– Nie mamy absolutnie zamiaru sprzedawać czegokolwiek — powiedział Blume, będący także prezesem Porsche. Dodał, ze współpraca Porsche z Bentleyem pozwoliła osiągnąć ponad 100 mln euro rocznych oszczędności z synergii, jakie planowano.
Spekulacje o możliwej cesji Bentleya i Bugatti pojawiły się po decyzji Volkswagena o ocenie wszystkich opcji w ramach restrukturyzacji portfela produktów po skandalu z emisjami spalin. Wśród nich wymieniano też ewentualną sprzedaż marki jednośladów Ducati.
Kontroler zgodności z przepisami w USA
Filia VW w USA podała o mianowaniu b. dyrektorki w KPMG, Stephanie Davis na stanowisko szefowej działu pilnującego zgodności działań firmy z przepisami. Davis pracowala w tej firmie audytorsko-, doradczej nad kwestiami ładu korporacyjnego. Szef filii, Hinrich Woebchen poinformował, że kobieta będzie zasiadać w ekipie kierowniczej, a może „wykazać się dorobkiem wprowadzania kolejnych celów dotrzymywania zgodności z przepisami pragmatycznymi rozwiązaniami, które dają wymierne rezultaty”.
Oderznie filia otrzymała 3-letni nadzór b. zastępcy prokuratora generalnego USA, Larry Thompsona, który będzie pilnować, czy dotrzymuje uzgodnionych ustaleń z władzami USA.
Zgoda na plan dla 3-litrowych diesli
W innej sprawie, sędzia federalny Charles Breyer zatwierdził definitywnie w San Francisco wstępną zgodę z lutego na przedstawiony przez Volkswagena plan przeznaczenia co najmniej 1,22 mld dolarów na skup albo naprawę ok. 75 tys. 3-litrowych diesli Porsche, Audi i VW. Zgodnie z ugodą, którą sędzia musiał zatwierdzić, posiadacze 3-litrowych aut z dieslami, którzy zgodzą się na ich naprawę dostaną ponadto od 7 tys. do 16 tys. dolarów rekompensaty.