Honda i Hitachi łączą siły

Honda i Hitachi Automotive System tworzą spółkę, która zajmie się opracowywaniem, produkcją i sprzedażą silników do pojazdów elektrycznych.

Publikacja: 07.02.2017 18:17

Honda i Hitachi łączą siły

Foto: Bloomberg

Takahiro Hachigo, dyrektor generalny Hondy, podczas konferencji prasowej tłumaczył, że produkcja silników jest kapitałochłonna, więc zamiast produkować je jedynie do własnych celów, lepiej produkować więcej i sprzedawać innym producentom samochodów. Przyznał, że połączenie z Hitachi ma pomóc w osiągnięciu masowej produkcji.

Wspólne przedsięwzięcie ma ruszyć w lipcu. Koszt inwestycji szacuje się na blisko 45 mln dol. Powstała spółka joint venture w 51 proc. należeć ma do Hitachi Automotive Systems, reszta do Hondy.

Spółka będzie produkować silniki które znajdą zastosowanie w benzynowych hybrydach, „wtyczkowozach” (plug-in hybrid) i samochodach zasilanych elektrycznie. Produkcja i sprzedaż oprócz Japonii będzie miała miejsce w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Rozważane jest wykorzystanie obecnych fabryk Hitachi w tych krajach.

Hitachi Automotive Systems, jako oddział Hitachi, już od dawna zaopatruje Hondę w komponenty jak silniki czy hamulce. Największym jego odbiorcą części jest Nissan i Renault. Wśród klientów znajdują się takę Toyota, Ford i Volkswagen.

Chęć połączenia się z innymi graczami Honda wykazuje ponieważ chce konkurować w segmencie aut nisko emisyjnych. W zeszłym tygodniu ujawniła, że razem z General Motors chce produkować systemy zasilania oparte o wodór od 2020 r.

Opracowywanie nowych technologi nie jest tanie, więc producenci łącząc siły, redukując przy okazji ryzyko.

Najnowsze przedsięwzięcie Hondy wpisuje się w jej strategię, która do 2030 roku chce, aby portfolio samochodów w dwóch trzecich składało się z pojazdów napędzanych nową energią. Obecnie jest to jedynie 5 proc.

Takahiro Hachigo, dyrektor generalny Hondy, podczas konferencji prasowej tłumaczył, że produkcja silników jest kapitałochłonna, więc zamiast produkować je jedynie do własnych celów, lepiej produkować więcej i sprzedawać innym producentom samochodów. Przyznał, że połączenie z Hitachi ma pomóc w osiągnięciu masowej produkcji.

Wspólne przedsięwzięcie ma ruszyć w lipcu. Koszt inwestycji szacuje się na blisko 45 mln dol. Powstała spółka joint venture w 51 proc. należeć ma do Hitachi Automotive Systems, reszta do Hondy.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Archiwum
Toyota wstrzymuje testy po tragicznym wypadku Ubera