Serwis dla dużych i małych flot

Klientom oczekującym wygody i pewności użytkowania auta importerzy samochodów oferują pakiety serwisowe.

Publikacja: 27.06.2016 17:18

Serwis dla dużych i małych flot

Foto: Fotorzepa/Maciej Kaczanowski

Przedsiębiorcy zarejestrowali w 2015 roku 231,4 tys. aut, w tym 151,8 tys. zarejestrowały firmy z branży leasingowej, zarządzania flotą i wynajmu. Dla właściciela i użytkownika ważną kwestią jest serwisowanie floty. Do niedawna szeroki wybór mieli wyłącznie użytkownicy dużych flot, którzy mogli liczyć na różne zachęty ze strony zarówno firm leasingowych, jak i sieci warsztatów.

Przebieg ma znaczenie

Ten dotychczas częściowo zagospodarowany obszar jest porządkowany przez importerów, którzy przedstawili szerszą ofertę także dla użytkowników pojedynczych samochodów. Są to różnego rodzaju pakiety serwisowe.

– Mamy jeden rodzaj pakietu, czyli Basic. Jest on dokładany do każdego auta bezpłatnie, w prezencie dla klienta – wyjaśnia kierownik Administracji Marketingu i Reklamy dilera ŠKODY Auto Wimar Magdalena Wojtaszek.

– Cieszy się dużym zainteresowaniem wśród klientów, szczególnie w połączeniu z pakietem pogwarancyjnym oraz Kredytem/ Leasingiem Niskich Rat – podkreśla. Dodaje, że klienci pytają o zakres pakietu oraz możliwość zwiększenia przebiegu. – Jest to możliwe do 120 tys. km za dopłatą 2,5 tys. zł. Zakresu nie rozszerzamy – zapewnia.

Grupa Volkswagena proponuje podstawowy pakiet serwisowy, obejmujący wszystkie czynności przewidziane w książce obsługowej danego modelu. Wykupując taki pakiet, klient określa przebieg roczny samochodu i do niego dopasowuje zakres przeglądów. Zazwyczaj przyjmuje się, że samochody służbowe przejeżdżają do 30 tys. km rocznie, natomiast osób prywatnych od 10 do 20 tys. km na rok.

W przypadku wyższych przebiegów warto rozważyć wykupienie pakietu poszerzonego o obsługę hamulców. Chodzi głównie o wymianę klocków hamulcowych i tarcz.

– To są elementy eksploatacyjne, które po pewnym przebiegu trzeba również wymienić. Pakiet pozwala rozłożyć koszty takiej wymiany na zryczałtowane miesięczne raty, które można odliczyć od podstawy opodatkowania – wyjaśnia koordynator Centrum Technicznego Volkswagen Leasing Rafał Wilczek.

Koszty pod kontrolą

Rozłożenie kosztów serwisu na miesięczne zryczałtowane raty pozwala lepiej zarządzać finansami firmy. Wydatki są stałe i przewidywalne, a dodatkową korzyścią dla nabywcy jest wyższa cena samochodu na rynku wtórnym, kiedy klient po okresie eksploatacji będzie chciał sprzedać auto, które było obsługiwane w autoryzowanych warsztatach.

Rozwinięciem pakietów serwisowych jest usługa pełnego serwisu, często łączona z finansowaniem. Takie oferty, określane wspólnym mianem FSL (od Full Service Leasing) polegają nie tylko na zakupie finansowania, lecz także kilku usług obsługi, np.: serwisu mechanicznego, oponiarskiego, assistance i ubezpieczenia. Wszystko płacone jest w jednej racie.

– W przypadku wykupienia usługi FSL można wybrać interesujący dla danej firmy zakres usług – podkreśla Wilczek.

Wykupienie pakietu ma kilka zalet w porównaniu z samodzielnym wyszukiwaniem warsztatu.

– Klient może obsługiwać auto w dowolnym autoryzowanym warsztacie na terenie całego kraju. Może podpisać umowę w Poznaniu, a serwisować auto w Trójmieście. Rozwiązanie jest wygodne dla osób przemieszczających się, bo nie przywiązuje ich do konkretnego punktu – podkreśla Wilczek.

– Na dodatek cały proces obsługi takiego pakietu serwisowego oraz rozliczenia kosztów pomiędzy serwisem a nami jest obsługiwany i nadzorowany przez profesjonalny system online, który wspólnie z importerem przygotowaliśmy specjalnie do obsługi produktów serwisowych Volkswagen Financial Services – podkreśla Wilczek.

Importerzy i CFM

Pakiety serwisowe są dostępne dla wszystkich klientów, od indywidualnych po duże firmy.

Pakiety nie są oferowane ze wszystkimi wersjami samochodów. Nie przewiduje się ich np. dla ŠKÓD wyposażonych w instalacje LPG. – Wynika to z większej częstotliwości przeglądów, które nawet w nowych autach wykonywane są co rok i przy przebiegu 15 tys. km, gdy wersje konwencjonalne mają pierwszy przegląd po dwóch latach od daty zakupu nowego pojazdu, a następnie co rok, z wymianą oleju silnikowego co 30 tys. km – wyjaśnia koordynator.

Pakiety serwisowe pod kątem zakresu są co do zasady takie same dla wszystkich marek Grupy VW z wyjątkiem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Te samochody przejeżdżają rocznie więcej kilometrów od modeli osobowych, inne są także oczekiwania użytkowników, stąd szerszy zakres pakietu serwisowego.

Ofertę usług uzupełnia przedłużona gwarancja, która obejmuje wszystkie elementy podlegające gwarancji. Pokrywa ona koszty napraw w trzecim i czwartym roku eksploatacji.

Wynajem długoterminowy

W wynajmie długoterminowym pakiet serwisowy jest szerszy. Finansujący zapewnia użytkownikowi kompletną obsługę samochodu, łącznie z wymianą żarówek i opon, serwisem mechanicznym, elektrycznym itd.

Wybór jest szeroki, ponieważ różne są potrzeby i doświadczenia klientów. W wynajmie długoterminowym można wręcz powiedzieć, że klienta nic nie interesuje, wlewa paliwo i płyn do spryskiwacza, resztą zajmuje się instytucja finansująca i administrująca pojazdami.

– To najwygodniejsze rozwiązanie, pozwalające całkowicie uniknąć nieprzewidzianych wypadków, np. awarii – przyznaje koordynator.

OPINIA:

Daniel Trzaskowski, dyrektor sprzedaży flotowej Volkswagen Financial Services.

Serwisowanie coraz częściej stanowi integralną część oferty finansowania samochodów. Dlaczego tak się dzieje?

Razem z ewolucją metod finansowania i rosnącą rolą produktów z wysoką wartością końcową, Polacy zaczynają liczyć koszty w oparciu o miesięczny wydatek, czyli ratę. Tym samym analizują koszty patrząc na swój miesięczny budżet, bez względu na to, czy jest to prywatny użytkownik, mikroprzedsiębiorstwo czy duża firma. Oferta pakietów serwisowych jest więc naturalnym uzupełnieniem tego kierunku, ponieważ pozwala na rozłożenie wydatków serwisowych na miesięczne, łatwe do zaplanowania w budżecie stałe koszty.

Skorzystanie z pakietów serwisowych pozytywnie wpływa też na bezpieczeństwo, ponieważ samochody serwisowane są w autoryzowanych stacjach danej marki, gwarantujących właściwą i zgodną z wszelkimi wskazaniami producenta obsługę. Bezpieczeństwo dotyczy nie tylko sytuacji na drodze, ale i pewności utrzymania planowanej wartości rezydualnej (czyli końcowej) samochodu.

Motorem napędowym rozwoju nowoczesnego finansowania połączonego z pakietami serwisowymi jest wygoda. Tego oczekują nabywcy: przyjaznych dla portfela rozwiązań, minimalnego własnego zaangażowania i oszczędności czasu. Krótko mówiąc: oczekują mobilności.

Ukierunkowanie na wygodę korzystania z nowoczesnych rozwiązań widać też w ewolucji postaw klientów, którzy przechodzą z klasycznego leasingu stronę wynajmu długoterminowego, a zamiast zwykłego kredytowania sięgają po kredyt oparty również na wysokiej wartości rezydualnej, np. Kredyt Niskich Rat w marce ŠKODA czy leasing konsumencki, nad którym aktualnie pracujemy.

Przedsiębiorcy zarejestrowali w 2015 roku 231,4 tys. aut, w tym 151,8 tys. zarejestrowały firmy z branży leasingowej, zarządzania flotą i wynajmu. Dla właściciela i użytkownika ważną kwestią jest serwisowanie floty. Do niedawna szeroki wybór mieli wyłącznie użytkownicy dużych flot, którzy mogli liczyć na różne zachęty ze strony zarówno firm leasingowych, jak i sieci warsztatów.

Przebieg ma znaczenie

Pozostało 94% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Problem sukcesji w polskich firmach będzie narastał