20 premier w Audi w tym roku

Audi spodziewa się trudnego roku, bo zakłada wypuszczenie ponad 20 nowych modeli lub dotychczasowych po liftingu, co zmniejszy dostawy, po spadku sprzedaży tych, których zaniecha produkcji i w związku z dalszymi kosztami Dieselgate

Publikacja: 18.03.2018 08:16

Nowe modele Audi na wystawie motoryzacyjnej w Detroit

Nowe modele Audi na wystawie motoryzacyjnej w Detroit

Foto: Bloomberg

Firm z Ingolstadt zapewniająca Grupie Volkswagena największy zysk będzie wprowadzać na rynek w tym roku co trzy tygodnie kolejną nowość, m.in. przeprojektowaną limuzynę A6, kompaktowy SUV Q3 po liftingu, całkowicie nowy SUV Q8 i elektryczny SUV e-tron. Wąskie gardła wynikające z testowania nowych pojazdów, aby spełniały światowe normy i ubiegłoroczne koszty 387 mln euro skandalu z emisjami spalin spowodują dalsze napięcia.

— To wszystko oznacza ogromne obciążenia dla nas, 2018 będzie rokiem przemiany — stwierdził prezes Rupert Stadler.

Wymiana modeli zmusiła Audi do zrezygnowania z planów dalszego zwiększenia dostaw, firma ograniczyła się do stwierdzenia, że chce powtórzyć przynajmniej ubiegłoroczny rekord 1,88 mln samochodów wydanych klientom. Obroty maja być nieco wyższe od 60,1 mld euro z 2017 r. Ta ofensywa modeli powinna mieć długotrwały dodatni wpływ na dostawy i wyniki w 2019 r. — stwierdziła Audi.

W 2017 r. firmie udało się zmniejszyć o miliard euro koszty w ramach planowanego ograniczenia o 10 mld do 2022 r. wydatków na prace badawczo-rozwojowe, sprzedaż i w innych działach, by wygospodarować fundusze na program aut elektrycznych. Korzystając z nowej płyty podłogowej dzielonej z Porsche Audi planuje ponadto wypuszczenie do 2025 r. 20 modeli z dodatkowym napędem elektrycznym, ponad połowa ma być całkowicie elektryczna.

Sprawa baterii

W przyszłym roku lub za 2 lata dyrekcja podejmie decyzję o produkcji na własnym drogim kosztowo rynku baterii do samochodów elektrycznych — zapowiedział prezes.

Związkowcy naciskają na kierownictwo, by zainwestować w technologię ogniw elektrycznych i w montaż zestawów baterii w 2 najważniejszych zakładach w Ingolstadt i Neckarsulm, gdzie zlokalizowano prace badawczo-rozwojowe i pracuje dwie trzecie załogi liczącej 91 tys. ludzi.

— Nie podjęliśmy jeszcze decyzji w tej spawie — stwierdził Stadler po dorocznej konferencji wynikowej.

Audi założyła zakład produkcji baterii w Brukseli, gdzie w tym roku zacznie montować elektryczne SUV e-tron. Firma wybrała małą fabrykę z 2700 ludźmi jako wiodący ośrodek w programie mobilności Grupy VW. — To również kwestia powierzchni. W Niemczech jest to nieco bardziej skomplikowane. Będziemy musieli zdecydować o tym w następnym roku lub za 2 lata — powiedział prezes.

Firm z Ingolstadt zapewniająca Grupie Volkswagena największy zysk będzie wprowadzać na rynek w tym roku co trzy tygodnie kolejną nowość, m.in. przeprojektowaną limuzynę A6, kompaktowy SUV Q3 po liftingu, całkowicie nowy SUV Q8 i elektryczny SUV e-tron. Wąskie gardła wynikające z testowania nowych pojazdów, aby spełniały światowe normy i ubiegłoroczne koszty 387 mln euro skandalu z emisjami spalin spowodują dalsze napięcia.

— To wszystko oznacza ogromne obciążenia dla nas, 2018 będzie rokiem przemiany — stwierdził prezes Rupert Stadler.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Archiwum
Toyota wstrzymuje testy po tragicznym wypadku Ubera