Będzie tam produkować maty grzewcze, systemy wentylacji oraz masażu. Przedstawiciele firmy zapowiadają, że w nowym zakładzie docelowo zatrudnienie znajdzie ponad 1000 osób. Ukończenie prac przy inwestycji przewidywane jest na czwarty kwartał 2017 roku.

Kongsberg Automotive będący producentem komponentów i części dla przemysłu motoryzacyjnego działa w Polsce już od 16 lat. Pierwszy zakład firmy powstał w Pruszkowie. Natomiast nowa fabryka stanie w Brześciu Kujawskim na terenie o powierzchni ok. 6 ha, zlokalizowanym wokół węzła autostrady A1. Rozpoczęcie prac budowlanych zaplanowano na drugi kwartał 2017 roku.

– Decyzję o umiejscowieniu nowego zakładu pod Włocławkiem podjęliśmy przede wszystkim ze względu na atrakcyjną infrastrukturę komunikacyjną. Istotna jest tutaj obecność autostrady A1 oraz nieduża odległość do istniejących już zakładów – informuje Krzysztof Hauk, dyrektor generalny w Kongsberg Automotive Pruszków. Władze Brześcia Kujawskiego liczą, że inwestycja Norwegów będzie magnesem dla kolejnych firm. Kongsberg jest tam największym inwestorem, ale w kolejnych miesiącach w brzeskiej strefie, gdzie sprzedano już 60 hektarów gruntów, ma powstać kolejnych kilka zakładów produkcyjno-usługowych.

W ubiegłym roku Kongsberg Automotive uruchomił zakład w Koluszkach, gdzie produkuje podzespoły do ciężarówek. Hale produkcyjne o powierzchni ponad 6,3 tys. metrów kwadratowych zbudowała firma Panattoni Europe. Ta sama firma wybuduje także zakład w Brześciu Kujawskim. O wyborze dewelopera miały zadecydować takie czynniki jak gwarancja jakości i terminowości oddania obiektu.

Główna lokalizacja firmy pozostaje Pruszków. Zakład rozpoczął niedawno produkcję mat grzewczych z zastosowaniem innowacyjnej metody wszywania drutu grzewczego. Pozwoli ona zmniejszyć objętość mat dostarczanych do producentów siedzeń samochodowych. Maszyny wykorzystywane przy nowej technologii zajmują mniej powierzchni, a produkcja jest o ok. 30 proc. szybsza, co  znacznie poprawia efektywność pracy. W dodatku linię technologiczną można szybko przestawić na inny model maty. Najnowsza technologia szycia pozwala wykorzystywać maty grzewcze już w standardowym wyposażeniu aut. Dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań, system podgrzewania foteli może być dostępny w standardzie nie tylko w autach klasy premium, ale także w markach popularnych.