Ranking najbardziej niezawodnych i najbardziej usterkowych marek i modeli powstaje co roku od 2000 r. na podstawie danych nadsyłanych od ponad 400 tys. prenumeratorów magazynu tej organizacji, którzy w ciągu 17 lat kupili albo wynajęli ponad 640 tys. nowych pojazdów, ponad 300 modeli.
Pytania stawiane w formularzach dotyczą 17 obszarów mogących sprawiać kłopoty, od drobiazgów w rodzaju piszczących hamulców czy pęknięć w wykończeniu wnętrza po poważne: brak gwarancji na układ przenoszenia napędu czy problemy z napędem 4×4. Autorzy rankingu oceniają wagę danej usterki w przewidywaniu niezawodności pojazdu i decydują punktami o kolejności ocenianych marek i modeli.
Problemy w pojazdach wynikają z nowych technologii. W ostatniej dekadzie producenci wdrażali nowe układy przenoszenia napędu, aby zmniejszyć spalanie — wyjaśniła wicedyrektor w CR ds. integracji danych, Anita Lam. — Przy rosnącej na rynku liczbie przekładni 8- i 9-stopniowych czy bezstopniowych wielu właścicieli zgłaszało ich awarie albo złą zmianę biegów.
Drugim powodem problemów są systemy informacyjno-rozrywkowe w nowych modelach albo po zasadniczym liftingu. Zapewniają słuchanie radia, ściąganie nagrań muzycznych, używanie telefonu, smartfona, nawigacji. Problemy z elektroniką mogą pojawić się w drugim roku użytkowania danego auta.
W tegorocznym przeglądzie uwzględniono 27 marek: producentów masowego rynku i premium, wyłącznie furgonetek, wersji sportowo-użytkowych albo tylko elektrycznych. Consumer Reports nie otrzymała dostatecznych danych o Alfa Romeo, Fiacie, Genesis, Jaguarze, Land Roverze, Maserati, Mini, Mitsubishi i Smarcie.