– Gianluca Guarnieri

dyrektor finansowy, członek zarządu Grupy Magneti Marelli w Polsce

Gianluca Guarnieri zdobył międzynarodowe doświadczenie w Chinach jako dyrektor finansowy Grupy Magneti Marelli. W następnych latach był odpowiedzialny za audyt wewnętrzny HQ Grupy we Włoszech. Od 2007 roku jest odpowiedzialny za finanse Grupy MM w Polsce, koordynując politykę rozwoju i inwestycji zakładów produkcyjnych, jak również centrum dystrybucji Aftermarket.

Magneti Marelli posiada w Polsce sześć zakładów, w których pracuje ponad 3,7 tys. osób. W czterech zakładach w Sosnowcu produkowane są głównie lampy i reflektory, systemy wydechowe, deski rozdzielcze i zderzaki oraz systemy zasilania paliwem i zbiorniki. W Bielsku-Białej zlokalizowano produkcję elementów zawieszenia i amortyzatorów.

– Robert Gałązka

prezes i dyrektor generalny Nexteer Automotive Poland

Robert Gałązka kieruje ponad 1500-osobowym zespołem, pracującym w gliwickim i tyskim zakładzie firmy – jednych z największych fabryk koncernu pod względem zatrudnienia i produkcji na świecie. Zdobywał doświadczenie, zarządzając oddziałami takich organizacji, jak: Valeo, Schneider Electric i EDF. Nexteer Automotive Poland produkuje elektryczne układy kierownicze (EPS), m.in. dla: BMW, FCA, Opla czy PSA Group. W 2016 roku w polskim oddziale powstała jednostka badawczo-rozwojowa, w której ponad 150 inżynierów tworzy i testuje nowe rozwiązania z zakresu sterowania pojazdami dla globalnych klientów Nexteer. Układy EPS są podstawą do produkcji zarówno elektrycznych, jak i autonomicznych samochodów, testowanych już przez Nexteer w USA i Europie.

– Janusz Soboń

prezes Kirchhoff Polska

Janusz Soboń pracuje w Kirchhoff Polska od początku działalności firmy. Od dziesięciu lat jest prezesem tej spółki, która należy do Kirchhoff Automotive – prywatnego przedsiębiorstwa należącego do niemieckiej rodziny Kirchhoff. Ma ono 30 zakładów w 11 krajach. Polski oddział grupy pod względem zatrudnienia należy do największych. W ciągu 18-letniej działalności w Polsce firma Kirchhoff znalazła się w czołówce polskich dostawców dla światowych producentów samochodów. Ma zakłady w Mielcu oraz w Gliwicach, gdzie pracuje blisko półtora tysiąca osób. Do 2015 roku zainwestowała w Polsce przeszło 160 milionów euro. Kolejny zakład powstał w Gnieźnie. Specjalizuje się on w procesach spawania i zgrzewania metalowych elementów konstrukcyjnych nadwozi i podwozi do aut osobowych i dostawczych.

– Tomasz Miśniakiewicz

prezes i dyrektor finansowy Aptiv w Polsce (Delphi Poland zmienia nazwę na Aptiv)

Tomasz Miśniakiewicz jest absolwentem Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej oraz Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Związany z firmą od 1997 roku, gdy rozpoczął pracę na stanowisku kontrolera finansowego w zakładzie w Błoniu koło Warszawy (obecnie Delphi Technologies). Aptiv w Polsce zatrudnia obecnie 4600 osób w swoich dwóch zakładach w Gdańsku oraz w Jeleśni, a także w nowoczesnym centrum badawczo-rozwojowym w Krakowie, gdzie 1300 inżynierów od 17 lat pracuje nad technologiami do samochodów przyszłości, w tym aktywnym bezpieczeństwem. Krakowski oddział firmy, gdzie zlokalizowanych jest również kilkuset pracowników w ramach grupy Shared Services, cały czas prowadzi rekrutację.

– Ryszard Jania

prezes Pilkington Automotive Poland oraz Country Manager NSG w Polsce

Ryszard Jania związany jest z firmą od 1995 roku. Uhonorowany tytułem Top Managera branży motoryzacyjnej w Polsce oraz Odkrycie Roku 2017 w Biznesie Podkarpacia. Członek Podkarpackiej Rady Innowacji oraz prezes zarządu klastra Wschodniego Sojuszu Motoryzacyjnego. Pilkington Automotive Poland to część koncernu NSG Group w ramach Grupy Automotive. Jeden z największych producentów szyb samochodowych na świecie, którego zakłady mieszczą się w Sandomierzu i Chmielowie.

W oparciu o najnowocześniejsze technologie produkowane są w nich wysokiej jakości innowacyjne szyby zarówno dla samochodów osobowych, jak i ciężarowych największych globalnych marek motoryzacyjnych.

– Gianluca Guarnieri

dyrektor finansowy, członek zarządu Grupy Magneti Marelli w Polsce

Pozostało 98% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni