Komisja po przeanalizowaniu wpływu tej operacji na europejskie rynki samochodowe doszła do wniosku, że odkupienie od General Motors za 2,2 mld euro jego europejskiej filii nie stworzy problemów z konkurencją.
Francuska grupa ma przejść wyłączną kontrolę nad całością Opla, kupi jego aktywa i udziały związane z nim, także zakłady marki Vauxhall, a wspólnie z bankiem BNP Paribas — działalność w Europie finansowej filii GM, GM Financial Europe.
Wraz z komunikatem Brukseli PSA potwierdziła harmonogram transakcji: w drugim półroczu spodziewa się decyzji europejskiego pionu konkurencji o przejęciu GM Financial Europe, a przed końcem 2017 r. finalizacji kuponom całości aktywów Opla. „Dziś został przekroczony istotny etap. Ekipy koncentrują się obecnie na realizacji innych warunków niezbędnych do dopięcia tej operacji przewidzianego pod koniec roku” — oświadczył szef programów i strategii w PSA, Patrice Lucas.
PSA liczy już w tym roku na pierwsze wspólne produkty obu firm. W czerwcu pokazała Citroena C3 Aircross, wersje SUV C3 Picasso, który jako pierwszy samochód firmy francuskiej będzie produkowany w fabryce Opla w Hiszpanii.
Komisja Europejska stwierdziła, że jej postępowanie wyjaśniające wykazało, iż „nowy podmiot będzie nadal mieć do czynienia z silną konkurencją ze strony takich firm jak Renault, VW, Daimler, Ford, Fiat i różnych rywali azjatyckich. Co się tyczy produkcji i sprzedaży pojazdów, to łączny udział rynkowy obu firm jest względnie mały na wszystkich rynkach, których to dotyczy. Obie grupy przekraczają 40 proc. udziału jedynie w 2 krajach, Estonii i Portugalii, w segmencie małych furgonetek, uzyskując w każdym z nich wzrost poniżej 5 proc. „.