SUV bestsellerem Jaguara

Najszybciej sprzedającym się Jaguarem w historii został Suv F-Pace.

Publikacja: 17.05.2016 12:23

SUV bestsellerem Jaguara

Foto: materiały prasowe

Firma podaje, że ten nowy model znalazł w kwietniu (ostatnim miesiącu raportowanym przez markę) 1500 chętnych na ten samochód. Jest to najlepiej sprzedający się model w historii marki. Dzięki tej nowości oraz najmniejszej w ofercie limuzynie Jaguar E, cały czas rośnie sprzedaż marki. Od stycznia do kwietnia Jaguar sprzedał blisko 38 tys. samochodów, o 53 proc. więcej niż rok wcześniej.

Suv F-Pace wchodzi do sprzedaży również w Polsce. – W tym roku mamy nadzieję podwoić sprzedaż w naszym kraju do sześciuset sztuk – zapowiada Arkadiusz Miętkiewicz, wiceprezes importera marki, spółki akcyjnej British Automotive Polska (BAP). W 2015 roku sprzedała ona 267 Jaguarów, w tym roku do końca kwietnia firma znalazła klientów na 175 Jaguarów, o 218 proc. więcej niż w 2014 roku.

F-Pace będzie konkurował m.in. z Porsche Macan i BMW X3. Samochód os portowych ambicjach oferowany będzie m.in. z 380-konymi silnikami benzynowymi lub 300-konnymi dieslami. Najtańsza wersja otrzyma 2-litrowy silnik wysokoprężny. – Klienci najchętniej wybierają lepiej wyposażone wersje, z automatycznymi przekładniami, nawigacją, pakietem skórzanych foteli, panoramicznym dachem – opisuje Miętkiewicz. Ceny F-Pace zaczynają się od 200 tys. zł (samochód ma tylko tylny napęd i ręczną skrzynię biegów), a w podstawowej wersji dochodzą do 460 tys. zł (z napędem na wszystkie koła i automatyczną przekładnią). BAP oferuje także samochody marki Land Rover, których w 2015 roku sprzedała 874 sztuki. W pierwszych czterech miesiącach b.r. sprzedaż sięgnęła 382 aut, o niecałe 19 proc więcej niż w 2014 roku.

Spółka sprzedaje samochody w jedenastu punktach dilerskich, a dwunasty (przy ul. Wawelskiej w Warszawie) jest w budowie. Zostanie otwarty w tym roku. Docelowo, do 2020 roku, spółka zamierza oferować auta w dwudziestu salonach, w tym czterech w Warszawie. W 2014 roku JLR Polska zanotował blisko 310 mln zł przychodów, o ponad 24 proc. więcej niż w 2013 roku. Zysk operacyjny przekroczył 14 mln zł, a netto 10 mln zł. Właściciel BAP, giełdowy Marvipol uważa, że z uwagi na przewidywany rozwój Jaguara i Land Rovera, importer samochodów będzie atrakcyjny dla inwestorów. Jesienią zamierza wprowadzić BAP na giełdę.

Mocnym punktem spółki będzie nie tylko F-Pace, ale także mniejszy model osobowy, dopiero przygotowywany przez brytyjską spółkę oraz terenowe Land Rovery. W pierwszych czterech miesiącach roku Jaguar Land Rover sprzedał na świecie ponad 200 tys. aut obu marek, o 24 proc. więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

Dzięki dobrym wynikom handlowym, Jaguar Land Rover uzyskał 4,1 mld funtów EBITDA, co dało niemal 19 proc. marży i 9,3 proc. marży netto, a więc lepiej niż BMW i Mercedes.

Firma podaje, że ten nowy model znalazł w kwietniu (ostatnim miesiącu raportowanym przez markę) 1500 chętnych na ten samochód. Jest to najlepiej sprzedający się model w historii marki. Dzięki tej nowości oraz najmniejszej w ofercie limuzynie Jaguar E, cały czas rośnie sprzedaż marki. Od stycznia do kwietnia Jaguar sprzedał blisko 38 tys. samochodów, o 53 proc. więcej niż rok wcześniej.

Suv F-Pace wchodzi do sprzedaży również w Polsce. – W tym roku mamy nadzieję podwoić sprzedaż w naszym kraju do sześciuset sztuk – zapowiada Arkadiusz Miętkiewicz, wiceprezes importera marki, spółki akcyjnej British Automotive Polska (BAP). W 2015 roku sprzedała ona 267 Jaguarów, w tym roku do końca kwietnia firma znalazła klientów na 175 Jaguarów, o 218 proc. więcej niż w 2014 roku.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą