Światowe ambicje holdingu Geely

Chiński producent samochodów Zhejiang Geely Holding Group ogłosił, że dzięki Volvo i nowej marce Lynk&Co zamierza podwoić sprzedaż na świecie do 2 mln sztuk rocznie do 2020 r.

Publikacja: 09.11.2016 17:20

Chińska spółka ogłosiła w serwisie internetowym Wechat, że planuje premiery ponad 30 nowych modeli albo mocno zmienionych i chce znaleźć się do 2020 r. w gronie 10 największych firm na świecie pod względem wielkości sprzedaży.

Od czasu odkupienia od Forda marki Volvo 6 lat temu Geely kontrolowana przez miliardera Li Shufu znalazła się w czołówce chińskich firm motoryzacyjnych z ambicjami światowymi. Li i szef Volvo Hakan Samuelsson realizują tę strategię łącząc technologie Volvo z chińskim kapitałem i bazą produkcyjną. Również należące do państwa SAIC Motor i Great Wall Motors starają się wejść na zaawansowane rynki zachodnie, w tym do USA.

Duży sukces rynkowy modelu GC9 Geely i różnych wariantów SUV zaprojektowanych z pomocą Szwedów sprawił, że sprzedaż Geely, także poza Chinami wzrosła  szybciej od przewidywań samej firmy. Tylko dla 2016 r. Geely zakładała 600 tys., ale zmieniała prognozę dwukrotnie, teraz liczy na ok.700 tys. – Powinniśmy być w stanie sprzedać milion w przyszłym roku – stwierdził przedstawiciel władz Geely nieoficjalnie, bo firma nie przewidziała jeszcze takiej liczby w swych prognozach.

Do niedawna ludzie z kierownictwa Geely mówili, że ich pojazdy nie są jeszcze gotowe do sprzedaży na takich rynkach jak Europa czy Stany, gdzie dominują globalni gracze Daimler, GM czy Toyota. Najnowsze posunięcia firmy świadczą, że ośmieliła się  przygotować wejście na dojrzałe rynki.

W październiku pokazała w Berlinie pierwszy model nowej marki Lynk&Co – kompaktowy SUV przeznaczony dla mieszkańców miast, zwolenników pojazdów napakowanych elektroniką. Będzie produkowany we wspólnej fabryce z Volvo w Taizhou w prowincji Zhejiang, w sprzedaży znajdzie się w Chinach w 2017 r., a w Europie i USA rok później.

Fabryka prowadzona przez Volvo ma zwiększyć tempo produkcji w tym kwartale, kompakty będą powstawać według zaawansowanej architektury modułowej CMA, opracowanej przez obie firmy w Szwecji.

Chińska spółka ogłosiła w serwisie internetowym Wechat, że planuje premiery ponad 30 nowych modeli albo mocno zmienionych i chce znaleźć się do 2020 r. w gronie 10 największych firm na świecie pod względem wielkości sprzedaży.

Od czasu odkupienia od Forda marki Volvo 6 lat temu Geely kontrolowana przez miliardera Li Shufu znalazła się w czołówce chińskich firm motoryzacyjnych z ambicjami światowymi. Li i szef Volvo Hakan Samuelsson realizują tę strategię łącząc technologie Volvo z chińskim kapitałem i bazą produkcyjną. Również należące do państwa SAIC Motor i Great Wall Motors starają się wejść na zaawansowane rynki zachodnie, w tym do USA.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką