Koncern z USA miał trudności z nawiązaniem rywalizacji w Indiach, gdzie są popularne małe, niedrogie samochody, a rynek zdominowały Maruti Suzuki i Hyundai. W ostatnim roku finansowym Ford sprzedał tam tylko 75 tys. samochodów, podczas gdy Maruti 1,2 mln; jego udział 3 proc. w rynku aut osobowych jest jednym z najmniejszych wśród zagranicznych firm.
Ford ma nadzieję zwiększyć go oferując pierwszy zaprojektowany specjalnie dla Indii mały tani samochód Figo Aspire. Podczas premiery w Delhi ogłosił, że jego podstawowa cena wyniesie 489 990 rupii (7557 dolarów) – mniej od wyrobów konkurentów, Maruti Suzuki, Hondy i Toyoty.
– Rok 2015 będzie naprawdę zwrotnym punktem dla Forda w Indiach. Nazywamy to wzrostem o 2,0 – powiedział dziennikarzom prezes Ford India, Nigel Harris.
Oszczędny silnik zaprojektowany dla Aspire będzie montowany także w innych pojazdach, jakie koncern zamierza eksportować do Afryki i Azji Płd.-Wsch, bo chce doprowadzić, by pojazdy małolitrażowe zapewniały 60 proc. jego światowej sprzedaży.
– Stanęło przed nami zadanie znalezienia rozwiązań inżynieryjnych po niższych kosztach, niż zwykle robiliśmy to dotąd – powiedział wcześniej w wywiadzie udzielonym w Udajpurze szef programu samochodu B dla Azji -Pacyfiku, John Lonsdale. – Ten rynek, prawdopodobnie bardziej niż brazylijski, wymaga strategii i struktury kosztów niższych niż gdziekolwiek indziej.