Volkswagen podjął taką decyzję po podobnych BMW, Jaguara Land Rovera i Mercedesa-Benza, podwoi do 20 mld euro nakłady na pojazdy o zerowej emisji spalin, na unowocześnienie fabryk i opracowanie nowej technologii produkcji. Do 2025 r. zamierza oferować 80 nowych pojazdów elektrycznych w całej grupie. Grupa zapowiedziała również złożenie zamówień za ponad 50 mld euro na baterie do tych samochodów.
Prezes Matthias Müller oświadczył we Frankfurcie: Taka firma jak Volkswagen musi przewodzić, a nie iść za innymi. Dostaliśmy przesłanie i zrealizujemy je. To nie jest jakaś tam nieokreślona deklaracja zamiaru. To silne zobowiązanie, które do dziś staje się miernikiem naszej sprawności.
Volkswagen i inne firmy samochodowe w Niemczech mocno „oberwały” od Angeli Merkel po Dieselgate, która powtarzała, że branża musi naprawić to co zepsuła i odzyskać zafanie.
Inni zdecydowali wcześniej
— Do 2025 r. będziemy oferować 25 pojazdów z napędem elektrycznym, w tym 12 wyłącznie z elektrycznym — ogłosił dziennikarzom prezes BMW, Harald Krüger przed salonem we Frankfurcie i dodał, że e-auta będą mieć autonomię do 700 km. Jeśli ruszy popyt na auta na baterie, to BMW przygotuje swe zakłady do uruchomienia ich masowej produkcji.
Wszystkie nowe auta Jaguara Land Rovera będą od 2020 r. dostępne w wersji elektrycznej lub hybrydowej — zapowiedziała grupa należąca do Tata Motors. — Wprowadzimy zestaw produktów napędzanych elektrycznie w calej gamie naszych modeli: całkowicie elektryczne, hybrydy plug-pin i hybrydy w łagodnej postaci — oświadczył prezes Ralf Speth.