Honda spokojna o rynek w Chinach

Honda jest pewna, że uda się jej sprzedać 950 tys. samochodów w Chinach w tym roku, ale ostrożnie podchodzi do zwiększenia tam produkcji z powodu niepewnych prognoz.

Publikacja: 29.10.2015 11:41

Honda spokojna o rynek w Chinach

Foto: Bloomberg

– Mam wiadomości o lokalnym rynku w Chinach i na podstawie tego, co mi mówią, a także patrząc na dane o sprzedaży do września mogę stwierdzić, że wygląda na to, iż osiągniemy w tym roku zakładany cel sprzedaży — powiedział prezes Takahiro Hachigo. Dodał jednak, że panuje niepewność co prognoz w Chinach, więc spodziewa się zwolnienia tempa wzrostu sprzedaży.

Chiny były źródłem zysków dla wszystkich firm samochodowych na świecie, ale popyt na nowe pojazdy zmalał z powodu zwolnienia tempa wzrostu gospodarki i spadku na giełdzie. — Ze względu na te okoliczności, gdy zastanawiamy się nad zwiększeniem mocy produkcyjnych, to musimy być dodatkowo ostrożni, bo w niektórych regionach Chin już panuje nadpodaż — dodał szef trzeciej firmy samochodowej w Japonii od czerwca.

Honda ma dwa ośrodki produkcji w Chinach, które już dysponują większą mocą produkcyjną od potrzebnej do dotrzymania celu sprzedaży, światowa produkcja w całym roku do 31 marca dojdzie do 5,6 mln pojazdów, znacznie powyżej zakładanych 4,8 mln do sprzedania.

Na początku października Honda podała, że jej sprzedaż w Chinach od początku roku zwiększyła się o 34,1 proc. do 694 807 sztuk, a obroty w Azji także z Chin stanowiły z grubsza jedną czwartą całości z 2014 r.

Firma dołączyła do światowej elity w latach 70. dzięki silnikowi CVCC o zmniejszonej emisji spalin i modelom Civic i Accord, które na świecie chwalono za przestronne kabiny, proste wzornictwo i łatwość prowadzenia. W ostatnich latach Honda miała problemy z nawiązaniem do wcześniejszych sukcesów, bo skupiła się na zwiększeniu linii produkcyjnych i sprzedaży, co zaszkodziło pracom badawczo-rozwojowym, dając produkty krytykowane za brak osobowości.

Podział regionalny

Honda podzieliła działania na świecie na 6 ośrodków regionalnych, obejmujących Japonię, Europę, Amerykę Płn., Chiny, Indie i Tajlandię i przygotowuje modele konkretnie na te rynki. Hachigo chce doprowadzić do większej autonomii tych ośrodków z jednoczesnym lepszym wykorzystaniem ich w realizacji globalnej strategii. — Ta koordynacja jest następnym krokiem w ewolucji naszej struktury 6 ośrodków operacyjnych — dodał.

Honda zapowiedziała rozpoczęcie w marcu 2016 w Japonii sprzedaży pierwszego pojazdu na ogniwo paliwowe dla masowego rynku, w pierwszym roku powstanie 200 pojazdów napędzanych wodorem. Limuzyna typu sedan na 5 osób o nazwie Clarity Fuel Cell będzie mogła przejeżdżać ok. 700 kilometrów po 3-minutowym zatankowaniu i będzie kosztować około 7,66 mln jenów (63 100 dolarów). Powstanie na wspólnej płycie podłogowej z wersjami hybrydowymi plug-in.

– Mam wiadomości o lokalnym rynku w Chinach i na podstawie tego, co mi mówią, a także patrząc na dane o sprzedaży do września mogę stwierdzić, że wygląda na to, iż osiągniemy w tym roku zakładany cel sprzedaży — powiedział prezes Takahiro Hachigo. Dodał jednak, że panuje niepewność co prognoz w Chinach, więc spodziewa się zwolnienia tempa wzrostu sprzedaży.

Chiny były źródłem zysków dla wszystkich firm samochodowych na świecie, ale popyt na nowe pojazdy zmalał z powodu zwolnienia tempa wzrostu gospodarki i spadku na giełdzie. — Ze względu na te okoliczności, gdy zastanawiamy się nad zwiększeniem mocy produkcyjnych, to musimy być dodatkowo ostrożni, bo w niektórych regionach Chin już panuje nadpodaż — dodał szef trzeciej firmy samochodowej w Japonii od czerwca.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana