Nowy Peugeot poprawi rynkowy udział marki

Według danych Samaru, w lipcu Peugeot sprzedał w Polsce 1035 samochodów osobowych, o 18 proc. więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem, co dało mu 13. miejsce w rankingu najpopularniejszych marek.

Publikacja: 24.08.2017 14:40

Nowy Peugeot poprawi rynkowy udział marki

Foto: materiały prasowe

Natomiast po siedmiu miesiącach francuska marka zajmuje miejsce 14. ze sprzedażą przeszło 7,7 tys. aut i prawie 18-procentowym wzrostem w ujęciu rok do roku. W rezultacie w całym polskim rynku samochodów osobowych Peugeot ma obecnie 2,72-procentowy udział.

W niedalekiej perspektywie francuska marka ma duże szanse na dalsze wzrosty sprzedaży. Wszystko za sprawa nowych, atrakcyjnych modeli, które od niedawna dostępne są na naszym rynku: 3008 i większego 5008. Oba wykorzystują modułowa platformę EMP-2, są do siebie bliźniaczo podobne i klasyfikowane są w dynamicznie rosnącym segmencie SUV-ów. Przy tym 5008 jest autem większym, z rozstawem osi wydłużonym o 16,5 cm, stanowiącym typowe auto rodzinne. Co jednak w żadnym stopniu nie umniejsza walorów komfortu mniejszego brata. Tym bardziej, że Peugeot 3008 otrzymał podczas ostatniego salonu samochodowego w Genewie prestiżowy tytuł „Car od the Year 2017″.

Epokowa zmiana

3008 zastąpił wcześniejszą generację auta o tym samym oznaczeniu. Jednak różnica w porównaniu z poprzednikiem jest ogromna. Choć tamten miał swoje grono zwolenników, wyraźnie przegrywał z konkurentami z innych marek. Nowa 3008-ka może tymczasem rywalizować z Nissanem Qashqai, a także Volkswagenem Tiguanem, Hyundai Tucsonem czy Kią Sportage. Auto jest ładne, funkcjonalne i bardzo nowoczesne, przy czym ta ostatnia cecha jest najbardziej widoczna we wnętrzu. Cyfrowy zestaw wskaźników iCockpit usytuowany – jak w innych modelach tej marki – ponad niewielkim wieńcem kierownicy można w znacznym stopniu konfigurować. Wybiera się nie tylko dane, które mają być pokazywane, ale także kolorystykę, czy stopień podświetlenia. Na drugim ekranie, 8-calowym i dotykowym ulokowanym ponad nawiewami, wyświetlane są dane z nawigacji oraz ustawień pojazdu. Jego zaletą jest szybka reakcja na dotyk, z czym inne modele francuskiego producenta mają wyraźny problem. Co najważniejsze, wyświetlane na ekranie funkcje najpierw włącza się przyciskami pod nawiewem, umieszczonymi w jednym rzędzie, przypominającymi rozwiązania z samolotu. Jest to wygodne i znacznie bardziej intuicyjne, niż posługiwanie się wyłącznie panelem dotykowym. Deska rozdzielcza w znacznej części wykonana jest z miękkich tworzyw, całość jest nieźle spasowana. Dobrze brzmi także system audio, którego producentem jest firma Focal. Głośność reguluje się w sposób tradycyjny – pokrętłem, co jest szczególną zaletą w sytuacji, gdy coraz większa liczba producentów eliminuje gałki nie tylko w sterowaniu nagłośnieniem, ale także klimatyzacją. Są także zaskakujące gadżety: np. możliwość wyboru rozpylanych w kabinie zapachów.

Atrakcyjne GT

Auto prowadzi się zwinnie, a zawieszenie ma twardą charakterystykę. Praca układu kierowniczego jest precyzyjna. Ciekawostką jest układ Grip Control mający zastępować napęd na 4 koła: poprzez ESP pozwala na uślizg kół i symuluje blokadę dyferencjału.

3008 można zamawiać w czterech wersjach wyposażenia: bazowej Access, Active, Allure oraz GT. Budzącą szczególne emocje jest ta ostatnia. Jej wyróżnikiem jest dach Black Diamond oraz pas z tyłu auta wykończony fortepianową czernią, łączący czerwone światła LED z motywem trzech pazurów, charakterystycznym dla wszystkich nowych modeli Peugeota. Wyposażona została w 2-litrowego diesla mocy 180 KM zespolonego z 6-stopniową automatyczną przekładnią. Oczywiście w niższych wersjach dostępne są także mniejsze jednostki, zarówno benzynowe jak i diesle HDi. W tych pierwszych dostępne są silniki PureTech o pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM oraz silnik 165-konny THP, natomiast pozostałe diesle oferowane są w pojemnościach 1,6 i 2 litrów i mocy od 120 do 150 KM. Najtańszy 3008 kosztuje od 89,9 tys. zł wzwyż (w zależności od dodatkowego wyposażenia). Natomiast za najdroższą wersję GT trzeba zapłacić przynajmniej 157,7 tys. zł.

Peugeot 3008 naprawdę może się podobać. I podoba: na ulicy, gdzie wciąż jest nowością, przyciąga spojrzenia wielu osób. Już dawno samochód ze stajni PSA nie budził takiego zainteresowania. Dla Peugeota ma to szczególne znaczenie, gdyż zacznie mocno przyciągać klientów w segmencie, gdzie do tej pory inne marki radziły sobie znacznie lepiej.

Natomiast po siedmiu miesiącach francuska marka zajmuje miejsce 14. ze sprzedażą przeszło 7,7 tys. aut i prawie 18-procentowym wzrostem w ujęciu rok do roku. W rezultacie w całym polskim rynku samochodów osobowych Peugeot ma obecnie 2,72-procentowy udział.

W niedalekiej perspektywie francuska marka ma duże szanse na dalsze wzrosty sprzedaży. Wszystko za sprawa nowych, atrakcyjnych modeli, które od niedawna dostępne są na naszym rynku: 3008 i większego 5008. Oba wykorzystują modułowa platformę EMP-2, są do siebie bliźniaczo podobne i klasyfikowane są w dynamicznie rosnącym segmencie SUV-ów. Przy tym 5008 jest autem większym, z rozstawem osi wydłużonym o 16,5 cm, stanowiącym typowe auto rodzinne. Co jednak w żadnym stopniu nie umniejsza walorów komfortu mniejszego brata. Tym bardziej, że Peugeot 3008 otrzymał podczas ostatniego salonu samochodowego w Genewie prestiżowy tytuł „Car od the Year 2017″.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Problem sukcesji w polskich firmach będzie narastał