SUV bestsellerem Jaguara

Najszybciej sprzedającym się Jaguarem w historii został Suv F-Pace.

Publikacja: 17.05.2016 12:23

SUV bestsellerem Jaguara

Foto: materiały prasowe

Firma podaje, że ten nowy model znalazł w kwietniu (ostatnim miesiącu raportowanym przez markę) 1500 chętnych na ten samochód. Jest to najlepiej sprzedający się model w historii marki. Dzięki tej nowości oraz najmniejszej w ofercie limuzynie Jaguar E, cały czas rośnie sprzedaż marki. Od stycznia do kwietnia Jaguar sprzedał blisko 38 tys. samochodów, o 53 proc. więcej niż rok wcześniej.

Suv F-Pace wchodzi do sprzedaży również w Polsce. – W tym roku mamy nadzieję podwoić sprzedaż w naszym kraju do sześciuset sztuk – zapowiada Arkadiusz Miętkiewicz, wiceprezes importera marki, spółki akcyjnej British Automotive Polska (BAP). W 2015 roku sprzedała ona 267 Jaguarów, w tym roku do końca kwietnia firma znalazła klientów na 175 Jaguarów, o 218 proc. więcej niż w 2014 roku.

F-Pace będzie konkurował m.in. z Porsche Macan i BMW X3. Samochód os portowych ambicjach oferowany będzie m.in. z 380-konymi silnikami benzynowymi lub 300-konnymi dieslami. Najtańsza wersja otrzyma 2-litrowy silnik wysokoprężny. – Klienci najchętniej wybierają lepiej wyposażone wersje, z automatycznymi przekładniami, nawigacją, pakietem skórzanych foteli, panoramicznym dachem – opisuje Miętkiewicz. Ceny F-Pace zaczynają się od 200 tys. zł (samochód ma tylko tylny napęd i ręczną skrzynię biegów), a w podstawowej wersji dochodzą do 460 tys. zł (z napędem na wszystkie koła i automatyczną przekładnią). BAP oferuje także samochody marki Land Rover, których w 2015 roku sprzedała 874 sztuki. W pierwszych czterech miesiącach b.r. sprzedaż sięgnęła 382 aut, o niecałe 19 proc więcej niż w 2014 roku.

Spółka sprzedaje samochody w jedenastu punktach dilerskich, a dwunasty (przy ul. Wawelskiej w Warszawie) jest w budowie. Zostanie otwarty w tym roku. Docelowo, do 2020 roku, spółka zamierza oferować auta w dwudziestu salonach, w tym czterech w Warszawie. W 2014 roku JLR Polska zanotował blisko 310 mln zł przychodów, o ponad 24 proc. więcej niż w 2013 roku. Zysk operacyjny przekroczył 14 mln zł, a netto 10 mln zł. Właściciel BAP, giełdowy Marvipol uważa, że z uwagi na przewidywany rozwój Jaguara i Land Rovera, importer samochodów będzie atrakcyjny dla inwestorów. Jesienią zamierza wprowadzić BAP na giełdę.

Mocnym punktem spółki będzie nie tylko F-Pace, ale także mniejszy model osobowy, dopiero przygotowywany przez brytyjską spółkę oraz terenowe Land Rovery. W pierwszych czterech miesiącach roku Jaguar Land Rover sprzedał na świecie ponad 200 tys. aut obu marek, o 24 proc. więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

Dzięki dobrym wynikom handlowym, Jaguar Land Rover uzyskał 4,1 mld funtów EBITDA, co dało niemal 19 proc. marży i 9,3 proc. marży netto, a więc lepiej niż BMW i Mercedes.

Firma podaje, że ten nowy model znalazł w kwietniu (ostatnim miesiącu raportowanym przez markę) 1500 chętnych na ten samochód. Jest to najlepiej sprzedający się model w historii marki. Dzięki tej nowości oraz najmniejszej w ofercie limuzynie Jaguar E, cały czas rośnie sprzedaż marki. Od stycznia do kwietnia Jaguar sprzedał blisko 38 tys. samochodów, o 53 proc. więcej niż rok wcześniej.

Suv F-Pace wchodzi do sprzedaży również w Polsce. – W tym roku mamy nadzieję podwoić sprzedaż w naszym kraju do sześciuset sztuk – zapowiada Arkadiusz Miętkiewicz, wiceprezes importera marki, spółki akcyjnej British Automotive Polska (BAP). W 2015 roku sprzedała ona 267 Jaguarów, w tym roku do końca kwietnia firma znalazła klientów na 175 Jaguarów, o 218 proc. więcej niż w 2014 roku.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana