Dokąd odjeżdża Volvo

Po sukcesach modeli 90XC i V90 Volvo znów zaatakuje rynek. W Goeteborgu Szwedzi pokazali dwa kolejne modele – z serii : 40.1- SUV i pięciodrzwiowy 40.2 To, jak na razie najmniejsze auta produkowane obecnie przez Volvo.

Publikacja: 22.05.2016 11:41

Dokąd odjeżdża Volvo

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

Obydwa są  na razie modelami koncepcyjnymi, ale już wiadomo, że SUV wejdzie do produkcji  w  belgijskiej fabryce   Volvo w przyszłym roku i pojawi się na rynku jako XC40.

Obydwa zostały zbudowane na wspólnej płycie Compact Modular Architecture (CMA)  i to nie tylko dla tych dwóch aut, ale i  również wykorzystywanej przez chińskiego właściciela Geely. W przyszłości mają jeszcze w tej serii powstać  modele z napędem hybrydowymi elektrycznym, bo Volvo chce mieć takie auta w każdej linii. Prezes Volvo, Hakan Samuelsson nie ukrywa, że bardzo liczy na powodzenie tych samochodów na rynku, bo ma w planach szybkie dojście do sprzedaży 800  tys. sztuk rocznie. W 2015 Volvo sprzedało, po raz pierwszy w historii, ponad pół miliona aut.   Chińczycy o ile byli zadowoleni z wyników europejskiej części firmy, o tyle uznali, że część chińska rozczarowała. Z tego powodu  Fu Qiang, odpowiadający za marketing i sprzedaż w Chinach , która  wyniosła nieco ponad 80  tys. aut,  właśnie stracił pracę .

Te pół miliona, to nadal niedużo w porównaniu z wielkimi tego rynku – Toyotą i Volkswagenem, ale auta szwedzkiego producenta są coraz bardziej widoczne na rynku.

Prezes Volvo  ujawnił również, że do roku 2015 jego firma zamierza sprzedać milion aut elektrycznych.

Ale najważniejszym działem w Volvo Cars są teraz badania i rozwój, którymi kieruje Peter Mertens i w rozmowie z „Rzeczpospolitą”  przyznał, że  nie narzeka na przyznany mu budżet. W XC40 ma być zawarte całe DNA Volvo- technologie, zasady bezpieczeństwa, ekologia. —Nie widzę powodu, dla którego nasze mniejsze auta miałyby nie korzystać z rozwiązań zastosowanych w „większych braci”- mówi  Peter Mertens. Jego zdaniem  w ten sposób Volvo bez problemu będzie w stanie konkurować  z BMW i Audi. —Dzisiaj auto z segmentu premium to nie tylko miękka skóra na fotelach, ale przede wszystkim rozwiązania ekologiczne – mówił Mertens „Rzeczpospolitej”. Dlatego Volvo wspólnie z Geely opracowali modularny system budowy aut. —Będzie można wymieniać komponenty pomiędzy poszczególnymi modelami. Nasz cel jest taki : zostać marką masową ,produkować po niskich kosztach, ale jednocześnie  ostro konkurować z Niemcami – tłumaczył  Mertens. — Czy Volvo zamierza zrezygnować z  diesli, skoro tam mocno stawia na ekologię ? — A dlaczego mielibyśmy rezygnować z diesli. Nie widzę powodu dla którego diesle miałyby nie utrzymywać się na rynku jeszcze przez wiele lat –  mówi Mertens.

Auta autonomiczne Volvo zamierza produkować  w roku 2020. Wówczas także Szwedzi obiecują, że  w ich samochodach nikt nie zginie podczas wypadku, ani też nie zostanie również ciężko ranny. – W zasadzie jesteśmy na to gotowi już teraz- dodaje.

Wiceszef Volvo nie ukrywa, że  z planowana jest potężna ofensywa modelowa. —Nie wykluczam, że będziemy mieć auto mniejsze od XC40, czyli w segmencie B, ale nie w najbliższej przyszłości. Nie zamierzamy kopiować rozwiązań niemieckich i zaznaczyć  teren w każdej niszy rynkowej, ale w każdej linii modelowej  będzie i limuzyna i kombi i SUV. crossover. — Na razie z naszymi 40. będziemy wreszcie mieli   małe auto globalne. I oczekuję, że ten model  przyspieszy realizację naszych planów sprzedażowych – dodaje.

Obydwa są  na razie modelami koncepcyjnymi, ale już wiadomo, że SUV wejdzie do produkcji  w  belgijskiej fabryce   Volvo w przyszłym roku i pojawi się na rynku jako XC40.

Obydwa zostały zbudowane na wspólnej płycie Compact Modular Architecture (CMA)  i to nie tylko dla tych dwóch aut, ale i  również wykorzystywanej przez chińskiego właściciela Geely. W przyszłości mają jeszcze w tej serii powstać  modele z napędem hybrydowymi elektrycznym, bo Volvo chce mieć takie auta w każdej linii. Prezes Volvo, Hakan Samuelsson nie ukrywa, że bardzo liczy na powodzenie tych samochodów na rynku, bo ma w planach szybkie dojście do sprzedaży 800  tys. sztuk rocznie. W 2015 Volvo sprzedało, po raz pierwszy w historii, ponad pół miliona aut.   Chińczycy o ile byli zadowoleni z wyników europejskiej części firmy, o tyle uznali, że część chińska rozczarowała. Z tego powodu  Fu Qiang, odpowiadający za marketing i sprzedaż w Chinach , która  wyniosła nieco ponad 80  tys. aut,  właśnie stracił pracę .

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana