Honda spokojna o rynek w Chinach

Honda jest pewna, że uda się jej sprzedać 950 tys. samochodów w Chinach w tym roku, ale ostrożnie podchodzi do zwiększenia tam produkcji z powodu niepewnych prognoz.

Publikacja: 29.10.2015 11:41

Honda spokojna o rynek w Chinach

Foto: Bloomberg

– Mam wiadomości o lokalnym rynku w Chinach i na podstawie tego, co mi mówią, a także patrząc na dane o sprzedaży do września mogę stwierdzić, że wygląda na to, iż osiągniemy w tym roku zakładany cel sprzedaży — powiedział prezes Takahiro Hachigo. Dodał jednak, że panuje niepewność co prognoz w Chinach, więc spodziewa się zwolnienia tempa wzrostu sprzedaży.

Chiny były źródłem zysków dla wszystkich firm samochodowych na świecie, ale popyt na nowe pojazdy zmalał z powodu zwolnienia tempa wzrostu gospodarki i spadku na giełdzie. — Ze względu na te okoliczności, gdy zastanawiamy się nad zwiększeniem mocy produkcyjnych, to musimy być dodatkowo ostrożni, bo w niektórych regionach Chin już panuje nadpodaż — dodał szef trzeciej firmy samochodowej w Japonii od czerwca.

Honda ma dwa ośrodki produkcji w Chinach, które już dysponują większą mocą produkcyjną od potrzebnej do dotrzymania celu sprzedaży, światowa produkcja w całym roku do 31 marca dojdzie do 5,6 mln pojazdów, znacznie powyżej zakładanych 4,8 mln do sprzedania.

Na początku października Honda podała, że jej sprzedaż w Chinach od początku roku zwiększyła się o 34,1 proc. do 694 807 sztuk, a obroty w Azji także z Chin stanowiły z grubsza jedną czwartą całości z 2014 r.

Firma dołączyła do światowej elity w latach 70. dzięki silnikowi CVCC o zmniejszonej emisji spalin i modelom Civic i Accord, które na świecie chwalono za przestronne kabiny, proste wzornictwo i łatwość prowadzenia. W ostatnich latach Honda miała problemy z nawiązaniem do wcześniejszych sukcesów, bo skupiła się na zwiększeniu linii produkcyjnych i sprzedaży, co zaszkodziło pracom badawczo-rozwojowym, dając produkty krytykowane za brak osobowości.

Podział regionalny

Honda podzieliła działania na świecie na 6 ośrodków regionalnych, obejmujących Japonię, Europę, Amerykę Płn., Chiny, Indie i Tajlandię i przygotowuje modele konkretnie na te rynki. Hachigo chce doprowadzić do większej autonomii tych ośrodków z jednoczesnym lepszym wykorzystaniem ich w realizacji globalnej strategii. — Ta koordynacja jest następnym krokiem w ewolucji naszej struktury 6 ośrodków operacyjnych — dodał.

Honda zapowiedziała rozpoczęcie w marcu 2016 w Japonii sprzedaży pierwszego pojazdu na ogniwo paliwowe dla masowego rynku, w pierwszym roku powstanie 200 pojazdów napędzanych wodorem. Limuzyna typu sedan na 5 osób o nazwie Clarity Fuel Cell będzie mogła przejeżdżać ok. 700 kilometrów po 3-minutowym zatankowaniu i będzie kosztować około 7,66 mln jenów (63 100 dolarów). Powstanie na wspólnej płycie podłogowej z wersjami hybrydowymi plug-in.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne