Globalny koncern motoryzacyjny uruchomił fabrykę w Koluszkach

Norweski koncern motoryzacyjny Kongsberg Automotive uruchomił nowo wybudowaną fabrykę w Koluszkach. Będzie w niej produkować podzespoły do samochodów ciężarowych takich marek jak Scania, Volvo czy DAF.

Publikacja: 30.10.2016 11:58

Globalny koncern motoryzacyjny uruchomił fabrykę w Koluszkach

Foto: Kongsberg Automotive

To drugi zakład koncernu w Polsce – pierwszy działa od 2000 roku w Pruszkowie, gdzie wytwarzane są systemy komfortu siedzeń – systemy ogrzewania, wentylacji, pneumatyczne systemy podparcia lędźwi, a także pneumatyczne systemy masażu w fotelach dla takich marek jak Jaguar/Land Rover, Volvo, Audi oraz BMW. Pracuje tam 1150 osób.

W nowej fabryce w Koluszkach będą produkowane m.in. stabilizatory przechyłu kabin oraz drążki reakcyjne zawieszeń. W zakładzie znajdzie zatrudnienie około 70 pracowników. Będą to specjaliści m.in. w obróbce skrawaniem, montażu, hartowaniem indukcyjnym. Nowoczesny zakład będzie można rozbudować dla zwiększenia zdolności produkcyjnych pod kątem przyszłego rozwoju firmy.

– Nowy zakład pozwoli nam rozwijać się w segmencie systemów zawieszeń i potwierdza zaangażowanie firmy w dalszy rozwój działalności w Polsce – powiedział Scott Paquette, wiceprezes Kongsberg Automotive Driver Control Systems.

Kongsberg Automotive jest globalną firmą zatrudniającą 10 tysięcy pracowników w 18 krajach z przychodami rzędu miliarda euro. Siedziba firmy znajduje się w Norwegii. Oferta produktowa obejmuje: systemy komfortu foteli, systemy wspomagania kierowcy i kontroli ruchu, zespoły obiegu płynów i systemy sterowania dla globalnych producentów pojazdów.

Inwestycja w Koluszkach to kolejny zakład w branży motoryzacyjnej uruchamiany w ostatnich miesiącach. W końcu września ruszyła nowa fabryka samochodów dostawczych Volkswagena we Wrześni. Wcześniej w Prudniku i w Opolu uruchomione zostały zakłady amerykańskich firm Henniges Automotive i Global Steering Systems, w których łączne docelowe zatrudnienie ma przekroczyć 700 osób. W połowie roku w Stalowej Woli ruszyła nowa fabryka niemieckiego koncernu Uniwheels specjalizującego się w produkcji felg. W tym roku nowy zakład wyprodukuje ok. 500 tys. szt. felg. Natomiast od początku przyszłego roku, gdy osiągnie on pełne zdolności produkcyjne, 400 osób będzie wytwarzać rocznie do 2 mln szt. felg.

Kolejne inwestycje są na etapie realizacji. M.in. niemiecka firma Borgers AG zbuduje za 220 mln zł w Złotoryi fabrykę tekstyliów dla producentów samochodów. Borgers jest dostawcą m.in. obić siedzeń samochodowych, podsufitek oraz elementów tłumiących do wnętrz pojazdów. Z kolei dwie koreańskie firmy z sektora automotive – KCP oraz ILP -zainwestują na Dolnym Śląsku w Żarowie. KCP jest częścią koreańskiego koncernu specjalizującego się w produkcji elementów odlewanych z aluminium, wykorzystywanych m.in. w komponentach zawieszenia oraz przekładni. Z kolei ILP jest spółką firmy Il Ryung, specjalizującej się w produkcji elementów układów kierowniczych, jak przeguby, drążki oraz wały kolumny kierowniczej. Obie firmy zadeklarowały inwestycje warte łącznie ok. 60 milionów złotych.

To drugi zakład koncernu w Polsce – pierwszy działa od 2000 roku w Pruszkowie, gdzie wytwarzane są systemy komfortu siedzeń – systemy ogrzewania, wentylacji, pneumatyczne systemy podparcia lędźwi, a także pneumatyczne systemy masażu w fotelach dla takich marek jak Jaguar/Land Rover, Volvo, Audi oraz BMW. Pracuje tam 1150 osób.

W nowej fabryce w Koluszkach będą produkowane m.in. stabilizatory przechyłu kabin oraz drążki reakcyjne zawieszeń. W zakładzie znajdzie zatrudnienie około 70 pracowników. Będą to specjaliści m.in. w obróbce skrawaniem, montażu, hartowaniem indukcyjnym. Nowoczesny zakład będzie można rozbudować dla zwiększenia zdolności produkcyjnych pod kątem przyszłego rozwoju firmy.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana