Ford: tani Figo Aspire z Indii na wschodzące rynki

Ford zamierza wykorzystać tanie rozwiązanie zastosowane w Indiach do tworzenia modeli pojazdów kompaktowych na inne wschodzące rynki, naśladując strategię azjatyckich rywali, którzy wypadają lepiej od niego na tym piątym na świecie rynku

Publikacja: 12.08.2015 18:25

Ford: tani Figo Aspire z Indii na wschodzące rynki

Foto: Bloomberg

Koncern z USA miał trudności z nawiązaniem rywalizacji w Indiach, gdzie są popularne małe, niedrogie samochody, a rynek zdominowały Maruti Suzuki i Hyundai. W ostatnim roku finansowym Ford sprzedał tam tylko 75 tys. samochodów, podczas gdy Maruti 1,2 mln; jego udział 3 proc. w rynku aut osobowych jest jednym z najmniejszych wśród zagranicznych firm.

Ford ma nadzieję zwiększyć go oferując pierwszy zaprojektowany specjalnie dla Indii mały tani samochód Figo Aspire. Podczas premiery w Delhi ogłosił, że jego podstawowa cena wyniesie 489 990 rupii (7557 dolarów) – mniej od wyrobów konkurentów, Maruti Suzuki, Hondy i Toyoty.

– Rok 2015 będzie naprawdę zwrotnym punktem dla Forda w Indiach. Nazywamy to wzrostem o 2,0 – powiedział dziennikarzom prezes Ford India, Nigel Harris.

Oszczędny silnik zaprojektowany dla Aspire będzie montowany także w innych pojazdach, jakie koncern zamierza eksportować do Afryki i Azji Płd.-Wsch, bo chce doprowadzić, by pojazdy małolitrażowe zapewniały 60 proc. jego światowej sprzedaży.

– Stanęło przed nami zadanie znalezienia rozwiązań inżynieryjnych po niższych kosztach, niż zwykle robiliśmy to dotąd – powiedział wcześniej w wywiadzie udzielonym w Udajpurze szef programu samochodu B dla Azji -Pacyfiku, John Lonsdale. – Ten rynek, prawdopodobnie bardziej niż brazylijski, wymaga strategii i struktury kosztów niższych niż gdziekolwiek indziej.

Samochody B (B-cars) tak roboczo określane pojazdy kompaktowe mają być kluczem wzrostu takich producentów jak Ford w Indiach i gdzie indziej. Oczekuje się, że ich światowa sprzedaż wzrośnie o ponad jedną trzecią do 11,4 mln do 2020 r, – twierdzi IHS Automotive. Indie mają stać się do 2020 r. trzecim rynkiem na świecie, sprzedaż B-cars ma podwoić się do 17,3 mln – dodaje IHS.

Analitycy zwrócili uwagę, że mimo sprzedawania samochodów w Indiach od ponad 20 lat Ford stoi przed trudnym zadaniem, bo czeka go walka z bardziej doświadczonymi azjatyckimi rywalami w segmencie pojazdów kompaktowych. – Ford realizuje sprawdzone podejście, ale robi to zbyt późno – uznał partner IHS, Puneet Gupta.

Koncern z USA miał trudności z nawiązaniem rywalizacji w Indiach, gdzie są popularne małe, niedrogie samochody, a rynek zdominowały Maruti Suzuki i Hyundai. W ostatnim roku finansowym Ford sprzedał tam tylko 75 tys. samochodów, podczas gdy Maruti 1,2 mln; jego udział 3 proc. w rynku aut osobowych jest jednym z najmniejszych wśród zagranicznych firm.

Ford ma nadzieję zwiększyć go oferując pierwszy zaprojektowany specjalnie dla Indii mały tani samochód Figo Aspire. Podczas premiery w Delhi ogłosił, że jego podstawowa cena wyniesie 489 990 rupii (7557 dolarów) – mniej od wyrobów konkurentów, Maruti Suzuki, Hondy i Toyoty.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne