Zgoda KBA na naprawę 460 tys. diesli VW

Volkswagen uzyskał od niemieckiego urzędu motoryzacji KBA zgodę na techniczną naprawę oprogramowania w 460 tys. samochodów z silnikami Diesla, w których zaniżał emisję spalin.

Zgoda urzędu dotyczy krajów europejskich, gdzie skandal z emisjami dotyczy 8,5 mln pojazdów, a łącznie na świecie ok. 11 mln. Zwiększa do ponad 5 mln liczbę pojazdów zaakceptowanych do usunięcia oszustwa.

W Stanach niemiecki producent nie przedstawił dotąd technicznego rozwiązania problemu, prowadzi testowanie sprzętu i oprogramowania, co pozwoli mu uniknąć konieczności odkupienia ok. 460 tys. samochodów.

Volkswagen poinformował teraz, że KBA podpisał zgodę na naprawę modeli z mniejszymi silnikami EA189 TDI o pojemności 1,2 l w modelach VW Polo i Seat Ibiza. Samochody z silnikami 1,2 i 2,0 wymagają jedynie unowocześnienia oprogramowania w systemie kontroli emisji spalin, natomiast ok. 3 mln silników 1,6-litrowych dodatkowego zainstalowania siatki koiło filtru powietrza.

Właściciele „maluchów”otrzymają zawiadomienia o zgłoszeniu się w autoryzowanych stacjach dla dokonania tych napraw. VW ocenia, że większość z 8,5 mln samochodów może zostać naprawiona w tym roku, pewna liczba na razie nieznana będzie musiała poczekać do 2017 r.

Mogą Ci się również spodobać

W przypadku Infiniti (na zdjęciu model Q60) właściciele salonów w sierpniu zarejestrowali na siebie aż 90 proc. oferowanych do sprzedaży aut

W sierpniu dealerzy kupowali auta od… samych siebie

Rekordowa sprzedaż nowych samochodów osobowych na polskim rynku w sierpniu – 56,7 tys. sztuk, ...

Rekord na polskim rynku autobusów

We wrześniu zakupy przewoźników wzrosły przeszło dwukrotnie w porównaniu z ubiegłym rokiem. Rośnie udział ...

Diesel na wymarciu? Jego blask jeszcze długo nie zgaśnie

Silniki wysokoprężne zniknęły z oferty kilku marek, ale to nie oznacza, że nadchodzi ich ...

Opel przejechał przez zero

Szef PSA może mówić o kolejnym sukcesie. Marki Opel i Vauxhall, które niespełna rok ...

Za szkody e-hulajnóg zapłacą kierowcy?

Obowiązek posiadania OC dla e-hulajnóg przy braku ich rejestracji oznaczałby, że w razie wypadku ...

Ogniwa paliwowe – przyszłość według Toyoty

Toyota nie wierzy w przyszłość diesla ani w auta w pełni elektryczne i rozwija ...