– Obecnie nie mamy takich planów — powiedział Zhou Mi z firmy z Wuhan. odpowiadał na mailowe pytanie, czy Dongfeng Motor byłby zainteresowany kupnem całego FCA czy tylko Fiata albo Chryslera, może konkretnej marki albo technologii należącej do FCA
Dongfeng był w gronie chińskich firm wymienionych przez portal Automotive News w informacji, że przedstawiciele „dobrze znanej chińskiej firmy samochodowej” złożyli w tym miesiącu ofertę na FCA, a inni chińscy potencjalni kandydaci są zainteresowani. Miały to być Great Wall Motors, Zhejiang Geely Holding i Guangzhou Automobile. Ta ostatnia oświadczyła już, że nie planuje oferty na FCA.
Rozmówcy agencji Reutera wymienili producenta pojazdów sportowo-użytkowych. Great Wall i państwowa Guangzhou Automobile, które rozważały umowę z FCA. Nie jest jasne, czy chcą kupić całość czy tylko pewne aktywa.
Prezydent Donald Trump krytykował praktyki handlowe Chin, ostatnio nakazał śledztwo, czy Chiny zmuszają amerykańskie firmy działające w tym kraju do przekazywania własności intelektualnej. Republikanie i demokraci nalegali na zwiększenie presji na chińskie firmy za ich zachowanie, domagali się twardego stanowiska Stanów wobec kupowania firm w USA przez Chiny. Do tego doszło napięcie z powodu prób rakietowych w KRLD. Amerykanie chcą, by Chińczycy zrobili więcej dla okiełznania swego sąsiada.
Kilka potencjalnych transakcji kupna firm amerykańskich przez Chińczyków odroczono albo anulowano po opinii amerykańskiej Komisji Inwestycji Zagranicznych CFIUS. Obecnie ocenia rekordową liczbę 250-300 takich transakcji w 2017 r.