Dokąd odjeżdża Volvo

Po sukcesach modeli 90XC i V90 Volvo znów zaatakuje rynek. W Goeteborgu Szwedzi pokazali dwa kolejne modele – z serii : 40.1- SUV i pięciodrzwiowy 40.2 To, jak na razie najmniejsze auta produkowane obecnie przez Volvo.

Publikacja: 22.05.2016 11:41

Dokąd odjeżdża Volvo

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

Obydwa są  na razie modelami koncepcyjnymi, ale już wiadomo, że SUV wejdzie do produkcji  w  belgijskiej fabryce   Volvo w przyszłym roku i pojawi się na rynku jako XC40.

Obydwa zostały zbudowane na wspólnej płycie Compact Modular Architecture (CMA)  i to nie tylko dla tych dwóch aut, ale i  również wykorzystywanej przez chińskiego właściciela Geely. W przyszłości mają jeszcze w tej serii powstać  modele z napędem hybrydowymi elektrycznym, bo Volvo chce mieć takie auta w każdej linii. Prezes Volvo, Hakan Samuelsson nie ukrywa, że bardzo liczy na powodzenie tych samochodów na rynku, bo ma w planach szybkie dojście do sprzedaży 800  tys. sztuk rocznie. W 2015 Volvo sprzedało, po raz pierwszy w historii, ponad pół miliona aut.   Chińczycy o ile byli zadowoleni z wyników europejskiej części firmy, o tyle uznali, że część chińska rozczarowała. Z tego powodu  Fu Qiang, odpowiadający za marketing i sprzedaż w Chinach , która  wyniosła nieco ponad 80  tys. aut,  właśnie stracił pracę .

Te pół miliona, to nadal niedużo w porównaniu z wielkimi tego rynku – Toyotą i Volkswagenem, ale auta szwedzkiego producenta są coraz bardziej widoczne na rynku.

Prezes Volvo  ujawnił również, że do roku 2015 jego firma zamierza sprzedać milion aut elektrycznych.

Ale najważniejszym działem w Volvo Cars są teraz badania i rozwój, którymi kieruje Peter Mertens i w rozmowie z „Rzeczpospolitą”  przyznał, że  nie narzeka na przyznany mu budżet. W XC40 ma być zawarte całe DNA Volvo- technologie, zasady bezpieczeństwa, ekologia. —Nie widzę powodu, dla którego nasze mniejsze auta miałyby nie korzystać z rozwiązań zastosowanych w „większych braci”- mówi  Peter Mertens. Jego zdaniem  w ten sposób Volvo bez problemu będzie w stanie konkurować  z BMW i Audi. —Dzisiaj auto z segmentu premium to nie tylko miękka skóra na fotelach, ale przede wszystkim rozwiązania ekologiczne – mówił Mertens „Rzeczpospolitej”. Dlatego Volvo wspólnie z Geely opracowali modularny system budowy aut. —Będzie można wymieniać komponenty pomiędzy poszczególnymi modelami. Nasz cel jest taki : zostać marką masową ,produkować po niskich kosztach, ale jednocześnie  ostro konkurować z Niemcami – tłumaczył  Mertens. — Czy Volvo zamierza zrezygnować z  diesli, skoro tam mocno stawia na ekologię ? — A dlaczego mielibyśmy rezygnować z diesli. Nie widzę powodu dla którego diesle miałyby nie utrzymywać się na rynku jeszcze przez wiele lat –  mówi Mertens.

Auta autonomiczne Volvo zamierza produkować  w roku 2020. Wówczas także Szwedzi obiecują, że  w ich samochodach nikt nie zginie podczas wypadku, ani też nie zostanie również ciężko ranny. – W zasadzie jesteśmy na to gotowi już teraz- dodaje.

Wiceszef Volvo nie ukrywa, że  z planowana jest potężna ofensywa modelowa. —Nie wykluczam, że będziemy mieć auto mniejsze od XC40, czyli w segmencie B, ale nie w najbliższej przyszłości. Nie zamierzamy kopiować rozwiązań niemieckich i zaznaczyć  teren w każdej niszy rynkowej, ale w każdej linii modelowej  będzie i limuzyna i kombi i SUV. crossover. — Na razie z naszymi 40. będziemy wreszcie mieli   małe auto globalne. I oczekuję, że ten model  przyspieszy realizację naszych planów sprzedażowych – dodaje.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana