Rewizja u BMW w Monachium

BMW potwierdził, że przedstawiciele pionu konkurencji z Brukseli przeprowadzili w ostatnim tygodniu rewizję w centrali w Monachium w związku z podejrzeniem o zmowę firm niemieckich. Zawiadomił go o tym Daimler, aby uniknąć kary.

Publikacja: 22.10.2017 11:26

Rewizja u BMW w Monachium

Foto: Bloomberg

Komunikat producenta pojazdów segmentu premium stwierdza, że ekipy pionu konkurencji dokonały inspekcji w biurach firmy w Monachium, a firma współpracuje z Komisją Europejską w tych pracach.

Pion konkurencji poinformował 16 października o nie zapowiedzianej inspekcji u jednego niemieckiego producenta pojazdów potwierdzając pierwszą rewizję w związku z podejrzeniami o zmowę kartelową. Komisja podała w lipcu, że prowadzi postępowanie ws. zmowy niemieckich firm po ujawnieniu przez tygodnik „Der Spiegel” porozumienia Daimlera, BMW, VW i jego flii Audi i Porsche o ustalaniu od kilkudziesięciu lat cen diesli i innych technologii.

„Grupa BMW pragnie wyjaśnić różnice między potencjalnymi naruszeniami przepisów antytrustowych a bezprawnym manipulowaniem spalinami. Grupa BMW nie jest oskarżana w tej drugiej sprawie” — stwierdza komunikat.

Bruksela nie podjęła jeszcze formalnego postępowania ws. zmowy kartelowej wobec którejkolwiek firmy niemieckiej. Zarzuty te doprowadziły do wszczęcia działań w USA, które zwiększają presję na sektor motoryzacji.

Daimler poinformował, że „złożył jakiś czas temu do Komisji Europejskiej wniosek o niekaranie go grzywnami” przyznając się tym samym do ujawnienia tego, co jego dyrektor finansowy Bodo Übber określił jako „możliwe porozumienia antytrustowe” z konkurencyjnymi producentami. Aby uzyskać ochronę przed karą grzywny firma uczestnicząca w zmowie kartelowej musi pierwsza poinformować Komisję Europejską o nie wykrytej zmowie dostarczając dostateczne informacje uzasadniające dokonanie rewizji

Komisja odmówiła ujawnienia źródła informacji, aby nie szkodzić śledztwu.

— Daimler współpracuje z Komisją w ramach jej programu łagodzenia kar — stwierdził przedstawiciel UE.

Volkswagen mógłby również skorzystać z tego programu, bo udostępnił Unii informacje. Inni uczestnicy kartelu mogą uzyskać obniżenie kar do 50 proc., jeśli z własnej woli przedstawią materialne dowody zmowy.

Komunikat producenta pojazdów segmentu premium stwierdza, że ekipy pionu konkurencji dokonały inspekcji w biurach firmy w Monachium, a firma współpracuje z Komisją Europejską w tych pracach.

Pion konkurencji poinformował 16 października o nie zapowiedzianej inspekcji u jednego niemieckiego producenta pojazdów potwierdzając pierwszą rewizję w związku z podejrzeniami o zmowę kartelową. Komisja podała w lipcu, że prowadzi postępowanie ws. zmowy niemieckich firm po ujawnieniu przez tygodnik „Der Spiegel” porozumienia Daimlera, BMW, VW i jego flii Audi i Porsche o ustalaniu od kilkudziesięciu lat cen diesli i innych technologii.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana