Przedsiębiorcy zarejestrowali w 2015 roku 231,4 tys. aut, w tym 151,8 tys. zarejestrowały firmy z branży leasingowej, zarządzania flotą i wynajmu. Dla właściciela i użytkownika ważną kwestią jest serwisowanie floty. Do niedawna szeroki wybór mieli wyłącznie użytkownicy dużych flot, którzy mogli liczyć na różne zachęty ze strony zarówno firm leasingowych, jak i sieci warsztatów.
Przebieg ma znaczenie
Ten dotychczas częściowo zagospodarowany obszar jest porządkowany przez importerów, którzy przedstawili szerszą ofertę także dla użytkowników pojedynczych samochodów. Są to różnego rodzaju pakiety serwisowe.
– Mamy jeden rodzaj pakietu, czyli Basic. Jest on dokładany do każdego auta bezpłatnie, w prezencie dla klienta – wyjaśnia kierownik Administracji Marketingu i Reklamy dilera ŠKODY Auto Wimar Magdalena Wojtaszek.
– Cieszy się dużym zainteresowaniem wśród klientów, szczególnie w połączeniu z pakietem pogwarancyjnym oraz Kredytem/ Leasingiem Niskich Rat – podkreśla. Dodaje, że klienci pytają o zakres pakietu oraz możliwość zwiększenia przebiegu. – Jest to możliwe do 120 tys. km za dopłatą 2,5 tys. zł. Zakresu nie rozszerzamy – zapewnia.
Grupa Volkswagena proponuje podstawowy pakiet serwisowy, obejmujący wszystkie czynności przewidziane w książce obsługowej danego modelu. Wykupując taki pakiet, klient określa przebieg roczny samochodu i do niego dopasowuje zakres przeglądów. Zazwyczaj przyjmuje się, że samochody służbowe przejeżdżają do 30 tys. km rocznie, natomiast osób prywatnych od 10 do 20 tys. km na rok.