Francuski konkurent Golfa

W nowym, kompaktowym Megane Renault wykorzystało wiele systemów znanych z luksusowego minivana Espace.

Publikacja: 25.01.2016 20:49

W marcu do sprzedaży wejdzie Renault Megane czwartej generacji. Ceny zaczną się od 59 900 zł.

W marcu do sprzedaży wejdzie Renault Megane czwartej generacji. Ceny zaczną się od 59 900 zł.

Foto: materiały prasowe

W marcu w sprzedaży pojawi się nowy Renault Megane czwartej generacji. Model należy do największego w Europie segmentu aut kompaktowych, więc jest dla marki kluczowy. Firma sprzedała 6,6 mln Megane trzech poprzednich generacji, z czego ostatniej 1,5 mln, zatem była ona mniej popularna od wcześniejszych. W 2015 roku Megane nie znalazł się nawet w pierwszej piątce najpopularniejszych modeli marki. Bogate wyposażenie i większe wymiary czwartej generacji mają przywrócić popularność kompaktowemu Renault, tym bardziej, że ceny mają być atrakcyjne: najtańsza wersja została wyceniona na 59 900 zł.

Komponenty z droższych modeli

Auto mierzy od zderzaka do zderzaka 436 cm i jest o 6 cm dłuższe od poprzednika. Wzrósł o blisko 3 cm do 267 cm rozstaw osi. Te 3 cm powiększyło miejsce na kolana pasażerów tylnej kanapy. Konstruktorzy o 2 cm poszerzyli wnętrze samochodu. Bagażnik ma pojemność 384 l wg VDA, zaś wg norm Renault 434 litry.

Megane zbudowane jest na modułowej platformie segmentu C i D, dlatego otrzymało m.in. wyposażenie spotykane w Espace i Talismanie, a więc samochodach klasy wyższej. Nowe Megane można zamówić z 7-calowym, poziomym ekranem w desce rozdzielczej lub w wersji bogatszej w pionowy, o przekątnej 8,7 cala. Dokładnie taki sam pionowy, dotykowy ekran oferowany jest w Talismanie i Espace.

Poprzez ekrany przypominające smartfony obsługiwane są m.in.: radio, nawigacja, klimatyzacja. Można konfigurować także charakterystykę prowadzenia samochodu: od komfortowego po sportowy. Zmienia się wówczas nie tylko twardość zawieszenia i szybkość reakcji na obrotu kołem kierownicy, ale i dźwięk silnika oraz kolor podświetlenia wskaźników. W wersjach wyposażonych w dwusprzęgłową skrzynię biegów w wersji sport przełączanie przełożeń następuje przy wyższych obrotach silnika niż np. w trybie komfort lub eko. Renault nazwało system Multi-Sense.

Umożliwił on usuniecie przycisków i pokręteł z deski rozdzielczej i konsoli, jednak wymaga pewnej wprawy, aby np. szybko zmienić głośność radia, intensywność pracy wentylatorów albo temperaturę nawiewu.

Wspomagająca kierowcę elektronika

Z większych modeli marki wzięte zostały elektroniczne systemy bezpieczeństwa, jak aktywny tempomat (pracuje przy prędkościach od 30 do 200 km/h), system wspomagania nagłego hamowania i system utrzymania auta w pasie ruchu. Megane może otrzymać także układ rozpoznawania znaków drogowych. Model oferowany jest także z wygodnym wskaźnikiem przeziernym.

Fotele są zapożyczone z Espace. Mają cienką konstrukcję, która nie zabiera miejsca na nogi, ale są zaskakująco wygodne. Mają wygodne wyprofilowanie, a jednocześnie krawędzie nie stanowią niewygodnych przy wsiadaniu wałków.

Z elektronicznego wyposażenia, które już jest dostępne w konkurencji, brak takich elementów jak system rozpoznawania pieszych i zwierząt (będzie miał premierę jesienią, wraz z nowym Scenikiem) oraz zapobiegania wypadkom przy wszystkich prędkościach. Takie systemy, które automatycznie hamują w razie wykrycia przeszkody, są już dostępne za dopłatą w niektórych kompaktach konkurencji, np. Toyoty.

Kolejną nowością Megane (tylko w usportowionej wersji GT) są skręcane koła tylnej osi. Jest to pierwszy kompakt z takim rozwiązaniem, nazwanym 4control. Jest ono zapożyczone z Espace, ale w przeciwieństwie do większego modelu, w kompakcie skręcają się o 2,7 stopnia (w Espace o 3,5 stopnia). Mechanizm jest sterowany elektronicznie i w trybie sport poniżej 80 km/h (w pozostałych trybach poniżej 60 km/h) koła obracają się w przeciwnym kierunku do przednich.

Co w ofercie

Silniki to zestaw jednostek benzynowych o mocach od 100 do 130 KM, współpracujące z 5- lub 6-stopniowymi przekładniami ręcznymi. W przypadku jednostek wysokoprężnych do wyboru będą o mocy od 90 do 130 KM. Wersje GT otrzymają 205-konną benzynę lub 165-konnego diesla. Pojawi się także Megane RS. W październiku do oferty wejdzie kombi, równocześnie pojawi się następca Fluence.

Podstawowa wersja Megane (kosztująca 59 900 zł) otrzyma 114-konny silnik połączony z 5-stopniową skrzynią biegów, wyposażony w klimatyzację, ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania, system stabilizacji toru jazdy, wspomagania ruszania pod górę, kontroli ciśnienia w oponach, 6 poduszek powietrznych, centralny zamek, regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę, fotel kierowcy o regulowanej wysokości, diodowe światła dzienne i 16-calowe koła. Konkurenci to m.in. VW Golf, Opel Astra, Toyota Auris, Ford Focus, Huyndai i30 oraz Kia Ceed.

W marcu w sprzedaży pojawi się nowy Renault Megane czwartej generacji. Model należy do największego w Europie segmentu aut kompaktowych, więc jest dla marki kluczowy. Firma sprzedała 6,6 mln Megane trzech poprzednich generacji, z czego ostatniej 1,5 mln, zatem była ona mniej popularna od wcześniejszych. W 2015 roku Megane nie znalazł się nawet w pierwszej piątce najpopularniejszych modeli marki. Bogate wyposażenie i większe wymiary czwartej generacji mają przywrócić popularność kompaktowemu Renault, tym bardziej, że ceny mają być atrakcyjne: najtańsza wersja została wyceniona na 59 900 zł.

Pozostało 87% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana