Generalna dyrekcja ds. energii i klimatu GDEC otrzyma na to 5 mln euro — podano w resorcie ekologii. Z komunikatu prasowego wynika, że chodzi o „wzmocnienie nadzoru nad tym rynkiem, zagwarantowanie przestrzegania specyfikacji technicznych pojazdów i części zamiennych oraz o ochronę konsumenta poprzez wyrywkowe kontrole na rynku samochodowym”.
Resort uważa bowiem, że skandal Dieselgate w Volkswagenie, który dotknął również firmy francuskie, ujawnił „luki we wprowadzaniu na rynek pojazdów mechanicznych”. Działania podjęte na skutek tego skandalu wykazały, że emisje skażających spalin w realnych warunkach drogowych mogą znacznie przekraczać poziom notowany podczas testów na homologację.
Francja wesprze dostawców diesli
Minister gospodarki i finansów Bruno Le Maire zapowiedział przedstawienie przez rząd przed końcem roku planu pomocy sektorowi motoryzacji w związku z podwyżka akcyzy na olej napędowy. Rząd zaniepokojony rosnącym skażeniem chce ograniczyć liczbę pojazdów z dieslami, ale zależy mu też na zachowaniu zatrudnienia w motoryzacji.
W projekcie budżetu na 2018 r. przewidziano podwyższenie akcyzy na ten olej o 2,6 eurocenty za litr rocznie przez kolejne 4 lata, aby cenę tego paliwa zrównać z ceną benzyny i zmniejszyć atrakcyjność napędu wysokoprężnego wśród konsumentów.
Minister Le Maire powiedział w parlamentarnej Komsiji ds. finansów, że rządowy plan będzie chronić dostawców technologii wysokoprężnej i tysiące miejsc pracy przed skutkami tej podwyżki cen paliwa.