Ford: tani Figo Aspire z Indii na wschodzące rynki

Ford zamierza wykorzystać tanie rozwiązanie zastosowane w Indiach do tworzenia modeli pojazdów kompaktowych na inne wschodzące rynki, naśladując strategię azjatyckich rywali, którzy wypadają lepiej od niego na tym piątym na świecie rynku

Publikacja: 12.08.2015 18:25

Ford: tani Figo Aspire z Indii na wschodzące rynki

Foto: Bloomberg

Koncern z USA miał trudności z nawiązaniem rywalizacji w Indiach, gdzie są popularne małe, niedrogie samochody, a rynek zdominowały Maruti Suzuki i Hyundai. W ostatnim roku finansowym Ford sprzedał tam tylko 75 tys. samochodów, podczas gdy Maruti 1,2 mln; jego udział 3 proc. w rynku aut osobowych jest jednym z najmniejszych wśród zagranicznych firm.

Ford ma nadzieję zwiększyć go oferując pierwszy zaprojektowany specjalnie dla Indii mały tani samochód Figo Aspire. Podczas premiery w Delhi ogłosił, że jego podstawowa cena wyniesie 489 990 rupii (7557 dolarów) – mniej od wyrobów konkurentów, Maruti Suzuki, Hondy i Toyoty.

– Rok 2015 będzie naprawdę zwrotnym punktem dla Forda w Indiach. Nazywamy to wzrostem o 2,0 – powiedział dziennikarzom prezes Ford India, Nigel Harris.

Oszczędny silnik zaprojektowany dla Aspire będzie montowany także w innych pojazdach, jakie koncern zamierza eksportować do Afryki i Azji Płd.-Wsch, bo chce doprowadzić, by pojazdy małolitrażowe zapewniały 60 proc. jego światowej sprzedaży.

– Stanęło przed nami zadanie znalezienia rozwiązań inżynieryjnych po niższych kosztach, niż zwykle robiliśmy to dotąd – powiedział wcześniej w wywiadzie udzielonym w Udajpurze szef programu samochodu B dla Azji -Pacyfiku, John Lonsdale. – Ten rynek, prawdopodobnie bardziej niż brazylijski, wymaga strategii i struktury kosztów niższych niż gdziekolwiek indziej.

Samochody B (B-cars) tak roboczo określane pojazdy kompaktowe mają być kluczem wzrostu takich producentów jak Ford w Indiach i gdzie indziej. Oczekuje się, że ich światowa sprzedaż wzrośnie o ponad jedną trzecią do 11,4 mln do 2020 r, – twierdzi IHS Automotive. Indie mają stać się do 2020 r. trzecim rynkiem na świecie, sprzedaż B-cars ma podwoić się do 17,3 mln – dodaje IHS.

Analitycy zwrócili uwagę, że mimo sprzedawania samochodów w Indiach od ponad 20 lat Ford stoi przed trudnym zadaniem, bo czeka go walka z bardziej doświadczonymi azjatyckimi rywalami w segmencie pojazdów kompaktowych. – Ford realizuje sprawdzone podejście, ale robi to zbyt późno – uznał partner IHS, Puneet Gupta.

Koncern z USA miał trudności z nawiązaniem rywalizacji w Indiach, gdzie są popularne małe, niedrogie samochody, a rynek zdominowały Maruti Suzuki i Hyundai. W ostatnim roku finansowym Ford sprzedał tam tylko 75 tys. samochodów, podczas gdy Maruti 1,2 mln; jego udział 3 proc. w rynku aut osobowych jest jednym z najmniejszych wśród zagranicznych firm.

Ford ma nadzieję zwiększyć go oferując pierwszy zaprojektowany specjalnie dla Indii mały tani samochód Figo Aspire. Podczas premiery w Delhi ogłosił, że jego podstawowa cena wyniesie 489 990 rupii (7557 dolarów) – mniej od wyrobów konkurentów, Maruti Suzuki, Hondy i Toyoty.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana