Koreański gigant ma poważny problem. Jest najgorzej od siedmiu lat

Hyundai Motor Co. ogłosił 39-procentowy spadek przychodów w IV kwartale 2016 r. Na najniższy wynik od siedmiu lat wpłynęły słaby popyt na auta i strajki.

Publikacja: 25.01.2017 18:08

Koreański gigant ma poważny problem. Jest najgorzej od siedmiu lat

Foto: Bloomberg

Południowokoreański koncern motoryzacyjny w okresie od października do grudnia 2016 r. zanotował przychód netto w wysokości 1 bln wonów (3,5 mld zł) w porównaniu do 1,6 bln wonów w analogicznym okresie 2015 r. Wynik okazał się o wiele niższy niż oczekiwano. Analitycy danych finansowych z FactSet przewidywali przychód w okolicach 1,5 bln wonów.

Przychód spadł również w stosunku do poprzedniego kwartału, a już wtedy był najniższy od 2010 r., kiedy to wprowadzono międzynarodowy standardy sprawozdawczości finansowej. Ostatnio sytuacja Hyundaia wyglądała tak źle w IV kw. 2008 r.

Hyundai o słabe wyniki oskarża wrześniowe strajkujących pracowników. W 2016 r. pracownicy koncernu pod raz pierwszy od 12 lat przeprowadzili ogólnokrajowy, całodniowy protest. Z linii produkcyjnej nie zjechało wówczas 117 tys. planowanych pojazdów o wartości 2,5 bln wonów.

Dzięki stratom lokalnego producenta bogaci się konkurencja. Coraz większą część południowokoreańskiego rynku zdobywają importowane toyoty i volkswageny.

By ratować sytuację firma planuje zwiększyć produkcję samochodów sportowo-użytkowych – takich jak Santa Fe i Tucson – w Chinach Stanach Zjednoczonych. Plany sprzedażowe na 2017 r. wynoszą 5,08 mln pojazdów – o 5 proc. więcej niż udało się osiągnąć w 2016 r. Producent ma jednak świadomość możliwych zmian w relacjach na linii Azja-USA.

– Uważnie przyglądamy się poczynaniom administracji prezydenta Trumpa na rzecz zwiększenia protekcjonizmu i – być może – nacisku na kraje generujące nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi – powiedział inwestorom wiceprezes Hyundai MotorKooZayong.

Południowokoreański koncern motoryzacyjny w okresie od października do grudnia 2016 r. zanotował przychód netto w wysokości 1 bln wonów (3,5 mld zł) w porównaniu do 1,6 bln wonów w analogicznym okresie 2015 r. Wynik okazał się o wiele niższy niż oczekiwano. Analitycy danych finansowych z FactSet przewidywali przychód w okolicach 1,5 bln wonów.

Przychód spadł również w stosunku do poprzedniego kwartału, a już wtedy był najniższy od 2010 r., kiedy to wprowadzono międzynarodowy standardy sprawozdawczości finansowej. Ostatnio sytuacja Hyundaia wyglądała tak źle w IV kw. 2008 r.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana