W marcu w sprzedaży pojawi się nowy Renault Megane czwartej generacji. Model należy do największego w Europie segmentu aut kompaktowych, więc jest dla marki kluczowy. Firma sprzedała 6,6 mln Megane trzech poprzednich generacji, z czego ostatniej 1,5 mln, zatem była ona mniej popularna od wcześniejszych. W 2015 roku Megane nie znalazł się nawet w pierwszej piątce najpopularniejszych modeli marki. Bogate wyposażenie i większe wymiary czwartej generacji mają przywrócić popularność kompaktowemu Renault, tym bardziej, że ceny mają być atrakcyjne: najtańsza wersja została wyceniona na 59 900 zł.
Komponenty z droższych modeli
Auto mierzy od zderzaka do zderzaka 436 cm i jest o 6 cm dłuższe od poprzednika. Wzrósł o blisko 3 cm do 267 cm rozstaw osi. Te 3 cm powiększyło miejsce na kolana pasażerów tylnej kanapy. Konstruktorzy o 2 cm poszerzyli wnętrze samochodu. Bagażnik ma pojemność 384 l wg VDA, zaś wg norm Renault 434 litry.
Megane zbudowane jest na modułowej platformie segmentu C i D, dlatego otrzymało m.in. wyposażenie spotykane w Espace i Talismanie, a więc samochodach klasy wyższej. Nowe Megane można zamówić z 7-calowym, poziomym ekranem w desce rozdzielczej lub w wersji bogatszej w pionowy, o przekątnej 8,7 cala. Dokładnie taki sam pionowy, dotykowy ekran oferowany jest w Talismanie i Espace.
Poprzez ekrany przypominające smartfony obsługiwane są m.in.: radio, nawigacja, klimatyzacja. Można konfigurować także charakterystykę prowadzenia samochodu: od komfortowego po sportowy. Zmienia się wówczas nie tylko twardość zawieszenia i szybkość reakcji na obrotu kołem kierownicy, ale i dźwięk silnika oraz kolor podświetlenia wskaźników. W wersjach wyposażonych w dwusprzęgłową skrzynię biegów w wersji sport przełączanie przełożeń następuje przy wyższych obrotach silnika niż np. w trybie komfort lub eko. Renault nazwało system Multi-Sense.
Umożliwił on usuniecie przycisków i pokręteł z deski rozdzielczej i konsoli, jednak wymaga pewnej wprawy, aby np. szybko zmienić głośność radia, intensywność pracy wentylatorów albo temperaturę nawiewu.