Spółkę tworzą Grupa PSA i Namibia Development Corp (NDC), w II półroczu zacznie w Walvis Bay montowanie w systemie SKD modeli Opel Grandland X i Peugeot 3008, korzystających z tej samej płyty podłogowej. System SKD powszechnie stosowany dla uniknięcia cel lub akcyzy polega na montażu importowanych gotowych, dużych podzespołów: nadwozia z wyposażeniem, układu napędowego (silnik i skrzynia biegów), wstępnie zmontowanego zawieszenia i tylnej osi oraz innych elementów dostarczanych w komplecie z uzbrojoną karoserią.

Zakładany poziom produkcji wyniesie 5 tys. sztuk rocznie do 2020 r. na rynek krajów unii celnej SACU (RPA, Namibia, Botswana, Lesotho, Swaziland). Istnieje możliwość rozszerzenia gamy modeli w razie powstania popytu.

Decyzja o uruchomieniu produkcji aut w Namibii zapadła i została zrealizowana w rekordowym czasie, w niecałe 4 miesiące od ogłoszenia przez PSA 9 listopada strategicznego planu PACE. Zawarta umowa jest częścią planu „Push to Pass” mającego zaspokajać oczekiwania klientów we wszystkich regionach obecności Grupy PSA. Pozwoli zrealizować ambicje rozwojowe Francuzów poprzez bezpośrednią produkcję 70 proc. pojazdów sprzedawanych w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Potwierdza też realny potencjał Opla w regionie; w tym roku nastąpi premiera Grandland X w RPA.

Wiceprezes PSA na Bliski Wschód i Afrykę, Jean-Christophe Quemard oświadczył, że inwestycja w Namibii jest częścią długofalowej strategii Grupy PSA zwiększania sprzedaży w obu regionach, zgodnie z założeniem dojścia do miliona sztuk w 2025 r.