To nieco większa wersja klasycznego Tiguana o wydłużonym o 215 mm nadwoziu i rozstawem osi zwiększonym o 109 mm.
Dzięki tym modyfikacjom samochód ma przestronniejsze wnętrze i większy bagażnik. Ten ostatni ma pojemność 760 litrów, którą po złożeniu tylnych oparć można powiększyć do 1920 litrów. Powiększone gabaryty Allspace’a pozwoliły w ramach opcji dołożyć dodatkowy, trzeci rząd siedzeń. Dwa fotele po złożeniu chowają się w podłodze bagażnika, którego pojemność w wersji 7-miejscowej wynosi 700 litrów, a przy rozłożonych wszystkich fotelach – 230 litrów.
Nowy większy Tiguan jest od klasycznej wersji jeszcze lepiej wyposażony. Już w podstawowej wersji Trendline auto ma 17-calowe aluminiowe felgi i chromowane końcówki układu wydechowego. Do tego dochodzi m.in. aktywny tempomat do prędkości 210 kilometrów na godzinę, instalacja telefoniczna z Bluetooth, tylna kanapa składana w proporcjach 40/20/40 oraz multifunkcyjna kierownica z łopatkami do zmiany biegów w przypadku automatycznej skrzyni biegów DSG. W seryjnym wyposażeniu znalazły się także systemy bezpieczeństwa: system automatycznego hamowania po kolizji, asystent pasa ruchu, a także system obserwacji przestrzeni przed samochodem z funkcjami awaryjnego hamowania i wykrywania pieszych.
Auto jest dostępne z 6 silnikami do wyboru: 3 benzynowymi i 3 dieslami. Jednostki benzynowe zaczynają się od silnika 1.4 TSI o mocy 150 KM z systemem odłączania cylindrów i funkcją żeglowania pozwalającą ograniczać zużycie paliwa. Dwie pozostałe jednostki benzynowe mają po 180 KM i 220 KM. W silnikach wysokoprężnych można wybierać pomiędzy wersjami TDI o mocy 150 km, 190 km oraz 240 km. Auta wyposażone w dwie najmocniejsze jednostki benzynowe a także we wszystkie trzy rodzaje diesli mogą mieć napęd na cztery koła 4Motion.
Ceny Tiguana Allspace zaczynają się od 117 tys. zł za benzynową wersję 1.4 TSI o mocy 150 KM.