Jaguar odgryza się konkurentom

Jaguar zamierza w przyszłym roku podwoić sprzedaż marki w Polsce do 600 sztuk.

Publikacja: 14.10.2015 18:36

Najnowszy Jaguar XF wykonany jest w znacznej części z aluminium. Model mierzy 5 m długości i waży co

Najnowszy Jaguar XF wykonany jest w znacznej części z aluminium. Model mierzy 5 m długości i waży co najmniej 1545 kg.

Foto: spółka

Dyrektor Jaguara w Polsce Arkadiusz Miętkiewicz planuje osiągnąć wzrost dzięki nowym modelom: kompaktowemu XE, o oczko większemu XF oraz suvowi F-Pace. Kompakt wszedł do sprzedaży w czerwcu tego roku, XF właśnie wjeżdża do salonów, a F-Pace znajdzie się w ofercie w kwietniu.

Miętkiewicz przypuszcza, że najnowszy XF znajdzie w 2016 roku 150 nabywców. – Mamy nowe, 2-litrowe diesle i to zapewne będzie najpopularniejszy silnik. Ceny będą atrakcyjne, bo unikamy płacenia najwyższej stawki akcyzy – obiecuje Miętkiewicz. Poprzedni XF miał diesla o pojemności 2,2 litra, a więc podlegał akcyzie w wysokości 18,6 proc.

Jaguar wyposażeniem nawiązuje walkę z konkurencją: otrzymał wskaźnik przezierny, 12,3-calowy ekran, nawigację informującą o wolnych miejscach parkingowych w pobliżu celu podróży, aktywny tempomat. Nadwozie wykonane jest w znacznej części z aluminium, więc XF jest nawet o 80 kg lżejszy od niektórych konkurentów. Jednak na razie przynajmniej XF nie ma wersji hybrydowej. Sądząc po przygotowywanych przez Audi, BMW i Mercedesa hybrydowych limuzynach, ten napęd za kilka lat stanie się w tym segmencie standardem.

Jaguar FX mierzy niemal 5 metrów długości, a jego nadwozie ma współczynnik oporu aerodynamicznego wynoszący 0,26.

Wielkość sprzedaży modelu XF w Polsce spodziewana przez markę jest porównywalna do Lexusa GS; w pierwszych dziewięciu miesiącach firma sprzedała 135 sztuk tego modelu, w ubiegłym roku w tym samym okresie 156 sztuk. Jaguar jest jednak na dalekiej pozycji w stosunku do niemieckiej konkurencji. W tym roku BMW sprzeda prawdopodobnie ponad 10 tys. aut, niewiele gorszy wynik zanotuje Mercedes. Audi znajdzie nabywców na ponad 8 tys. samochodów. – Krok po kroku będziemy budowali pozycję Jaguara. Marka uważana jest za bardzo ekskluzywną, a zatem drogą, tymczasem mamy ceny porównywalne do innych graczy w segmencie – zwraca uwagę dyrektor Jaguara. Najnowszy XF w podstawowej wersji ze 163-konnym dieslem i 6-stopniową przekładnią ręczną i napędem na tył został wyceniony na 198 tys. zł. Najdroższe odmiany z 340-konnymi, 6-cylindrowymi silnikami, 8-biegowymi automatami oraz napędem na 4 koła mogą kosztować powyżej 400 tys. zł.

Brytyjski producent ma w Polsce 10 salonów sprzedaży, w przyszłym roku powiększy się o nowy obiekt w Warszawie oraz nowych sprzedawców w Szczecinie i Rzeszowie albo Lublinie. Ta sama sieć oferuje także markę Land Rover. W tym roku klienci zakupią ok. tysiąca tych samochodów. – W przyszłym nie przewiduję wzrostu, ponieważ zniknie z oferty Defender, a jest to 150 aut rocznie, będziemy mieli także zmianę generacji Discovery. Piąta generacja tego modelu trafi do salonów dopiero pod koniec 2016 roku – wyjaśnia Miętkiewicz.

Dyrektor Jaguara w Polsce Arkadiusz Miętkiewicz planuje osiągnąć wzrost dzięki nowym modelom: kompaktowemu XE, o oczko większemu XF oraz suvowi F-Pace. Kompakt wszedł do sprzedaży w czerwcu tego roku, XF właśnie wjeżdża do salonów, a F-Pace znajdzie się w ofercie w kwietniu.

Miętkiewicz przypuszcza, że najnowszy XF znajdzie w 2016 roku 150 nabywców. – Mamy nowe, 2-litrowe diesle i to zapewne będzie najpopularniejszy silnik. Ceny będą atrakcyjne, bo unikamy płacenia najwyższej stawki akcyzy – obiecuje Miętkiewicz. Poprzedni XF miał diesla o pojemności 2,2 litra, a więc podlegał akcyzie w wysokości 18,6 proc.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne