Więcej SUV Audi ze Słowacji i Węgier

Audi zwiększy gamę swych pojazdów sportowo-użytkowych i będzie monitować 2 nowe modele w krajach sąsiadujących z Polską, gdzie są niższe koszty pracy niż na Zachodzie.

Publikacja: 17.04.2017 12:57

Firma z grupy Volkswagena podała w marcu o zmniejszeniu zysku operacyjnego o 37 proc. po podwyższeniu odpisów na pokrycie kosztów Dieselgate. Teraz zapowiedziała podjęcie w 2018 r. produkcji SUV Q8 w zakładzie VW w Bratysławie na Słowacji, a od 2019 r. sportowego SUV o sylwetce coupé Q4 w Györ na Węgrzech.

Nowe modele o wysokiej marży na szybko rosnącym rynku SUV będą konkurować z następnymi wersjami BMW, który w 2018 r. powiększy swą gamę o X2 i X7. — Wprowadzamy dwa całkowicie nowe modele Q do istniejącej sieci produkcji i zwiększamy konkurencyjność w niezwykle ważnym segmencie — stwierdził szef produkcji w Audi, Hubert Waltl.

Audi zapewniająca większość zysków grupy z Wolfsburga szybko rozwija się na atrakcyjnym rynku SUV. W 2015 r. wypuściła mniej wyposażony Q7, w 2016 r. całkowicie nowy Q2, a w 2018 r. zacznie produkować elektryczny e-tron quattro SUV, aby wyprzedzić Model X Tesli.

Dążeniom firmy z Ingolstadt do poprawy marży nowymi pojazdami pomogą niższe koszty produkcji wybranych zakładów. Stawki godzinowe za pracę przy produkcji na Słowacji i na Węgrzech wynosiły w 2016 r. odpowiednio 10,7 i 8,4 euro w porównaniu z 33,4 euro w Niemczech i 26,1 euro w W. Brytanii — wynika z danych niemieckiego urzędu statystycznego.

W ubiegłym roku Audi spadła na trzecie miejsce pod względem sprzedaży samochodów, za BMW i Mercedesem-Benzem. Większa gama modeli SUV może pozwolić tej firmie poprawić pozycję w Stanach, gdzie sprzedaje znacznie mniej od obu rywali. Przydzielenie produkcji Q8 i Q4 krajom na wschodzie Europy zwiększy wielkość produkcji Audi poza rodzimym rynkiem, gdzie ubiegłym roku powstała mniej niż połowa jej 1,9 mln sztuk.

Rada pracownicza Audi nie chciała wypowiedzieć się, dlaczego nie przydzielono produkcji tych modeli zakładom w Ingolstadt i Neckarsulm. W 2016 r. rada zapewniła sobie zobowiązanie dyrekcji o ochronie miejsc pracy w Niemczech do 2020 r., obecnie rozmawia o dalszym przedłużeniu tej gwarancji. Postulaty z marca działaczy związkowych kierowane do dyrekcji, by przydzieliła produkcję elektrycznego samochodu zakładowi w Ingolstadt miały przypomnieć szefom firmy o ich odpowiedzialności za utrzymanie zatrudnienia w przyszłości — stwierdził informator agencji Reutera.

Firma z grupy Volkswagena podała w marcu o zmniejszeniu zysku operacyjnego o 37 proc. po podwyższeniu odpisów na pokrycie kosztów Dieselgate. Teraz zapowiedziała podjęcie w 2018 r. produkcji SUV Q8 w zakładzie VW w Bratysławie na Słowacji, a od 2019 r. sportowego SUV o sylwetce coupé Q4 w Györ na Węgrzech.

Nowe modele o wysokiej marży na szybko rosnącym rynku SUV będą konkurować z następnymi wersjami BMW, który w 2018 r. powiększy swą gamę o X2 i X7. — Wprowadzamy dwa całkowicie nowe modele Q do istniejącej sieci produkcji i zwiększamy konkurencyjność w niezwykle ważnym segmencie — stwierdził szef produkcji w Audi, Hubert Waltl.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana