Auto ma być przyjazne dla środowiska, a dzięki odpowiedniej konstrukcji będzie zapewniać niskie koszty eksploatacji. Zderzaki z przodu i z tyłu są trzyczęściowe i każdą część można wymienić osobno, co obniża koszty napraw. Silnik jest łatwy w konserwacji, zawiera m.in. bezobsługową pompę cieczy w układzie napędu paska pomocniczego. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona ze sprężynami specjalnie zaprojektowanymi z myślą o użytkowaniu w taksówce.
Miesięczna produkcja JPN Taxi została zaplanowana na poziomie tysiąca sztuk. Auto będzie wykorzystywane do transportu kibiców podczas Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Tokio w 2020 roku. Klasyczna sylwetka pozwalająca rozpoznać taksówkę została unowocześniona zgodnie z najnowszymi trendami, obejmującymi m.in. zintegrowane światła w technologii LED. Szerokie okna zaprojektowano z myślą o turystach, aby ułatwić im oglądanie widoków. Samochód jest także specjalnie dostosowany do potrzeb dzieci, osób starszych, a także niepełnosprawnych. Ma niską, płaską podłogę oraz szeroko otwierane, przesuwane tylne drzwi po lewej stronie. Ułatwiają one wsiadanie i wysiadanie, są ponadto dostosowane do osób na wózkach inwalidzkich. Pasy bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach są podświetlone diodami LED, które ułatwiają zapinanie ich po zmroku.
Auto produkowane będzie w dwóch wariantach: podstawowej wersji wyposażeniowej Nagomi i luksusowej Takumi. W tej drugiej klimatyzacja wykorzystuje cyrkulację powietrza pod sufitem oraz nawiewy w tylnych fotelach. Pasażerowie mogą samodzielnie ustawiać temperaturę z tyłu samochodu.
Specjalnie dla nowej taksówki Toyota opracowała lakier w kolorze głębokiego indygo. To odcień tradycyjnych japońskich strojów, który na całym świecie kojarzy się z Japonią.