Obie marki Renault i Dacia sprzedały 51 478 samochodów, o 10 041 więcej niż w rok wcześniej. To dało grupie udział rynkowy 10,8 proc. Rynek samochodów osobowych i dostawczych wzrósł o 17 proc, Renault poprawił się o 21 proc, a Dacia o 29. Obie marki są też liderem w segmencie SUV, z modelami Captur, Kadjar i Duster.

– W Polsce był to kolejny rekordowy rok dla naszych marek dzięki powrotowi grupy do segmentu D z Talisman i nowościom: Mégane, Clio, Mégane GrandCoupé . Mam nadzieję, że w 2017 roku utrzymamy wzrost sprzedaży, a nowe modele – niektóre z premierą w marcu w Genewie – pomogą w tym – powiedział Andrzej Gemra, wicedyrektor generalny Renault East.

Marka Renault sprzedała 23 627 aut osobowych, najwięcej Clio (7020) przed Mégane (4593) i Captur (3452). W tym roku pojawi się jego wersja po liftingu. Talisman znalazł chętnych na 1822 sztuk. Dacia, najszybciej rosnąca marka w Europie zajęła dziewiąte miejsce na polskim rynku. Duster (8308) pozostaje liderem segmentu SUV, jest też szlagierem handlowym tej marki. Model Sandero znalazł 3 474 nabywców, a dostawczy Dokker Van 2303.

Firmy też dużo kupowały

Sprzedaż Renault i Dacia do firm wzrosła w 2016 r. o 27 proc. do 34 766 samochodów osobowych i dostawczych, w tym marki Renault – 22 676, co daje 10,4 proc udziału w rynku i piąte miejsce, Dacia weszła do pierwszej dziesiątki (9 msce). W segmencie pojazdów dostawczych Renault zajmuje drugie miejsce za Fiatem, z udziałem 14,3 proc., pozostaje liderem rynku samochodów specjalistycznych (modyfikowanych) na bazie podwozi. Największy kontrakt na blisko 380 samochodów zawarła firma Orange; Sanofi kupiła 340, NetWorks, 260, Netia , 250, Polpharma 230. Najbardziej popularnymi modelami okazały się Master, Clio i Mégane z klimatyzacją, zestawem głośnomówiącym i nawigacją. Z gamy Dacii klienci flotowi najchętniej wybierali model Duster z silnikiem 1.6 115 koni i Dokker Van z silnikiem 1,6 100 koni.

– Naszym kluczem do sukcesu była bogata oferta produktów i atrakcyjny pakiet usług finansowych i posprzedażowych – powiedział Tomasz Mróz, dyrektor sprzedaży flotowej Renault East. W planach a 2017 r. grupa chce sprzedać firmom 38 tys. pojazdów, w tym 9 tys. dostawczych i 5 tys. do zabudowy – dodał dyr. Mróz.