Porozumienie NCS podpisane na jesieni 2013 r. zmierzało do zaangażowania załogi w odrodzenie firmy samochodowej po głębokim kryzysie finansowym z jednoczesnym zachowaniem we Francji bazy przesyłowej i technologicznej. W zamian za zobowiązanie przyznania do produkcji co najmniej jednego nowego modelu każdej francuskiej montowni pracownicy poszli na ustępstwa w zakresie zarobków i czasu pracy. Dyrekcja i związki uzgodniły ponadto warunki urlopowania seniorów i dobrowolnych zwolnień w zamian za zatrudnianie młodych pracowników.
– Dyskusje o drugim NCS mogłyby zacząć się pod koniec I kwartału. Ale w odróżnieniu od ostatniego razu, gdy istniało potencjalne ryzyko likwidacji przedsiębiorstwa, tym razem będzie chodzić o to, jaki projekt przedstawi nam dyrekcja i czy w równym stopniu zmobilizuje załogę — stwierdził jeden związkowiec.
Rzecznik PSA odmówił skomentowania przyszłego harmonogramu rozmów, ale oświadczył, że istotą nowego cyklu negocjacji będą ewolucja metod pracy i wprowadzenie technologii cyfrowej.
— Naszym celem jest poszukiwanie nadal osiągów przedsiębiorstwa, a więc jego ochrony i w konsekwencji miejsc pracy. Musimy być bardziej konkurencyjni, sprawni i elastyczni, aby utrzymać się w tym chaotycznym i konkurencyjnym świecie — dodał.
Według francuskiego tygodnika gospodarczego „Challenges”, prezes Carlos Tavares przedstawi już na wiosnę nowy strategiczny plan rentownego wzrostu, a mapa drogowa zaplanowana jako kontynuacja obecnego planu odrodzenia „Back in the Race” jest przewidziana do 2019 r. Ten dystans w czasie wynika z tego, że etap ratowania firmy uznano już za zakończony.