Kolejne polskie miasto stawia na ekologiczny transport publiczny. Inowrocław zamówi we wrocławskiej fabryce Volvo Buses 16 zelektryfikowanych autobusów: 8 całkowicie elektrycznych i 8 z napędem elektryczno-hybrydowym. Wcześniej – jeszcze w 2015 r. – do miasta trafiło 10 autobusów hybrydowych i 2 elektryczne. W efekcie po zrealizowaniu dostaw przez Volvo Inowrocław stanie się jednym z pierwszych miast, w których cały miejski transport autobusowy będzie miał ekologiczne napędy.
Od tego roku szykuje się prawdziwy „wysyp” elektrobusów. W końcu 2017 r. miejscy przewoźnicy używali blisko 90 autobusów elektrycznych, teraz jednak ta liczba ma się szybko zwiększać. Rynek będzie napędzać unijne dofinansowanie oraz rządowy program wsparcia bezemisyjnego transportu publicznego. Jak poinformował branżowy serwis Infobus, tylko w ubiegłym tygodniu 3 autobusy na prąd (Solaris Urbino 12) trafiły do Sosnowca. Przetarg na dostawę 2 elektrobusów ogłosiła gmina Głowno, podobne postępowanie prowadzi Komunikacja Miejska Łomianki, 6 nowych elektrobusów chce zamówić Ostrów Wielkopolski.
Duże zakupy autobusów na prąd szykuje Jaworzno. Miasto ma już 23 elektrobusy, które kursują po mieście i obsługują trasy ponadlokalne. – Już wkrótce do Jaworzna trafi kolejnych 20 takich pojazdów. Dzięki temu w 2020 roku aż 80 proc. floty jaworznickiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej stanowić będą elektryki – zapowiada Paweł Silbert, prezydent Jaworzna.
Ekologiczny miejski tabor szybko rozbudowuje Warszawa. W końcu ubiegłego roku po stołecznych ulicach jeździło 21 autobusów elektrycznych. Ale to dopiero początek elektromobilności w stolicy: jak podaje branżowy serwis Infobus, w trakcie realizacji są zamówienia na 140 pojazdów na prąd. – Miejskie Zakłady Autobusowe w najbliższych latach będą kupowały wyłącznie tabor gazowy i elektryczny – zapowiada Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. Do końca 2020 r. takich ekologicznych autobusów pojawi się aż 250, a pierwszych dziesięć z nich już wiosną tego roku. Będą to elektryczne solarisy urbino 12 nowej, czwartej generacji, które obsłużą reprezentacyjny Trakt Królewski.