Firma zamierzała rozwiązać problem pracy silnika w warunkach zimowych swych dwóch podstawowych modeli w 2 etapach: objąć akcją przywoławczą CR-V od końca lutego i Civic na początku marca. Rzecznik Hondy poinformował jednak, że chiński generalny urząd nadzoru jakości, inspekcji i kwarantanny uznał ten plan za niedostateczny, zmuszając producenta do wstrzymania sprzedały nowych modeli do czasu zatwierdzenia nowego planu akcji naprawczej.
Problemy tej firmy na największym na świecie rynku samochodowym wskazują na rosnącą tendencję publikowania przez konsumentów skarg i zarzutów na chińskim Twitterze, Weibo i w innych mediach społecznościowych, co zmusza producentów do reagowania. Skargi na oba modele Hondy zaczęły pojawiać się od połowy stycznia, firma przygotowała więc plan naprawy w ciągu zaledwie miesiąca.
12 lutego ogłosiła, że zamierza wezwać do stacji serwisowych ok. 350 tys. aut CR-V i Civic z silnikiem 1,5 turbo. Oba modele były sprzedawane przez spółkę j.v. Hondy i Dongfeng Motor. Rzecznik japońskiej firmy poinformował, że jej przedstawiciele wyjaśnili plan napraw w urzędzie kontroli jakości, ale urząd stwierdził, że propozycje były niewystarczające. „Firma musi bardziej poprawić plany akcji odwoławczej” — stwierdził w swym portalu sugerując, że Honda, mogłaby wydłużyć okres gwarancji na swe samochody.
Rzecznik producenta zapowiedział rychłe przedstawienie nowego planu w tym urzędzie. Nie podał żadnych szczegółów.
Akcja naprawcza ma usunąć problem zbierania się w misce olejowej silnika zbyt dużo nie spalonego paliwa. To prowadziło w niektórych przypadkach do przenikania silnego zapachu paliwa do wnętrza samochodu, a w innych do zapalania się kontrolki sygnalizującej konieczność sprawdzenia silnika. Honda i Dongfeng zamierzają rozwiązać problem wprowadzając nową wersję oprogramowania kontrolującego wtrysk benzyny. Problem ten nie spowodował żądnego wypadku.