Nowy SUV Hyundai już w sprzedaży

Dla tych, którym Tucson wydaje się za drogi lub zbyt duży, koreański producent przygotował zupełnie nowy model.

Publikacja: 29.10.2017 13:07

Nowy SUV Hyundai już w sprzedaży

Foto: materiały prasowe

Hyundai Kona to auto pozycjonowane w wyjątkowo dynamicznie rozwijających się segmencie SUV-ów B, czyli nieco mniejszych od przedstawicieli segmentu kompaktów. Z drugiej strony, Kona powstała na płycie podłogowej segmentu C, dzięki czemu jest bardziej przestronna niż większość modeli w tej grupie.

A konkurencja jest tu całkiem spora: Jeep Renegade, Opel Mokka, Nissan Juke, Mitsubishi ASX czy Renault Captur, a także pochodząca z tego samego koncernu KIA Stonic należą do jej najpopularniejszych przedstawicieli. W dodatku teraz na rynek wchodzi jeszcze Volkswagen T-Roc będący najmniejszych i najtańszym SUV-em marki z Wolfsburga. W rezultacie projektanci Hyindai mieli niełatwe zadanie, by ich samochód mógł się w tak licznym towarzystwie mocniej wybijać.

Hyundai Kona wydaje się bardziej crossoverem niż typowym SUV-em. Ma odważną stylizację, co powinno spodobać się młodszym klientom marki. Charakterystycznym elementem przodu auta jest pionowo ustawiony grill w kształcie trapezu oraz wąskie reflektory umiejscowione na styku zderzaka i maski. Z boku rzucają się w oczy plastikowe nadkola. Kontrastowe lakierowanie dachu w dwóch kolorach oraz wybór dziesięciu barw lakieru nadwozia zapewniają szeroki wybór kombinacji kolorystycznych. Auto prócz wygodnego wnętrza (to dzięki rozstawowi osi jak w autach kompaktowych) oferuje też całkiem spory bagażnik o pojemności 361 litrów.

Na razie Kona jest dostępna z dwoma turbodoładowanymi silnikami benzynowymi: 1-litrowym T-GDi o mocy 120 KM oraz 1.6-litrowym T-GDi o mocy 177 KM współpracującym z 7-biegową przekładnią automatyczną DCT i napędem na cztery koła. Do wyboru są także dwie wersje wyposażeniowe: Premiere Comfort z mniejszym silnikiem kosztuje 73.990 zł, Premiere Style jest o prawie 6 tys. złotych droższa. Za auto z mocniejsza jednostką trzeba zapłacić prawie 97 tys. zł.

Kolejne wersje wyposażeniowe mają się pojawić w salonach na początku przyszłego roku. Natomiast latem pojawią się wersje z dieslem nowej generacji o pojemności 1.6 litra dostępnym z manualną lub automatyczną przekładnią i napędem na cztery koła.

Hyundai liczy, że Kona pozwoli mu umocnić pozycje w segmencie SUV-ów. Od wprowadzenia na rynek modelu Santa Fe w 2001 roku koreański producent sprzedał na całym świecie ponad 1,4 mln samochodów tego typu, stając się ważnym graczem w tym segmencie. W Europie najchętniej kupowanym obecnie SUV-em Hyundai jest  Tucson. Od premiery rynkowej w 2015 roku do europejskich odbiorców trafiło już ponad 200 tysięcy tych samochodów.

Hyundai Kona to auto pozycjonowane w wyjątkowo dynamicznie rozwijających się segmencie SUV-ów B, czyli nieco mniejszych od przedstawicieli segmentu kompaktów. Z drugiej strony, Kona powstała na płycie podłogowej segmentu C, dzięki czemu jest bardziej przestronna niż większość modeli w tej grupie.

A konkurencja jest tu całkiem spora: Jeep Renegade, Opel Mokka, Nissan Juke, Mitsubishi ASX czy Renault Captur, a także pochodząca z tego samego koncernu KIA Stonic należą do jej najpopularniejszych przedstawicieli. W dodatku teraz na rynek wchodzi jeszcze Volkswagen T-Roc będący najmniejszych i najtańszym SUV-em marki z Wolfsburga. W rezultacie projektanci Hyindai mieli niełatwe zadanie, by ich samochód mógł się w tak licznym towarzystwie mocniej wybijać.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana