Ten wzrost nie stanowi jednak powodu do zadowolenia. Jest bowiem w znacznej części efektem sprowadzania z zagranicy starych i wyeksploatowanych pojazdów, które w Niemczech, Belgii czy Francji zaśmiecają rynek. Jak podaje AAA Auto, w 2017 roku Polacy zgłaszali do sprzedaży najstarsze samochody w krajach Grupy Wyszehradzkiej, w których AAA Auto ma swoje oddziały. Jeśli średni wiek wystawianego samochodu na Słowacji wynosił 9 lat, w Czechach 10,4 lat, a na Węgrzech 11,6 lat, to w Polsce średnia wieku wynosiła 11,9 lat.
Oferowane w Polsce samochody miały także największy deklarowany przez sprzedającego przebieg. Średnio wynosił 176,2 tys. kilometrów. Tymczasem na Słowacji było to 144,7 tys., w Czechach 154,4 tys., a na Węgrzech 172,8 tys. W rezultacie najbardziej zaawansowany wiek oraz stan licznika sprawiały, że samochody używane były w Polsce najtańsze. Średnia cena takiego auta wynosiła 5702 euro, podczas gdy na Węgrzech 7342 euro, w Czechach 8034 euro, a na Słowacji 15372 euro.
Najczęściej zgłaszanym do sprzedaży samochodem na polskim rynku wtórnym w 2017 roku był Opel Astra. Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen Passat, przy czym oba te modele zajmowały te same miejsca w rankingu popularności w roku 2016. Na miejscu trzecim w ub. roku było BMW 3 (rok wcześniej Volkswagen Golf), na kolejnych Audi A4 oraz Volkswagen Golf. Miejsca od szóstego do dziesiątego zajęły: Ford Focus, Ford Mondeo, Opel Corsa, Renault Megane oraz Skoda Octavia.
Na trzech pozostałych wymienianych rynkach regionu pierwsze 3. pozycje zajmowały kolejno: na Węgrzech – Opel Astra, Ford Focus, BMW 3; na Słowacji – Skoda Octavia, Volkswagen Passat, Volkswagen Golf; w Czechach – Skoda Octavia, Skoda Fabia oraz Volkswagen Passat.