Nowy SUV Hyundai już w sprzedaży

Dla tych, którym Tucson wydaje się za drogi lub zbyt duży, koreański producent przygotował zupełnie nowy model.

Publikacja: 29.10.2017 13:07

Nowy SUV Hyundai już w sprzedaży

Foto: materiały prasowe

Hyundai Kona to auto pozycjonowane w wyjątkowo dynamicznie rozwijających się segmencie SUV-ów B, czyli nieco mniejszych od przedstawicieli segmentu kompaktów. Z drugiej strony, Kona powstała na płycie podłogowej segmentu C, dzięki czemu jest bardziej przestronna niż większość modeli w tej grupie.

A konkurencja jest tu całkiem spora: Jeep Renegade, Opel Mokka, Nissan Juke, Mitsubishi ASX czy Renault Captur, a także pochodząca z tego samego koncernu KIA Stonic należą do jej najpopularniejszych przedstawicieli. W dodatku teraz na rynek wchodzi jeszcze Volkswagen T-Roc będący najmniejszych i najtańszym SUV-em marki z Wolfsburga. W rezultacie projektanci Hyindai mieli niełatwe zadanie, by ich samochód mógł się w tak licznym towarzystwie mocniej wybijać.

Hyundai Kona wydaje się bardziej crossoverem niż typowym SUV-em. Ma odważną stylizację, co powinno spodobać się młodszym klientom marki. Charakterystycznym elementem przodu auta jest pionowo ustawiony grill w kształcie trapezu oraz wąskie reflektory umiejscowione na styku zderzaka i maski. Z boku rzucają się w oczy plastikowe nadkola. Kontrastowe lakierowanie dachu w dwóch kolorach oraz wybór dziesięciu barw lakieru nadwozia zapewniają szeroki wybór kombinacji kolorystycznych. Auto prócz wygodnego wnętrza (to dzięki rozstawowi osi jak w autach kompaktowych) oferuje też całkiem spory bagażnik o pojemności 361 litrów.

Na razie Kona jest dostępna z dwoma turbodoładowanymi silnikami benzynowymi: 1-litrowym T-GDi o mocy 120 KM oraz 1.6-litrowym T-GDi o mocy 177 KM współpracującym z 7-biegową przekładnią automatyczną DCT i napędem na cztery koła. Do wyboru są także dwie wersje wyposażeniowe: Premiere Comfort z mniejszym silnikiem kosztuje 73.990 zł, Premiere Style jest o prawie 6 tys. złotych droższa. Za auto z mocniejsza jednostką trzeba zapłacić prawie 97 tys. zł.

Kolejne wersje wyposażeniowe mają się pojawić w salonach na początku przyszłego roku. Natomiast latem pojawią się wersje z dieslem nowej generacji o pojemności 1.6 litra dostępnym z manualną lub automatyczną przekładnią i napędem na cztery koła.

Hyundai liczy, że Kona pozwoli mu umocnić pozycje w segmencie SUV-ów. Od wprowadzenia na rynek modelu Santa Fe w 2001 roku koreański producent sprzedał na całym świecie ponad 1,4 mln samochodów tego typu, stając się ważnym graczem w tym segmencie. W Europie najchętniej kupowanym obecnie SUV-em Hyundai jest  Tucson. Od premiery rynkowej w 2015 roku do europejskich odbiorców trafiło już ponad 200 tysięcy tych samochodów.

Hyundai Kona to auto pozycjonowane w wyjątkowo dynamicznie rozwijających się segmencie SUV-ów B, czyli nieco mniejszych od przedstawicieli segmentu kompaktów. Z drugiej strony, Kona powstała na płycie podłogowej segmentu C, dzięki czemu jest bardziej przestronna niż większość modeli w tej grupie.

A konkurencja jest tu całkiem spora: Jeep Renegade, Opel Mokka, Nissan Juke, Mitsubishi ASX czy Renault Captur, a także pochodząca z tego samego koncernu KIA Stonic należą do jej najpopularniejszych przedstawicieli. W dodatku teraz na rynek wchodzi jeszcze Volkswagen T-Roc będący najmniejszych i najtańszym SUV-em marki z Wolfsburga. W rezultacie projektanci Hyindai mieli niełatwe zadanie, by ich samochód mógł się w tak licznym towarzystwie mocniej wybijać.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana