Hyundai Kona to auto pozycjonowane w wyjątkowo dynamicznie rozwijających się segmencie SUV-ów B, czyli nieco mniejszych od przedstawicieli segmentu kompaktów. Z drugiej strony, Kona powstała na płycie podłogowej segmentu C, dzięki czemu jest bardziej przestronna niż większość modeli w tej grupie.
A konkurencja jest tu całkiem spora: Jeep Renegade, Opel Mokka, Nissan Juke, Mitsubishi ASX czy Renault Captur, a także pochodząca z tego samego koncernu KIA Stonic należą do jej najpopularniejszych przedstawicieli. W dodatku teraz na rynek wchodzi jeszcze Volkswagen T-Roc będący najmniejszych i najtańszym SUV-em marki z Wolfsburga. W rezultacie projektanci Hyindai mieli niełatwe zadanie, by ich samochód mógł się w tak licznym towarzystwie mocniej wybijać.
Hyundai Kona wydaje się bardziej crossoverem niż typowym SUV-em. Ma odważną stylizację, co powinno spodobać się młodszym klientom marki. Charakterystycznym elementem przodu auta jest pionowo ustawiony grill w kształcie trapezu oraz wąskie reflektory umiejscowione na styku zderzaka i maski. Z boku rzucają się w oczy plastikowe nadkola. Kontrastowe lakierowanie dachu w dwóch kolorach oraz wybór dziesięciu barw lakieru nadwozia zapewniają szeroki wybór kombinacji kolorystycznych. Auto prócz wygodnego wnętrza (to dzięki rozstawowi osi jak w autach kompaktowych) oferuje też całkiem spory bagażnik o pojemności 361 litrów.
Na razie Kona jest dostępna z dwoma turbodoładowanymi silnikami benzynowymi: 1-litrowym T-GDi o mocy 120 KM oraz 1.6-litrowym T-GDi o mocy 177 KM współpracującym z 7-biegową przekładnią automatyczną DCT i napędem na cztery koła. Do wyboru są także dwie wersje wyposażeniowe: Premiere Comfort z mniejszym silnikiem kosztuje 73.990 zł, Premiere Style jest o prawie 6 tys. złotych droższa. Za auto z mocniejsza jednostką trzeba zapłacić prawie 97 tys. zł.
Kolejne wersje wyposażeniowe mają się pojawić w salonach na początku przyszłego roku. Natomiast latem pojawią się wersje z dieslem nowej generacji o pojemności 1.6 litra dostępnym z manualną lub automatyczną przekładnią i napędem na cztery koła.