Samochód Nissana na alkohol etylowy

Nissan Motor pracuje nad technologią pojazdu na ogniwo paliwowe zasilane alkoholem etylowym podobnie jak wodorem. Ma pojawić się na rynku w 2020 r.

Publikacja: 15.06.2016 16:11

Według partnera Renaulta, ta technologia jest mniej kosztowna od opracowanej przez Toyotę, Hondę i Hyundaia. – Koszt energii potrzebnej do wyprodukowania wodoru może być bardzo wysoki, trzeba też dużo zainwestować w infrastrukturę: dystrybucję i magazynowanie – stwierdził wiceprezes Nissana, Hideyuki Sakamoto.

– Dla porównania, etanol jest bardzo łatwy do uzyskania, magazynowanie bezpieczniejsze i mniej kosztowne.

Nissan zakłada autonomię 800 km na pełnym zbiorniku, podczas gdy samochody benzynowe mogą przejechać 600 km.

Pracując nad tą technologią Nissan dołączył do Toyoty i Hondy w tworzeniu „społeczeństwa wodorowego”, ambitnego projektu władz w Tokio mającego zapewnić paliwo bez emisji spalin zarówno dla gospodarstw domowych, jak dla pojazdów oraz mającego ograniczyć zależność Japonii od paliw płynnych i energetyki jądrowej.

Toyota sprzedaje od końca 2014 auto Mirai, Honda od bieżącego roku Clarity Fuel Cell. Produkcja obu modeli na ogniwo paliwowe jest na razie ograniczona z powodu dużych kosztów i braku infrastruktury do napełniania zbiorników wodorem.

Technologia Nissana, w odróżnieniu od rozwiązań konkurentów, nie wymaga magazynowania wodoru w samochodzie, co znacznie zmniejsza jego wagę, podobnie jak nie zmusza do budowania punktów ładowania na świecie, co postępuje dość wolno.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana