Firma z Bolechowa pod Poznaniem zaprezentuje we wrześniu na największych europejskich targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze nowy model popularnej serii Urbino z napędem hybrydowym oraz kolejny napędzany gazem CNG.
Nowa hybryda Solarisa wyposażona będzie w ekologiczny napęd pozwalający na znaczące obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery. W nowym hybrydowym Urbino pojawi się możliwość zamontowania systemu Stop-and-Go, który wyłącza pracę silnika spalinowego podczas postoju na przystanku oraz umożliwia ruszenie bez emitowania spalin. Dostępny będzie także system Arrive-and-Go, który dodatkowo wyłącza pracę silnika spalinowego już podczas podjeżdżania do przystanku. Dzięki tym rozwiązaniom autobus może zaoszczędzić do jednej piątej paliwa w porównaniu do podobnego pojazdu z napędem tradycyjnym.
Z kolej w Urbino napędzanym CNG montowany będzie silnik o mocy 320 KM spełniający normę Euro 6. Na dachu zamontowane będą kompozytowe butle na gaz o pojemności prawie 1,9 tys. litrów. W Hanowerze zostanie zaprezentowany także bateryjny nowy Urbino, który miał swoją premierę na targach Busworld 2015 w Kortrijk w Belgii. Pojazd wyposażony będzie w baterie o pojemności 240 kWh, ładowane za pomocą umieszczonego na dachu pantografu oraz poprzez tradycyjne złącze plug-in. Dzięki temu zasięg elektrycznego Urbino, jest w praktyce nieograniczony. Solaris dostarczył już takie pojazdy m.in. do Barcelony, Berlina czy Hamburga, a w Polsce do Inowrocławia, Jaworzna, Krakowa, Ostrołęki oraz Warszawy. Ten sam egzemplarz rywalizował w tym roku o tytuł Bus of the Year 2017. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone pod koniec sierpnia tego roku. W ostatnim czasie Solaris zrealizował kolejne zamówienia na elektryczne Urbino nowej generacji z Hanoweru, Hamburga oraz z Tampere w Finlandii.
Solaris jest europejskim liderem w rozwoju innowacyjnych pojazdów z napędem elektrycznym. Od 2001 roku produkuje trolejbusy, a od roku 2011 autobusy bateryjne. – Autobusy elektryczne są przyszłością komunikacji miejskiej. Z pewnością nie zastąpią całkowicie innych pojazdów stosowanych w transporcie publicznym, ale są ich doskonałym bezemisyjnym i niezwykle cichym dopełnieniem – twierdzi Andreas Strecker, prezes Solaris Bus & Coach.
Producent z Bolechowa wypracował w 2015 roku rekordowe przychody w wysokości 1,7 miliarda złotych. W Polsce już trzynasty rok z rzędu został liderem rynku niskopodłogowych autobusów miejskich, sprzedając 333 pojazdy. Do zagranicznych odbiorców trafiło z kolei łącznie 946 Solarisów, co daje trzy czwarte udziału eksportu w ogólnej strukturze sprzedaży.